\ Waktu rehat \
Semua pelajar berlari-larian menuju ke medan pertarungan untuk mendapatkan makanan iaitu ....kantin ! Kei yang tak sabar nak keluar cepat-cepat menyimpan peralatan menulis dan segera melangkahkan kakinya utk pergi ke kantin . Tapi , ada sesuatu yang menghalangnya ----
"Kau nak pergi mana pulak nih ? Tak ingat ke tentang plan kta semalam ?"Mijoo memegang pergelangan tgn Kei dgn erat . "Alaa , takleh makan dulu ke ? Lapar tau tak ? "Kata Kei yang mengusap-usap perutnya yg meronta-ronta mahu diisi . "Hm , aku pun lapar jugak . Kau tak kesian kt Sujeong ke ? Nak biarkn plan yg kita rancang gagal macam tu je ? " Mijoo mengeluh lalu melepaskan tangan Kei . "Arraso . Tapi , kau tak takut ke kalau kantoi ? " Kei mengeluh berat lalu bertanya dgn cemas . "Demi kawan kita , aku sanggup lakukan apa saja !" Mijoo ttp bertegas mahu menolong Sujeong tak kira apa pun terjadi ! "Yela2 , baik kita buat cepat , nanti nlh la aku pgi kantin cpt . Lagipun aku tak nak hilang apa yg Sujeong janji kat aku " Akhirnya , Kei menurut untuk melaksanakan plan mereka .
Plan apa yang K&M nk buat eh ? Apa yg Sujeong janji kt Kei ?Jom tanya flashback sbb flashback tahu semua apa yg dh berlaku .
Flashback //
"Apa kata kalau kita buat plan jatuhkn hubungan Yein and V ? "Sujeong berbisik kepada dua K&M sambil menunjukkan evil smile nya . "Plan jatuhkn hubungan Yein dan V ? Macam best jer !"Mijoo bersuara terlebih dahulu kemudian diikuti dengan Kei "Ish , taknaklh ! Bukannya untung apapun . Nanti kalau kantoi , sape yg susah ? Kita jugak ! " Kei membantah tindakan yg ingin dilakukan oleh kedua sahabatnya itu . "Kalau sape di antara kita tak bocorkan , confirm takde sapa tahu punya ! "Sujeong meninggikan suara . "Betul apa yg Sujeong ckp tu . Biar pecah di perut , jangan pecah di mulut ! " Mijoo berpendirian teguh terhadap plan yg ingin dibuat . Kei mengeluh berat . "Apa kata kalau aku belanja kau makan kalau plan kita berjaya nanti ? "Sujeong cuba mengajuk kawanya itu .
"Betul ke ? Apa-apa je ? "Kei sudah terkenangkan apa makanan yg nak dinikmatinya kalau dia pergi makan nanti . "Berjaya dulu baru aku belanja ! So , nak ke tak nak ? "Sujeong bertanya kepada Kei untuk meminta kepastian sama ada Kei mahu turut serta atau tidak . Kei mengangguk laju .
"Cantekk ! Ok , now , we need to planning something to destroy Y&V relationship . " Sujeong bertutur dengan petah lalu berbincang dengan dua orang rakan subahatnya itu tentang plan jahat mereka .
End flashback//
"Mijoo , kau dh print ke gambar cousin perempuan kau tu ? " Kei bertanya kepada Mijoo . "Of cos lah dah . Ni Mijoo lah ! "Kata Mijoo lalu mengeluarkan sekeping gambar seorang yeoja yang amat cantik dari poket bajunya . Yeoja itu adalah cousinnya sendiri iaitu Wendy *watak tambahan* . "Tang tadaa~ cantik tak ? "Mijoo tanya Kei . "Cantik sgt , untung sape jd namchin dia kan ? "Kei terlopong setelah melihat gambar itu . "Mestilah tengoklah cousin siapa .."lagak Mijoo . "Cuzzy kau la ! Dah2 la berangan tu cik kak ! Letak dalam beg V cepat sebelum orang ramai dtg " Kata Kei lalu menijau keadaan sekeliling .
Mijoo membuka beg kepunyaan V lalu meletakkan gambar itu di antara celah-celah sebuah buku milik V . Dia terus mengajak Kei beredar dari kelas dan terus ke kantin . Kei cepat-cepat membeli makanan dan makan dgn gelojoh . Manakala Mijoo ? Dia tengah memberitahu bahawa plan 1 mereka telah pun dilakukan ! Sujeong senyum lebar dan berkata di dalam hatinya ..
*Maafkan aku . Aku buat semua nih sebab aku nakkan kau sorang je . Aku takkan biarkan kebahagiaan kau dengan dia kekal lama !Aku nk kau putuskn hubungan dgn Yein secepat mungkin sbb aku tak thn dilukai dengan kemesraan korang yang buat aku jijik tengok muka kau Yein !! So , let's start the game ...buddy*
Skip >>>>
Waktu rehat telah pun tamat . Semua pelajar balik ke kelas dan mereka menunggu guru masing-masing untuk meneruskan proses pembelajaran .
"Oppa , Yein nak pinjam novel oppa kejap boleyy ? "Yein boring sebab tu dia nk pinjam novel V . "Anything for you Jagi . Ambiklah dlm beg oppa . " V membenarkan Yein untuk meminjam novelnya kerana dia tahu Yein tgh bosan . Yein membuka beg V lalu mengambil novel yang ingin dibacanya ."Gomawo oppa .Nanti Tein bagi balik k ?" "Nae Jagi ." Yein blushing macam tomato . Kebetulan, dia telah memilih novel yang mengandungi gambar cousin Mijoo tadi .
"Nampaknya rancangan kita berjalan dengan lancar . Tak sabar nk tengok reaksi dia bila dia tengok gambar tu nanti " Mijoo bermonolog di dlm hatinya apabila melihat Yein memegang novel milik V itu kerana dia juga tahu apa yang berada di dlm buku itu .
Yein duduk di tempatnya lalu membuka novel itu . Setelah dia membukanya , didapati sekeping gambar jatuh di ribanya . Dia melihat gambar wanita itu . Air matanya bergelinangan kerana dia tak menyangka V memperlakukan dirinya seperti itu . Dia meletakkan kembali gambar itu dan menutup novel itu . Dia menghampiri V . V terkejut entah mapengala Yein menangis . Adakah cerita novel tu sedih sangat ? Fikir V .
Ppang ?!
Satu tamparan hinggap di pipi tampan milik V . Orang yang menamparnya ialah tidak lain ...Yein . Kekasihnya sendiri . Semua pelajar di dlm kelas itu terkejut . Hanya Mijok dn Kei yang buat evil smile ."Tak sangka kau buat perasaan aku macam ni kan ? Dasar namja tak guna !" Jerit Yein lalu melemparkan novel itu di dada V. Dia membawa diri ke tandas . "Apa yang aku dh buat ?! Apa semua nih ? " V terlopong luas akibat apa yang Yein telah lakukan tdi .
"V !! Yeochin kau pengsan kat tandas ! " -????
Tbc____
Hai . Lama dh tak update . Sorry kalau typo , tak best and panjang . Author merapu sbb tak de idea langsung . Terima kasih kpd readers yg vote , yg comment . Harap cita ni maseh ada kat Library korang . Author minta maaf byk2 k ... Mianhaeyo .. Jeongmal mianhaeyo .
Vote , Read n comment juseyo ♡
YOU ARE READING
Will It Come ?
FanfictionSujeong as Sujeong V as V Jin & Jungkook as themselves Kei and Mijoo as themselves Yein as herself ___ Sujeong , yeoja yg sangat menyukai V . Namun ... bukan hanya dia saja yang bersaing untuk mendapatkan V malah Yein pun masih ada hati untuk V...