Aniq menepuk peha milik Alessandro . tanda ingin lari sekarang .
"b-ro ki-ta d-ah ta-hu ap-a n-ak j-adi ni" kata Alessandro tergagap-gagap , jejaka-jejaka disitu menelan air liur termasuk Adam yang baru sahaja keluar lif .
"you know what aqeel i really miss you" kata perempuan itu sambil mengucup pipi milik Aryan.
riak wajah Calisya tidak berubah . macam biasa naga tengah bersedia nak belasah orang .
"I said once you flirt with my man , kepala kau aku benam dalam tanah terus"
kata-kata seorang Calisya Ilyana terngiang di kepala setiap orang yang berada di situ kecuali perempuan 'malang' itu .
"Maria , stop please , let me go" kata Aryan sambil menolak bahu milik perempuan itu .
perempuan itu melepaskan Aryan tetapi tangannya masih merangkul leher Aryan . lidah ditolak dari dalam pipi Calisya .
"eh perempuan sengal kau lepaskan Aryan sebelum aku yang tolong 'lepaskan' tangan kau dari dia" bisik Calisya di dalam hati .
"Aryan don't you miss me baby" tangan nya naik mengusap pipi Aryan .
"Let go of me Maria" tangannya ditepis oleh Aryan .
Calisya masih tidak puas hati . walaupun tangan Aryan menggegam kuat pergelangan tangannya , apa dia ingat aku tak boleh lepaskan tangan ni ke . ada je aku nak tarik minah ni punya rambut .
"hai Maria right , my name is Calisya " aku melepaskan tangan dari genggaman Aryan . aku menghulurkan tangan aku tanda ingin berkenalan .
"ouh you , tak perasan pula kat sebelah hai , im Maria Achille" tangan yang aku hulurkan tidak disambut malah ditepis , memang mencabar .
"Maria" Alejandro memanggil Maria .
"Apa abang nak , bagi lah ria cakap dengan boyfriend ria jap" perkataan boyfriend itu ditekannya .
"enough Maria , let go of me" akhirnya Maria di tolak jauh , Aryan menepuk segala tubuh badannya yang terkena dengan sentuhan Maria .
"hey you said he is your boyfriend right" kata Calisya sambil bermain jari jebat nya .
"yes , who are you , dari tadi Aqeel pegang tangan you , ke you ni nak jadi penyondol , eww tak tahu malu" kata Maria kepada aku sambil membuat muka jijik .
"Eh bodoh kau lah yang penyondol aku ni tunang dia dari umur 11 tahun tau!!" bisik Calisya dalam hati .
"Oh no!! Im not a stealer , im his fiance , right sayang" kata aku sambil merangkul lengan milik Aryan .
Calisya tersenyum puas , Aryan tergelak kecil .
"yes caro" kata Aryan .
"WHAT!! FIANCE?!!"soal Maria dengan riak wajah yeng paling kelakar ku pernah tengok . sambil membentak kaki nampak perempuan ni.
"okay kata tadi nak pergi beli baju right sayang , let's go!!" aku seperti kanak-kanak riang menarik lengan Aryan melepasi minah itu.
aku berlalu ke arah daddy dan mummy ingin menyalami mereka.
"good job jewel , just like your mummy" kata daddy sambil mengerling mummy , aku hanya gelak kecil.
"daddy!!" mummy pula yang menepuk peha milik daddyku.
Mereka berdua ketawa .
Aku mengerling Maria yang masih lagi tidak puas hati bersama dengan Alexa . Jejaka-jejaka itu sudah menghela nafas panjang . nasib baik tak ada perperangan kalau tak bukan setakat rumah ni terbalik silap-silap , gempa bumi terus . fuhh .
TO BE CONTINUED .
don't worry klimaks tak sampai lagi . after dorang kahwin , barulah klimaks muncul. Kita happy² dulu .hiks