Di kafe berdekatan...
"Assalamualaikum... ni Rabiatul kan?" Tanya Ilyaz sambil tersenyum.
"Eh, waalaikumussalam. Ye... kamu ni Ilyaz. Buat-buat tanya pulak." Jawap Rabiatul sambil tersenyum lebar.
"Janda dengan duda ni dua-dua gatal." Ujar Mikhael sambil menjeling kearah Ilyaz dan Rabiatul.
"Kan... Tak padan dah jadi bekas orang." Ujar Intan sambil menjeling tajam kearah Ilyaz dan Rabiatul.
"Amboi, Savage ayat kau." Ujar Ilyaz sambil menjeling kembali kearah Intan.
"Suka hati aku la." Ujar Intan sambil bermain telefon bimbitnya.
"Sayang, sayang tahu tak biasanya janda dengan duda ni sesuai tau..." Ujar Ilyaz sambil mengenyitkan sebelah matanya.
"Kan... tahun depan kita kahwin ye awak." Ujar Rabiatul sambil tersenyum lebar.
"Geli aku. Makin lama makin menggelikan la dua ekor ni." Ujar Intan sambil menjeling tajam kearah Ilyaz.
"Dasar janda dan duda tak sedar diri..." Ujar Mikhael pula.
"Biar lah kat kitorang." Ujar Ilyaz sambil tersenyum lebar.
"Mana boleh biar dekat korang ni. Nanti ada je benda yang tak diingini terjadi." Ujar Intan sambil menjeling kearah Ilyaz.
"Nanti kita double wedding jom." Ujar Rabiatul sambil memegang tangan Intan.
"Tu, tu. Tanya Mikhael la,jangan tanya aku." Jawap Intan sambil menunjukkan tangannya ke arah Mikhael.
"Boleh je, cuma takut kami nak khawin awal je." Ujar Mikhael sambil menyilangkan tangan didadanya.
"Betul,betul,betul. Kami ni kan still jejaka and perawan. Mestilah nak khawin awal." Ujar Intan sambil menarik baju sahabatnya.
"Eh, korang dah siap ke assignments yang baru tu?" Tanya Rabiatul sambil membelek tudungnya.
"Sikit lagi siap la benda tu." Jawap Ilyaz sambil tersenyum.
"Okey. Eh, jom lah balik. Dah pukul berapa dah ni." Ujar Intan sambil melihat ke arah jam tangannya.
"Jom. Jumpa esok kita kelas." Ujar Mikhael sambil tersenyum.
"Bye... kami balik dulu, Assalamualaikum." Ujar Intan dan Rabiatul sambil melambai tangan mereka.
"Waalaikumussalam..." Bisik Mikhael dalam hatinya yang dipenuhi dengan suara merdu Intan. Cewah...
"Wei,aku gerak dulu. Apa-apa roger." Ujar Ilyaz sambil memakai helmet.
"Ok. Aku nak pergi tasik kejap. Nak healing." Ujar Mikhael.
"Okey, kau jangan balik lambat sangat. Aku kunci kau dekat luar kalau kau lambat." Ujar Ilyaz sambil menjeling tajam kearah Mikhael.
"Ye duda." Ujar Mikhael sambil tersenyum lebar.
"Jahat la kau ni." Ujar Ilyaz sambil menjeling tajam kearah Mikhael.
YOU ARE READING
AKU MASIH SAYANG KAU [OG]
Ficción GeneralIni hanya rekaan semata². Enjoy your reading! Minta maaf kalau tak best/terkurang apa² Ni first try jadi semestinya ada silap. Cerita ni lover to enemy to lover. Faham tak? Kalau tak faham buat² faham je lah:)