Di rumah Intan dan Rabiatul...
"Wei, Mikhael dah call kau ke?" Tanya Rabiatul sambil bermain telefon bimbitnya.
"Belum lagi... Tak pe lah aku nak pergi mandi kejap." Ujar Intan sambil mengambil baju jersey.
"Okeyh... Ha, kejap lagi aku nak pergi makan dengan Ilyaz. Kau nak ikut tak?" Tanya Rabiatul sambil membelek tudung sarungnya itu.
"Tak nak lah. Aku malas lah... Kalau aku pergi nanti, aku jadi nyamuk pulak." Ujar Intan sambil menjeling tajam kearah sahabatnya itu.
"Hehe... Yelah-yelah... Kalau nak apa-apa, call la aku bagitau. Nanti aku pergi beli." Ujar Rabiatul sambil tersenyum.
"Okey." Jawap Intan sepatah.
Di kafe...
"Assalamualaikum awak..." Ujar Rabiatul sambil tersenyum lebar.
"Waalaikumussalam...Eh, tadi Intan dah pergi dekat tasik tu ke?" Tanya Ilyaz sambil memegang telefon bimbitnya.
"Intan dekat rumah lah. Kenapa awak?" Tanya Rabiatul sambil melihat ke arah Ilyaz.
"Tadi Mikhael cakap dia nak pergi tasik dengan Intan lepas tu pergi Cafe mana entah." Ujar Ilyaz sambil mengenyitkan sebelah matanya.
"Mikhael curang ke awak?" Tanya Rabiatul dengan nada yang agak perlahan.
"Rasanya macam tu lah... Sebab semalam dia ada jumpa pelajar baru. Kelas dengan kita juga.." Ujar Ilyaz sambil melihat ke arah Rabiatul.
"Kalau Intan tahu Mikhael curang macam mana? " Tanya Rabiatul kepada Ilyaz.
"I don't know..." Jawap Ilyaz tanpa nada.
"Intan dah lah masih dalam trauma... Kesian dekat dia." Jawap Rabiatul sambil melihat ke arah jam tangannya.
"Tak pe lah... Nanti kita beritahu elok-elok dekat Intan, ok?" Ujar lelaki yang memakai baju kemeja itu.
"Okey..." Jawap Rabiatul sepatah.
"Sayang... Jangan la jadi macam ni..." Ujar Ilyaz apabila melihat Rabiatul mendiamkan diri.
"Saya kesian dekat kawan saya..." Ujar Rabiatul sambil menekup mukanya.
"Dah lah... Jangan nangis, macam budak kecik la..." Pujuk Ilyaz.
"Hmm..." Ujar Rabiatul sambil memegang telefon bimbitnya.
YOU ARE READING
AKU MASIH SAYANG KAU [OG]
General FictionIni hanya rekaan semata². Enjoy your reading! Minta maaf kalau tak best/terkurang apa² Ni first try jadi semestinya ada silap. Cerita ni lover to enemy to lover. Faham tak? Kalau tak faham buat² faham je lah:)