Arkadaşlar hikayemize ara vermemize neden olan hikaye kaldırılmış görünüyor. Ancak silindiğinden emin değilim sadece taslaklara kaldırmış gibi bir izlenim oluşturmuş. Hiç açıklama yapmadan sadece o hikayeyi değil diğer hikayelerini de kaldırması bana bunları düşündürdü. Sadece yeniden yayınlamak için fırsatını bekliyor gibi.
Bu yüzden sizlere bazı açıklamalar ve tavsiyelerde bulunmak istiyorum. Çünkü bu kişi benim okuyucum olduğu halde böyle bir şey yapmaya kalkışmış birisi. Biliyorum ki pek çoğunuz oldukça gençsiniz. Bu yüzden düşüncesizce hareket edebiliyorsunuz. Eğer Wattpad aleminde gerçekten iyi bir şeyler yapmak istiyorsanız, kendinizi geliştirmek istiyorsanız sizlere senelerin deneyimli yazarı olarak ufak tavsiyelerim olacak. Umarım bunları dikkate alırsınız.
1) ASLA FAKE HESAPLAR AÇMAYIN
Asla ama asla fake hesaplar açarak kendinize oy vermeyin, kendi kendinize öven yorumlar yapmayın. Hem çok komik, hem çok bayağı bir çabadır bu. Kendinize yapacağınız en kötü şeylerden biridir aynı zamanda. Bu kadar düşmeyin, bu kadar zavallı çabalara yeltenmeyin. Bir bakıyorum Wattpad'a üye olalı sadece birkaç saat olmuş, profilini bile düzenlememiş ama beni, her nedense beni takibe almış bomboş bir hesap. Sonra tabii ki hangi hesabın fake hesabı ise bir de onu veya kişinin bütün fake hesaplarını takip ederek hikayelere oy vermeye başlıyor bu hesap. Bunları anlamak çok kolay. Beni kendinize örnek almak mı istiyorsunuz? O zaman gerçekten alın. Allah'a şükür şu ana kadar yazdığım hikayeler dikkat çeksin diye böylesi zavallı çabalara hiç başvurmadım. Yeteneğime güvendim. Siz de öyle yapın.
2) ASLA BAŞKALARININ HİKAYELERİNİ ARAKLAMAYIN
Wattpad'a bakıyorsunuz birbirinin kopyası yüzlerce hikayeyle kaynıyor. Bunun en büyük nedeni popüler bir hikayeye özenerek onu kopyalamaya çalışan, böylelikle kendilerinin de popüler olacağını düşünen kişiler. Hikaye hikaye dolaşıp dialog araklayanlardan, hikayelerdeki karakterleri olduğu gibi çalıp kendi hikayesine yedirmeye çalışanlara kadar tonla emek hırsızı dolu. Bir başkasının yarattığı hikayeden feyz almak güzeldir ama ona özenerek benzerini yazmaya çalışmak orjinallikten uzak, basit bir kopyacılıktan öte değildir. Çok beğendiğiniz bir hikayenin sonunu beğenmeyip ben daha değişik sonla biten bir versiyonunu yazayım diyemezsiniz. O hikayeyi o şekilde kabullenmeniz gerek. Ben genellikle fanfiction yazıyorum. Ama bu benim hikayelerimin de izinsiz bir şekilde kullanılabileceği anlamına gelmez. Ben Rowling'in eserinden fanfiction yazıyorum evet ama sen benim fanfictionumdan hikaye yazamazsın. Fanfictionun fanfictionunu yazmak istiyorsan benden izin alman gerekir. Çünkü Rowling eserlerinin fanfictionunun yazılmasına izin veriyor, ben vermiyorum. Önce benden izin almanız gerek. İzin vermezsem de saygı göstererek bu durumu kabullenmeli ve kendi orijinal kurgularınızı yaratmaya çalışmalısınız.
Ayrıca altını çizmek istediğim bir gerçek var ki yayın evleri fanfictionlarla ilgilenmez. Bu yüzden çok okunan bir fanfictionu çalmakla falan hiç uğraşmayın.
3) ÇOK OKUYUN, TÜRKÇE'NİZİ GELİŞTİRİN. ANCAK UNUTMAYIN YAZARLIK DOĞUŞTAN GELİR
Bir insanın kelime dağarcığını geliştiren en önemli etken çok okumasından gelir. İnsan okudukça hem yeni kelimeler öğrenir hem de Türkçe zihnine daha iyi oturur. İmla kurallarını en iyi okuyup uygulayarak öğrenirsiniz. Ancak ne kadar iyi Türkçe'nin olursa olsun bu herkesin yazar olabileceği anlamına gelmez. Okumak aynı zamanda insanın hayal gücünü de genişletir. Ama herkes hayallerindeki şeyleri kelimelere dökme kabiliyetine sahip değildir. Wattpad gibi platformlar bunun için vardır. Acemi yazarların kendilerini test etmeleri için. Herkesin yazar olamayacağını göstermek için. Ne yazık ki ülkemizdeki yayın evlerinin çok okunan iyidir mantığıyla gerçekten hiçbir edebi parıltı göstermeyen hikayeleri kitaplaştırması bu durumu içinden çıkılamaz hale getirmiş durumda. Normalde iyi yazamayan kişinin eserleri okunmaz böylelikle kişi yazar olamayacağını algılayarak bu işten vazgeçerdi. Sadece okuyucu kalmaya devam edebilirdi.
Ama yayın evlerinin parasal endişeleri yüzünden kalitesiz yapımları bile kitaplaştırması gerçek bir yeteneğe sahip olmayanları bile ümitlendirdi. Şimdi bakıyorum uyduruk kurgularla daha henüz yazmaya bile başlamadığı hikayeler için yayın evlerinin kapılarını aşındıran insanlar var. Şu anda çoğu acemi yazar " benim ondan neyim eksik " düşüncesiyle kendisini dev aynasında görüyor, hikayesinin " hak ettiği halde keşfedilmediğini " düşünüyor, bu tür kalitesiz hikayeleri okuyarak yükselmesine neden olan kişiler onlar olduğu halde " nasıl kitap olur hak etmediii~ " diye ağlaşıyor. Ortadaki çelişkinin farkındasınız değil mi? Kimisi Büşra Küçük'ün izinden giderek hikayelerinde kullandıkları mankenlerin peşine düşüyor, insanları rahatsız ediyor ve dikkatlerini çekmeye çalışıyor. Neden? Çünkü Büşra Küçük Vini ile tanışabildi. Bir manken ile tanışabilmek için hikaye yazan insanlar var bu sitede.
Kimi seks satar mantığı ile +18 hikayelerle prim kazanma derdinde. Arkadaşlar cinsellik hayatımızın bir parçası evet bunu kabullenmemiz gerek. Ama bu her hikayede cinsellik bulunması gerektiği anlamına gelmez. Hikayenin kurgusu, karakterler arasındaki gerilim ve çekim yazarı buna yönlendirir. Yoksa sadece cinsellik yazmak için yazılan kitaplar tuvalet kağıdı olmaktan öteye gitmez. Tecavüz ve tecavüzcüsüne aşık olmak matah bir şeymiş gibi işleniyor. Şizofreni gibi hastalıklar araştırılmadan hikayelere konu ediliyor. Yabancı popüler olduğu için katil/katile aşık olan kız tipi hikayeler mantar gibi üremiş.
Orijinal bir hikaye yazmak için öncelikle hayal gücünüzün kuvvetli olması gerekiyor. Yazmaya başlamadan önce hikayenizin bütün kurgusunun kafanızda oturmuş olması gerek. Başı ve sonu belli olan bir şeyi yazmanız, bir fikirle yazmaya başladıktan sonra tıkanıp kalmanızdan, hikayenizin sonunu getirememenizden daha iyidir. Bu yüzden kurgunuz, karakterleriniz, olayların akışları hepsi aklınızda hazır olsun. Hatta kısa kısa notlar tutarak olayların akışını bir plan haline getirip bu şekilde yola çıkabilirsiniz. Ama asla sonuna karar vermediğiniz bir hikayeye başlamayın, zorlanırsınız.
Yazarlığı hafife almayın, sizden daha güzel hikayeler ortaya çıkarmış kişileri tebrik edin çünkü onlar sizden daha yetenekli insanlar. Bir atletin diğerinden daha iyi olması gibi bir başka yazar da sizden bir tık daha iyi olabilir. Bunu kabullenin ve kıskanmayın. Kıskançlık insana kötü şeyler yaptırır. Sizden daha iyi olan yazarların eserlerinden aşırmayın. En küçük bir çalıntı bile hatanızın büyüklüğünü affettirmez. Unutmayın, denizin bir karış altında veya binlerce metre derinliğinde boğulmak arasında hiçbir fark yoktur. Hata, hatadır. Umarım birilerine yardımcı olabilmiştir bu yazı.
Die Hard, Love Hard hikayemize yeni bölümü kısmet olursa Cumartesi göndereceğim. Bu hikayeden sonra aslında başka HP hikayeleri yayınlama planlarım vardı ama bu son yaşanan olaylardan sonra bu kararımı bir süre askıya almaya karar verdim. Önceliğimi Number One hikayeme verip onu bitirmeye yoğunlaşacağım bir süre. Yeni bölümde görüşmek üzere, sağlıcakla kalın^^
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Die Hard, Love Hard - Snamione
FanfictionNedeni bilinmeyen amansız bir hastalık Hogwards'ı sardığında, Draco Malfoy ve Ronald Weasley dahil olmak üzere pek çok öğrenci yavaş yavaş karantinaya alınmaya başladığında tek kurtuluş ümidi Severus Snape'in deneyimli ellerindedir. Ancak Snape bir...