ZIRHLI HATIRALAR 2

178 54 26
                                    

Kapıyı araladı . Mektup , siyah paspasın üzerindeydi . Yüzünde bir tebessüm belirdi , hızla mektubu içeri aldı . Mektupları hep postacı getirirdi , bu sefer kendi bırakmış kapısına .

Mektubu açacağı vakit bir koku doldu oda . Bu koku bir şeyler hatırlatıyordu ona . Sanki beyaz bulutların arkasında gizlenmiş kara güneşe dokunmaya çalışıyordu . Böyle anlarda yaptığı ağlamaktan başka bir şey değildi . Hatırlamak istiyordu . Herşeyi bir bir hatırlamak . Ama olmuyordu .

Gelen mektubu açtı . İçinden çıkan şey küçük bir kızın fotoğrafıydı . Duraksadı bir an . Bu fotoğraf , dün gece Melek Hanımın evinde bulduğu fotoğraftaki kız değil miydi ?

Dün gece , geçmişte bir bağlantısı olduğuna yemin edebileceği bir kadının evine girdi . Ona dair birşeyler aradı . Dün gece küçük bir kızın fotoğrafını çaldı o evden . O küçük kız büyük bir geçmişin habercisi olabilir miydi ? Tanıdık ve çok yakın geliyordu ona bu kız .  Göz yaşlarına hakim olamıyordu .

Mektuplaştığı gizli aşkıyla bu kızın ne gibi bir bağlantısı olabilirdi ? Korku tüm benliğini hapsetmişti .

Yüzünde anlamsız bir ifade vardı. O telaşla  masaya oturdu , yazmaya başladı ;

"Korkuyorum . Bu gönderdiğin kızdan korkuyorum . Senden korkuyorum . Senden ilk kez korkuyorum . Korku bedenimi hapsetti kara kuyulara . Adam  sen kimsin ? Bana aşık bir adamdın sen . Bunu dile defalarca getirdin . Sen nesin ? O fotoğrafı neden gönderdin ? Yüreğime kor düşürmeye hakkın ne ? Sana aşık olan bu yüreği korkutma adam . Sen kimsin , niye tanışmıyoruz artık ? Karşıma çıkmıyorsun ? Bırakta yüzlerimiz sevişsin artık . Yüreklerimiz , onlar her gece birlikte uyuyor zaten . Adam , beni korkutma . Beni sev . Bana geçmişten gelen olma , sen başka ol . "

Mektubu yazdıktan sonra ,  aynanın karşısına geçti . Az sonra fırtınalar kopacağı ruh halinden belliydi . Donuk gözleri yavaşça kapandı . Ellerini başına koydu ve çığlık atmaya bağırmaya başladı .

Bunu duyan yan komşusu , kapının aralı olduğunu görünce hemen içeri girdi . Yüzünden belliydi korktuğu .

"Asya!"

Duraksadı bir an . Komşusuna baktı . Komşusu , yutkunur gibi oldu . Ardından ;

"Arzu , yani Arzu ,  dur yapma . "

Komşusuna az önce kriz geçirmiş bir deli edasıyla baktı .

" Asya dedin bana , Asya kim ?"

Kadın cevaplamayınca , üstüne yürüdü . Geçen gün kırdığı aynanın yerde ki toplamadığı parçalardan birini kadının boğazına dayadı .

'Asya , onu bana anlat . Kocamın onunla ne gibi bir ilişkisi vardı?"

"Asya'yı kendinde ara . Kimsede arama . Asya'yı ruhunda ara . Hatırlayacaksın ."

Bu sözler üzerine kadını serbest bırakıp , geri geri yürümeye başladı . Kaşlarını çatıp , derin derin nefes almaya başladı .

Komşu , dolan gözlerini silip hızla evden çıktı .

Kadının gidişini bile duymamıştı.
                            ...

ZIRHLI HATIRALARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin