Mirae's P.O.V
Hari ini, hari yang aku dan Kingka sekolah dah setuju nak keluar hang sempena cuti sekolah. Aku tengah bersiap di dalam bilik aku.
"Ish, baju apa yang aku nak pakai erk?" rungut aku di hadapan cermin dengan diri yang masih lagi berbalut tuala di badan. Aku garu kepala aku yang tak gatal. "Aigoo~" omelku lalu membuka kasar pintu wardrobe aku. Dah hampir nak tercabut dah. Alahai.. Takpe kalau tercabut, suruh eomma ngan appa beli yang baru. Hikhik.
Aku membelek satu persatu baju yang aku ada, "Hmm..baju mana yang sesuai erk?" aku mengukur baju mini dress ditubuhku. "Hoi, gila aku nak pakai mini dress! Huu..tak, tak" aku mengambil baju yang lain. "Hermm..warna purple..lengan panjang..hmmm..ok..pastu, padankan dengan skinny jeans warna hitam. Ho! Perfect!" aku akhirnya mengambil blouse purple berlengan panjang serta seluar skinny jeans warna hitam.
Seusai mengenakan pakaian pada tubuhku, aku duduk di meja solek untuk sedikit sentuhan make-up by myself. Aku menyapu sedikit bedak di muka dan sedikit gincu dioles pada bibirku. "Okay, done!" aku segera turun ke bawah.
"Eomma! Appa! Oppa! Sehun sepupuku!" jerit aku. Nampak happy semacam aje. Huhu. Sempat lagi aku nampak Sehun membebel, 'perlu ke mention sepupuku sampai macam tu sekali?' well, aku happy dapat keluar hang. Tapi, bukan sebab Chanyeol. Bercakap pasal Chanyeol, aku rasa...mm...entahlah. Aku masih lagi terfikir kenapa aku bertindak melarikan diri sebaik sahaja perempuan tu peluk Chanyeol. Aku cemburu ke? Ish, tak mungkin! Argh! Keliru!
"Amboi, cantiknya noona hari ini" puji Sehun tetiba. Aku tersentap. Huhu. Cantik? Ofc! Lol. Perasan lebih. "Jangan terlalu memuji, nanti kembang satu badan. Haha" Taehyung, abang kedua aku berkata. "Oppa!!!!" bentak aku Dan mencekak pinggang. Eomma, appa ngan oppa aku ketawa berderai. Lahai, seronoklah tu ketawakan aku. Ish, tak patut. Aku memucungkan mulut.
End of Mirae's P.O.V
Sehun's P.O.V
Semalam, Mirae noona ada cerita kat aku pasal dia jeles kot, dengan pompuan yang namanya Haneul, kalau tak silap aku lah. Noona, punyalah semangat cerita kat aku last2 aku menguap dan terus tidur. Nak buat camne? Aku memang dah ngantuk tahap gaban masa tu. Lepas tu, noona pi hempuk kepala aku dengan kamus tebal. Adei, sakit weh. Aku pulak menjerit kesakitan. Weh, sakit.. Siapa tak sakit kalau kena hempuk dengan kamus tebal kan? Korang pernah kena tak? Huhu. Ok. Lupakan.
Noona ceritalah kat aku dari A-Z dan aku pula hanya bersengkang mata dengar dia cerita. Sepatutnya bersengkang mata duk study, ni..bersengkang mata duk dengar bebelan, erk..silap, cerita noona. Noona cakap, dia dah mula sukakan Baekhyun dan pada masa yang sama pulak dia rasa, dia pun sukakan Chanyeol pastu...
Flashback
"Sehun, Sehun dengar tak apa yang noona cakap ni?" jerit Mirae noona. Aku.menguap malas.
"Ya, dengar. Noona, Sehun dah ngan-" noona merengek. Aku kembali menghumbankan kepala aku ke meja belajar aku. Noona disebelah pandang aku semacam.
"Dengarlah dulu.."
"Ya, Sehun dengar.." aku menutup mulut ketika menguap. Lahai, mengantuk nih.
"Sehun rasa, patut ke noona ikut korang esok?" soal Mirae noona bersungguh-sungguh.
Mata aku terus terbeliak, "Eh, kenapa noona tanya macam tu pulak? Ikutlah. Alah, noona ikutlah" aku menghentakkan kaki di lantai bilik aku.
"Tapi, rasa, macam segan je nak bersemuka ngan Chanyeol" Mirae noona mencebik.
End of Flashback
Mirae's P.O.V
Aku dan Sehun sedang menunggu Kingka sekolah untuk tiba di bus stop. Huhu. Cam kelakar aje, nak pi hang naik bus. Huhu. Eh, jahatnya aku nih. Tu dah kire ok dah naik bas, kalau jalan kaki mati aku. Aku dan Sehun masih lagi menunggu, tak lama selepas itu, aku nampak 3 orang jejaka sedang berjalan menghampiri bus stop dimana aku dan Sehun berada.
"Noona! Tu pun diorang!" ujar Sehun sambil membetulkan beanie merah di kepalanya. Aku terus pandang ke arah yang Sehun tunjuk. "Woah.." Itu sahaja yang mampu aku cakap. Aku terpesona dengan penampilan mereka I mean Kingka sekolah aku, Chanyeol, Suho, dan Xiumin sunbae. Hoho. Sejak bile aku hafal nama diorang ni? Hehe. Wuh. Diorang hensem giler.
Chanyeol pakai baju kemeja belang-belang, lengan panjang. Pastu dia menyising lengan tersebut supaya menampakkan lengannya. Dia padankan dengan seluar jeans hitam. Suho pula, t-shirt hitam putih bertulis 'HBA'. Dia juga padankan dengan seluar jeans hitam. Xiumin sunbae, dia pakai kemeja berlengan panjang tapi, dia tak menyising lengan baju tersebut. Dia padankan dengan seluar jeans biru gelap. Okay, diorang nampak ohsem. I admit.
"Annyeong!" sapa mereka bertiga serentak. Aku pandang mereka dengan mulut yang ternganga luas. "Woi, masuk lalat karang!" Sehun tepuk bahu aku. Giler. Terkejut aku. "Yah! Sakit!" aku tepuk bahu dia balik. Kebetulan bas yang kami tunggu telah sampai. Apa lagi? Kami berlima segera naik bas.menuju ke destinasi yang dituju.
TBC...
(A/N: Annyeong! Hanya nak cakap, Happy reading uolls!!)
YOU ARE READING
Aku Benci Kau! Tapi Aku Sayang Kau.. (Malay EXO Fanfic)
FanficBenci + Benci + Benci + Benci + Benci + Benci = Sayang? Selepas itu, bila dah... Sayang + Sayang + Sayang + Sayang + Sayang = Benci? "Kenapalah kau suka sangat ganggu aku? Tak boleh tengok aku senang ke huh!?" - Kim Mirae "Kenapa? Sebab aku suka kau...