Eerste dag

448 10 1
                                    

6uur.
De wekker loopt af. Ik denk bij mezelf, Tini vandaag zal het moeten gebeuren ik moet en zal een job vinden.
Ik heb vandaag om 9u30 een afspraak met de commissaris van een politie bureau voor een sollicitatie gesprek.
Ik sta op en ga naar de badkamer. Deze is bezet men oudere zus Elena zit nog in de badkamer. Mijn zus heeft een succesvolle carrière ze is nieuws omroepster op tv. Elena wanneer is het aan mij voor de badkamer te gebruiken ik ga vandaag solliciteren en ben al zenuwachtig. Ik ben bijna klaar zei Elena en op dat moment ging de deur open. Dag kleine zus veel succes vandaag met je sollicitatie bij de politie ik duim voor je. Dank je Elena zei ik en ging de badkamer binnen en deed de deur op slot, ik nam een douche en deed make up aan en maakte me mooi met mijn zwarte jurk aan inspecteerde ik mezelf in de spiegel. Wow Tini je ziet er goed uit dacht ik bij mezelf. Ik ging dan naar beneden dronk een tas koffie met veel melk en at een boterham met choco terwijl ik in de krant las die op tafel lag. Er stond weer veel triestig nieuws in van moord tot ongeval. Ondertussen was het nu al 9uur tijd voor te vertrekken. Op mijn fiets reed ik naar het commissariaat waar ik mijn fiets stalde aan de fietsstalling en deed deze op slot. Bij een agente in spe moet ik toch een voorbeeld geven en voertuig op slot doen zodat deze niet gepakt kan worden. Ik nam een diepe zucht maakte men hoofd leeg en ging binnen door de schuif deuren aan het onthaal zat een oudere man. Goede morgen meneer ik heb om 9u30 een afspraak met de commissaris voor een sollicitatie gesprek. De man antwoordde Tineke Schillebeeckx ? Dit ben ik zei ik met een mooie glimlach waardoor ik een glimlach terug kreeg van de man. Ik heet patrick zei de man excuseer ik ben me vergeten voorstellen. Ik doe altijd het onthaal. Volg me maar dan breng ik u naar de commissaris. Dank u zei ik en liep mee met patrick naar een ruimte met allemaal bureau's. Er waren 3 mensen aan het werk 1 vrouw en 2 mannen. Hier is het bureau van de commissaris. Ik zal u aankondigen. Chef de sollicitant is hier voor de afspraak voor een plaats in uw corps. Dank u patrick zei de chef laat de juffrouw maar binnen. Patrick kwam naar me toe en zei de chef verwacht u, gaat u maar binnen. Ik bedankt patrick en ging naar binnen en sloot de deur.

Goede morgen zei de chef en ging naar Tineke toe en gaf haar een stevige hand. Goeiemorgen zei ik terug en gaf de chef een hand. Gaat u maar zitten zei de chef en Tineke ging recht voor de chef zitten. Zo u bent juist een paar maanden afgestudeerd aan de politie school voor inspecteur. Ik antwoordde ik ben met grootste onderscheiding afgestudeerd en zou heel graag in uw corps aan de slag gaan. De chef keek naar het bundeltje dat ik hem had overhandigt. Interessant cv heeft u zei de chef. En hij keek heel bedrukt. En toen viel er een ijzige spannende stilte.... Tot de chef de stilte doorbrak en zei proficiat mevrouw Schillebeeckx of moet ik liever zeggen inspecteur Schillebeeckx u hebt de job. Oh dank u zei Tineke en even moest het tot me door dringen ik heb een job dacht ik bij mezelf. Zo zei de chef dan ga ik u nu voorstellen aan je patrner waar je elke dag gaat mee samen werken, en samen met de chef ging ik het bureau uit naar de ruimte met alle andere bureau's. Er was niemand meer aanwezig. De chef nam me mee naar de vergader zaal waar iedereen nu was verzamelt. Er zat een vrouw met lang donker haar naast een man. De vrouw was een kiwi aan het eten. Er zat ook een mooie blonde vrouw naast een zwarte man van ongeveer 25 jaar. En er zat een man apart van rond de 25 jaar. Hij had piekjes in zijn haar. Best een mooie man volledig mijn type en ik glimlachte naar iedereen.
Mannekes begon de chef ik moet jullie iets meedelen. Dit is Tineke Schillebeeckx ze heeft vandaag gesolliciteerd bij ons en ik heb ze aan genomen op basis van haar uitstekend cv. Iedereen glimlachte naar mij. Oh wat een tof team dacht ik bij mezelf. De chef ging verder, Koen dit word jouw nieuwe partner hoop dat jullie goed gaan samen werken. Bon mannekes de taak verdeling Floor en Obi vandaag papierwerk, Brigitte en Eric flitsen in het dorp, patrick onthaal en koen en Tineke jullie mogen heel de dag op patrouille om elkaar wat beter te leren kennen. Maar eerst mogen jullie kennis maken met jullie nieuwe collega.

Wow dit vind ik helemaal fantastisch ik mag samen werken met een mooie collega. Ik begon te dag dromen. Maar werd verstoord door Brigitte ze kwam zich voorstellen, hoi ik ben Brigitte en ik werk samen met Eric bij de recherche. Eric kwam ook naar mij en gaf me een hand hem vond ik nog al cool over komen maar dat kan hopelijk nog veranderen. Dan kwam Floor naar me toe en stelde zich voor hey zei ze en ze gaf me een knuffel waardoor ik een raar gezicht trok, niet op letten zei brigitte die men gezicht gezien had dat doet ze heel graag dit is ons knuffelbeestje van het corps. Dan kwam Obi naar me en hij gaf me een hand en een kus op de wang, hey ik ben Obi zei hij en ik werk samen met dat knuffelbeestje daar. Om het rijtje af te sluiten kwam koen naar mij, hey zei ik beetje zenuwachtig tegen koen. Hey zei koen ik ben je nieuwe partner zie je het zitten om met me een team te vormen. Ja antwoordde en knikte ik. Ik zie dat volledig zitten. Bon mannekes zei de chef aan het werk iedereen kent zijn taak voor vandaag en zei go go go en Tineke veel succes vandaag bij je eerste dag bij de politie. Dank u chef zei ik en zuchtte van opluchting.

Dit is mijn eerste stukje, deze week volgen er nog. zeg maar wat jullie er van vinden en tips zijn welkom als ook suggesties voor het verhaal wat er met het team moet gebeuren heb al het ene en het andere in mijn hoofd nu nog uit typen.

Alfa 210Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu