Eric ging in de refter kijken en zag dat Brigitte op de grond lag. Ze was aan het hyperventileren. Chef chef CHEF riep Eric luid en de chef kwam aan gelopen. Wat scheelt er zei de chef. Eric zei tegen de chef haal rap een plastic zakje ze hyperventileert en is buiten bewust zijn gevallen. Eric ging op zijn knieën zitten nam het hoofd van Brigitte en legde het op zijn knieën en streelde door haar teder zacht haar. Eric riep zachtjes haar naam en schudde beetje aan haar schouders. Ze schoot wakker en begon nu nog heviger te hyperventileren en te huilen. Eric probeerde haar te kalmeren. Maar dat lukte niet direct. Eric begon op haar in te spreken. '' Brigitte rustig en hij zei adem mee op mijn ritme''. Adem in 1,2,3 adem uit. En zo bleven ze maar door gaan. Tot ze beetje bij beetje bij kwam. Ze was zo slap en slaperig dat Eric haar opnam en naar de cellen droeg waar ze even kon liggen. Dit was iets meer comfortabeler dan op de koude refter vloer. Brigitte begon te babbelen en zei die man heeft le zo hard gekwetst door dat te zeggen over Tineke. Dat ik het niet meer kon tegen houden. En ben dan naar buiten gelopen. Omdat ik het voelde op komen. En niemand last wou bezorgen. Daarmee heb ik het proberen in men eentje onder controle proberen houden. Maar dat is niet gelukt opeens zag ik alles zwart voor mijn ogen komen en viel ik op de grond. ''Hoe lang heb ik daar gelegen eigenlijk vroeg ze aan Eric''. Niet erg lang zei Eric de chef heeft dan overgenomen. Maar het gesprek heeft niks meer opgeleverd. Buiten een hoop onzinnige praat die er uit kwam. Lionel heeft alles gehoord wat er in de cel naast hel werd gezegd en hij begon nu heel luid te schelden naar Brigitte. Vuile hoer jullie zijn allemaal het zelfde. De mannen eerst leeg zuigen en dan dumpen. Jij boeren trut riep de lionel. Eric legde het hoofd van Brigitte op de matras en liep heel kwaad richting de ander cel, hij haalde een sleutel boven en deed de cel open hij nam de man bij de kleren en zei. Nu ga je stoppen je hebt al te veel aan gericht en vandaag word je over geplaatst naar de grote gevangenis. Zodat wij geen last meer hebben van jou. Tot in de rechtszaal. En hij deed de deur terug op slot, lionel begon super hard te bulder lachen. Waarop Brigitte terug begon te hyperventileren. Waarop Eric besloot Brigitte op te nemen en haar in de refter te leggen op zijn jas. Hij legde haar hoofd terug op zijn knieën. En probeerde haar te kalmeren. Dis is het allemaal niet waard zei Eric terug Brigitte die Stilletjes lag te luisteren naar Eric. Oh wat is Eric toch zo een lieve man en zo zorgzaam. Brigitte dacht ik bij mezelf voel ik daar gevoelens komen. Gewoon omdat hij je nu even helpt er door te komen. Brigitte begon er door te komen en zette zich beetje rechter tegen Eric aan. Wat ben ik blij dat jij je al beter voelt zei Eric. ''Heb. Je dat veel zo hyperventileren'' in uiterste situatie waar ik geen kant meer op kan wel. Door vernedering, angst en pijn. Dan kan ik er erg veel last van krijgen. Allemaal wat er in het verleden gebeurt is maar daar begin ik liever niet over. Ander heb ik het terug zei Brigitte. Eric verschoot van haar reactie. Hij begon te denken die vrouw verdient respect. En ik begon te denken wat er vroeger allemaal is gebeurt. Hoop niks heel erg. Maar als je al zo reageert op deze situatie is dat niet veel goeds. Wil je er later over praten vroeg Eric aan Brigitte. Brigitte knikt van ja maar enkel als we even alleen zijn dan kan ik mezelf zijn zonder dat er iets anders volgt zoals vandaag. De chef kwam er terug bij staan en zei Eric wil jij Brigitte naar huis brengen en neem maar de rest van de dag verlof. Maar chef zei Eric ik kan moeilijk Brigitte alleen laten. Waarop Brigitte antwoordde ik heb nog een logeer kamer vrij staan als je wilt kan je bij mij blijven slapen deze nacht. Ja graag zei Eric. Ik moet dan wel nog even langs huis voor wat spullen. Ik laat je hier even bij de chef zodat ik mijn spullen kan halen. Ok is goed zei Brigitte. Chef is het goed dat ik nog even wat papier werk doe. Nee zei de chef ga jij maar een koffie drinken in de refter en ontspan wat. Ok zei Brigitte en ging naar de refter waar er kleine zeteltjes stonden. Ze ging daar in zitten en viel inslaap. Eric kwam terug op bureau en zag Brigitte zitten wat is ze mooi als ze slaapt. Hij maakte ze stilletje wakker. ''Brigitte ga jij mee gaan. Wakker worden schonen slaapster. Waarop Brigitte een mooie glimlach op haar gezicht haalde. En ze deed haar ogen open en zag Eric staan. Oh Eric je bent er al. Ja antwoordde Eric. En ik vroeg of je mee gaat. Oh ja graag antwoordde ze. En ze stond recht maar te rap ze draaide een beetje. En viel terug in de zetel. Eric zag dat en hielp Brigitte mee recht staan. Ik ga je naar de auto begeleiden en dan rijden we naar jouw huis. Brigitte zat al in de auto. Als Eric nog even naar binnen gaat bij de chef.'' Chef heb een vraagje mag ik een paar dagen verlof nemen met Brigitte ze heeft het nodig. Ja doe maar zei de chef neem maar de hele week vrij en Brigitte ook. Ik ga bijstand vragen van aan het korps in de deelgemeente. Ok bedankt zei Eric en hij gaf de chef een stevige hand. Dan reden ze samen naar de luipaardstraat nr 2 waar Brigitte in een villa woonde met zwembad in een heel rustige wijk aan de rand van de stad. We reden de oprit op van het huis en Eric zei tegen Brigitte dat ze moest wachten om uit te stappen. Eric stapte uit en ging naar de kant van Brigitte en helpt haar mee de auto uitstappen. Zeg ik ben geen oud ziek vrouwtje antwoordde ze lachend. Oei sorry zei Eric ik wil enkel dat je je geen pijn doet bij het opstaan moest je vallen. Dat ik lief zei Brigitte en even bleven ze naar elkaar kijken en ze keken recht elkaar in de ogen waardoor Brigitte zei kom we gaan naar binnen.
Wow wat was dat dacht Brigitte, dat was pure magie dat ik voelde en mijn buik deed raar. Nog nooit gevoelt eigenlijk. Wat zou dat kunnen betekenen. Tijd zal raad geven dacht ze en ging in de zetel zitten. Doe maar alsof je thuis bent zei Brigitte tegen Eric. Ok bedankt voor de gastvrijheid. Ja ik heb liever niet alleen te zijn na zo een zware aanval en heb nog altijd schrik dat het gaat terug keren. Moet je echt niet hebben zei Eric en ik ben en blijf bij je zolang je dat wil. Trouwens als jij het goed vind blijf ik heel de week nog zodat jij wat beter kan voelen en als er iets is mag je me altijd roepen ik ben en blijf in de buurt en samen gaan we eens goed genieten ik heb van alles in petto. Brigitte begon te blozen. Zou ik het vertellen wat er vroeger is gebeurt aan Eric. Brigitte dacht nog even na. Ja vanavond voor we gaan slapen vertel ik hem wat ik allemaal heb meegemaakt vroeger en zou ik ook durven zeggen wat ik voor hem voel. Nee daar gaan we nog wat mee wachten we zien hoe het deze week verloopt en dan kan ik nog zien. Zal ik eten maken zei Eric of zullen we iets halen of laten brengen. Ik heb zin in chinees. Zei Brigitte en ze wreef over haar buik van dat zal smaken. En na het eten wil ik eens let jou babbelen over vroeger we zijn nu toch helemaal alleen dus dit is het uitgesproken moment. Ok zei Eric dat is goed voor mij ik ben dan 1 en al oor.
Willen jullie weten wat er vroeger met Brigitte gebeurt is bij 10 like het vervolg en zeg me eens wat jullie er van vinden tot nu toe moet ik verder doen of .....
JE LEEST
Alfa 210
FanfictionJuist afgestudeerd aan de politie school zoekt Tineke een job bij de politie. Met wie gaat ze samen werken, welke avonturen gaat ze mee maken met haar team en met haar collega/partner Veel plezier aan mijn eerste avontuur verhaal over de buurt polit...