Patrouille

238 11 0
                                    

Tineke ik ga je de plaats tonen waar je je mag omkleden, ik geef haar een kastje en haar nieuw uniform en wapen gordel.
Dank u zei Tineke ik ga me omkleden. Ok zei koen en dan gaan we naar de anonieme wagen en gingen we op patrouille. Eerst werd er niet veel gezegd tot koen het gesprek op gang bracht. Tineke hoe oud ben jij. Ik antwoordde ik ben 25 jaar juist geworden 4 juli, en jij vroeg ik aan koen. Ik moet er nog 25 worden 18 november. Hoelang zit jij al bij de politie vroeg Tineke aan koen. Eigenlijk nog niet zo lang denk nu 6 maanden. Ik ben juist afgestudeerd aan de politie school heb eerst studie's gedaan van sociaal assistent maar dat vond ik niet veel voor mij ik had liever wat actie. Op de moment dat ik het woordje actie zei kwam er een bericht door de walki talki : alfa 210 er is een ongeval gebeurt in de molenstraat gelieve direct naar daar te gaan de ambulance is al onder weg 'over'. Tineke antwoordde, hoeveel gewonden zijn er 'over'. Uit de auto een vrouw van rond de 30 ernstig gewond en een bromfietser licht gewond. Ok we gaan ter plaatse 'over en uit'. Tineke nam het zwaailicht en zette het aan en koen gaf wat gas bij. Ja lap file zei koen. Dat komt door het ongeval. Tineke zei ik ga te voet en ga proberen de weg beetje vrij te maken zodat jij dan met de wagen tot bij het ongeval geraakt. Ok zei koen en Tineke stapte uit en liep in looppas naar het ongeval. Wacht eens die wagen ken ik zei Tineke en ze begon harder te lopen. Het is de wagen van mijn zus Elena. Oh nee zei Tineke het kan niet waar zijn niet mijn zus. De zus van Tineke zat gekneld in haar wagen. Tineke belde naar koen dat hij de brandweer moest oproepen voor haar uit de wagen te kunnen bevrijden. Hey met koen hoorde Tineke aan de gsm. Koen het is Tineke hier kun je de brandweer verwittigen riep ik nogal hectisch. Koen zei wat scheelt er Tineke. Het is mijn zus Elena ze zit vast in haar wagen en is ernstig gewond. Ok ik doe het nodige zei koen en Tineke ging op. Onder tussen was de ambulance ook al gearriveerd en kan de eerste zorgen toegediend worden. Ik wou bij mijn zus blijven maar dat mocht niet dus weende ik,heel de tijd. Ik ben zo bang om mijn zus te verliezen. Koen is ook al uit de auto gelopen om te kijken hoe erg het was en koen zag Tineke staan. Tineke gaat het vroeg koen. Nee het gaat helemaal niet men zus is heet erg gewond ze is bewusteloos. De brandweer is toegekomen en Tineke rende naar de wagen. Om mee te helpen haar zus te bevrijden. Ze werd vast gehouden door koen. Niet doen zei koen laat de brandweer hun werk doen. De commandant van de brandweer kwam bij Tineke en hij zei dat mevrouw uit de wagen is bevrijd en dat de dokter en verplegers haar nu aan het verzorgen zijn. Tineke vroeg met een bang hartje haat ze het halen. Maar ja mevrouw gaat het halen. Tineke keek naar koen en koen zei we moeten eerst nog het verkeer regelen zodat de ambulance gemakkelijk naar het ziekenhuis kan. Tineke vroeg aan koen of ze mee mocht met de ambulance naar het ziekenhuis. Koen zei ga maar hou me op de hoogte he zodat ik je dan kan komen ophalen. Ik ga dan eerst het andere slachtoffer ondervragen wat er juist gebeurt is. Bedankt zei Tineke en ze stapte in de ambulance en dan vertrokken ze naar het ziekenhuis. Koen ging nar de jongen die aan de kant van de baan zat te bekomen wat er was gebeurt. Hey ik ben koen zei hij hoe,is jouw naam. Ik ben bram zei de jongen. En hoe oud ben jij bram. Ik ben 16 jaar.  Weet je nog wat er is gebeurt. Klein beetje maar en hij begon te wenen. Koen zette hem naast bram en nam zijn nota boekje uit en hij zei vertel het maar rustig wat er is gebeurt. Wel daarjuist reed ik met mijn bromfiets ik kwam juist van de bakker. Op een gegeven moment wou die zwarte Volvo me inhalen maar die reed heel rap dus kon ik die niet meer ontwijken en daardoor schrok ik en reed tegen de zijkant van de auto waardoor de bestuurder van de auto ook verschoot en de controle verloor en tegen de verlichtingspaal belande meer weet ik niet meer. Gaat het met die vrouw die leek er nog al erg aan toe. Ze gaat het halen meer weet ik niet. Uw collega ken ze die vrouw. Het is haar zus zei koen. Moet ik je naar huis doen vroeg koen op een zachte toon. Nee het is niet nodig ik woon hier niet zo ver vandaan bedankte de jongen en nam zijn kapotte brommer aan de hand en stapte naar huis.

In het zieken huis zijn ze nog met mijn zus bezig al er een dokter naar me toekomt en zegt dat het goed komt met haar. Ik vroeg wat heeft ze. Wel ze heeft een gebroken been door het gekneld zitten in de wagen. Een hersen schudding en nog wat oppervlakkige wonden maar ze komt er door. Ik belde naar koen met het goede nieuws en hij zei ik kom er aan ik heb nog een verklaring nodig van haar. Ok tot zo zei Tineke. Tineke vroeg aan de Balie van de spoedafdeling waar Elena Schillebeeckx lag kamer 204 op het 2 de verdiep zei de vriendelijke vrouw achter de balie. Ik sms'te naar koen het kamer nr en na een kwartier was koen er ook. Ik was al bij mij zus op de kamer als koen binnen kwam. Tineke zou je me even alleen willen laten met Elena omdat je familie bent en dus betrokken partij. Ik moet haar nog ondervragen over wat er is gebeurt. Ok zei Tineke ik ga een koffie halen in de cafetaria en ga onder tussen men ouders en haar vriend verwittigen.

Alfa 210Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu