Undercover pipo

181 14 5
                                    

Tineke is ondertussen terug op bureau voor pauze te nemen en naar de laatste briefing te luisteren van de chef. Tineke eet een broodje met ham. Brigitte en Floor eten elk een slaatje, ze zeggen dat ze op hun lijn letten. En Eric eet zelf gemaakte boterhammen van thuis, gelijk ik kon zien met zelf gebakken vleesbrood. Ja een vrijgezel moet soms zijn plan trekken. Ja Eric is nog vrijgezel en brigitte is nog vrijgezel en Floor eigenlijk ook we zijn een ploeg vrijgezellen, juist Patrick en de chef zijn getrouwd en hebben kinderen. Bon manneke hoorde ik de chef zeggen bij het binnen komen van de refter. Van de namiddag gaan jullie undercover naar het ziekenhuis. Iedereen weet wat hij/zij moet doen. Op tafel stonden 2 fruitmanden. 1 was voor koen en 1 voor Elena zodat het allemaal echt was. Ok Tineke jij gaat met jouw nichtje Floor naar Elena op bezoek. Eric en brigitte jullie gaan bij jullie neef op bezoek. Waarop Tineke antwoordde niet verschieten als je binnen komt hij ligt aan een vals infuus voor alles zo echt mogelijk te maken. Om 17 uur allemaal in de cafetaria behalve Tineke en koen. Die blijven op de kamer voor niet op te vallen. Bon zei de chef go go go. Iedereen pakte zijn spullen en vertrokken naar het ziekenhuis. Eens daar aangekomen gingen de ploegen elk apart naar binnen. Floor deed haar best om de nicht te spelen en het lukte nog aardig ook. Elena deed ook haar best voor haar als nicht te aanvaarden wat eigenlijk niet zo gemakkelijk is.

Flachback
3 jaar geleden. Op een mooie zonnige dag aan de zee waren Tineke Elena en Mieke aan het stoeien met een bootje in de zee. Tot er plots een hevig onweer losbarstte, Mieke zat in het bootje. Het onweer was zo hevig dat er hele grote golven ontstonden waardoor Mieke met het bootje kapseisde en kopje onder ging. Ze is nooit terug gevonden. Na het zware onweer hebben we wel het bootje terug gevonden maar Mieke niet.
Einde flashback

Eens op de kamer werd er over van alles gebabbeld. Tineke was ondertussen al zeer goed bevriend met Floor. Op een gegeven moment begon het over de liefde. Tineke heb jij al de ware tegen gekomen vroeg Floor. Nee ik heb nog niemand maar heb wel een oogje op iemand. Aja vertel vroegen Floor en Elena in koor. Juist toen Tineke begon met babbelen kwam er juist een verpleegster binnen. Goedemiddag mevrouw Schillebeeckx tijd voor uw wonden te verzorgen mag ik vragen aan het bezoek even op de gang te wachten. Wat Tineke en Floor ook deden dan gingen ze maar even naar de cafetaria. Iedereen besteld zich iets voor te drinken. Het was nog maar 16 uur dus nog te vroeg voor de briefing. De chef was al aanwezig in de cafetaria maar deed als of hij ons niet kende. Maar hij knipoogde wel eens naar Tineke. Tineke begreep dat ze niks mocht zeggen. Floor begon wat wou jij daarjuist zeggen dat jij een oogje hebt op iemand. Ken ik hem vroeg Floor te enthousiast. Waarop Tineke een grote smile kreeg op haar gezicht. Vooruit Tineke vertel op dit geheim blijft bij mij. Wel hij heet .... Zeg ik lekker niet hahaha. ''Allee pest kop'' zei Floor. Alles heeft zijn tijd dit dus ook zei tineke. Waarop Floor begon te raden. Is het die van de bar. 'Neen'. Is het die mooie verpleger van daarjuist op de gang. 'Neen'. Floor je moet niet aandringen. Je zal het wel weten. Maar ben zelf nog niet zeker of hij echt wel vrij is en geen vrouwenzot. En of hij ook iets voor mij voel dus geen verder vragen meer stellen ik kan ze toch niet beantwoorden.
We gaan dan eens terug naar Elena. Ok zei Floor en we gingen terug naar de kamer. We moesten de kamer van koen passeren en hij keek juist richting de deur. Hij kreeg een brede glimlach op zijn gezicht. En ik begon te blozen en de vlinders begonnen te fladderen in mijn buik. Hoop dat ik het kan weg steken want ik wil er niet aan toe geven. Nu nog niet. Ik ging blozend verder naar de kamer van Elena. Ik de kamer van koen begon Eric te lachen met koen. Want hij had iets gezien wat er passeerde op de gang en zag dat Tineke rood werd. Hij stak een paar vragen af richting koen waar hij rood van werd en probeerde in alle talen te ontkennen dat hij iets voelde voor Tineke. Allee dat kan nu echt niet ik voel helemaal niks voor haar. We zijn nog maar gewoon collega's. Ik vind Tineke een heel,mooie vrouw maar nog niks meer. Jaja zei eric en hij begon mega luid te lachen tot ze het hoorde in de kamer van Elena. De uren verstreken en het was ondertussen al 17uur waardoor Tineke, Floor, Brigitte en Eric naar de cafetaria gingen bij de chef. Dag chef zei iedereen in koor. Ja mannekes hebben jullie al iets gezien. Floor antwoordde we hebben nog geen bezoek gekregen van een cliniclowns. Tineke zei zou het geen goed idee zijn om eens op de kinderafdeling te gaan kijken. Maar dan als verpleegster. Heel goed idee zei de chef. Ik riep de directrice van het ziekenhuis bij ons en stelde voor om een verpleegster uniform te vragen voor Tineke. Geen probleem zei mevrouw Jansens. Ik doe direct het nodige. Ok bedankt zei de chef. Tineke kreeg haar verpleegsters uniform. En ging samen met mevrouw Jansens naar de kinderafdeling daar riep ze iedereen in de vergader ruimte voor ui te leggen wat en wie Tineke is en was ze kwam doen. Mag ik iedereen zijn aandacht eens begon mevrouw Jansens. Dit is Tineke ze werkt bij de politie. En de laatste tijd wordt er veel gestolen in het ziekenhuis en de politie vermoed dat een cliniclown op voor onderzoek gaat om te kijken wat er allemaal te stelen valt. Vandaar dat Tineke undercover als verpleegkundige een oogje in het zeil gaat houden. Op zoek naar cliniclowns. Help haar een beetje door te zeggen wat ze kan doen Elise jij wijkt geen moment van Tineke haar zeide en gaat straks meehelpen met eten te bedelen. In de hoop dat er dan een cliniclown opduikt. Ok dat was het eindigde mevrouw Jansens, mag ik op jullie discretie rekenen. Iedereen knikte van ja. Ok als er iets is ik ben altijd bereikbaar op het nr 453 intern nr. Zoals gezegd gaat Tineke mee met Elise op ronde. Ze kwam de kamer in van Lola. Lola ligt al heel lang in het ziekenhuis ze heeft kanker en is heel ziek, ze heeft dus heel wat spulletje op haar kamer zoals een ipad voor spelletjes te spelen, een nintendo, strips voor te lezen en een laptop zodat ze toch eens naar school kan via bednet ( bednet is een project zodat ernstig zieke kinderen toch nog naar school kunnen gaan maar dan vanuit hun bed ze zien zelfs hun vriendjes en vriendinnetjes zitten in de klas alles is verbonden met een webcam.) En wat zag Tineke een ''cliniclown''ze mocht nog niet ingrijpen maar observeerde de clown constant. En deed mee wat Elise had gevraagd. Eten mee helpen bedelen. Maar wat Tineke dan zag kreeg ze het koud van.

Willen jullie weten wat het Tineke zag bij 5 like's krijgen jullie het vervolg en het is al klaar

Alfa 210Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu