Tineke gewond

211 14 1
                                    

Koen zat met zijn handen in het haar op de gang te wachten. Eric kwam bij koen zitten en gaf hem,een schouder klopje. Kop op maat zei Eric alles komt goed. Wedden dat Tineke er terug spring levend uit komt. Ik hoop het zei koen. Er kwam een dokter langs en koen greep die bij zijn jas. Dokter dokter komt het goed met Tineke Schillebeeckx. Ik weet het niet zei de dokter. Ik ben haar behandelende arts niet. Maar ik zal het voor u na vragen. Oh bedankt zei koen. Zet u maar rustig neer zei de dokter. Ik kom direct bij u terug. Na even gewacht te hebben kwam de dokter terug. Mevrouw Schillebeeckx is juist geopereerd en de kogel is verwijderd. De behandelende arts kom zo bij u langs. Ok bedankt zei koen tegen de dokter en de dokter ging verder. Zie je wel zei Eric ''Tineke gaat er door komen''. Koen ging naar de balie om te vragen waar mevrouw Schillebeeckx ging liggen. Dag mevrouw zei koen aan de balie assistente '' op welke kamer komt mevrouw Schillebeeckx te liggen. Hebt u even geduld ik zoek het even op voor u , mevrouw gaat nog niet naar een kamer ze blijft zeker nog 24 uur op intensive. Het kan 48 uur zijn ook dat hangt allemaal af van hoe mevrouw evolueert. Kunt u eventueel familie verwittigen en wat spulletjes halen van haar. Ok bedankt zei koen en ging terug naar Eric. Ik ga even haar ouders verwittigen ze komt nog niet op een kamer ze moet minstens 24 uur op intensive blijven. En daarna ga ik naar haar thuis om wat spullen. Ok zei Eric ik ga eerst naar kantoor de man gaan onder vragen.

Onder tussen op kantoor waren Brigitte en Eric in de verhoor kamer bezig met het verhoor van de kale  man. Brigitte nam het woord. Uw naam meneer wat is uw naam. De man antwoordde voor mij een weet en voor u een raad. Komaan he meneer zo gaan we niet doen he, of ik steek u terug in de cel. Wat is uw naam laatste keer. Lionel zei de man. Lionel en hoe nog. Lionel de grote zei hij op een mokkende toon. Ok das al een begin zei Brigitte. En wat was u daar in de kamer aan het doen. Niks zei Lionel. Ah nee, '' hoe komt het dat onze collega in het ziekenhuis ligt? Geen idee zei Lionel. Kom zei Brigitte boos '' ga maar een nachtje in de cel doorbrengen''. Zodat je misschien morgen wat meer weet denk daar maar eens over na. 

Koen was juist toegekomen bij de ouders van Tineke en belde aan. De papa van Tineke kwam open doen. Hey koen wat scheelt er. Wel op undercover is Tineke beschoten geweest en ze is geraakt in haar rechter schouder zei koen. Oh mijn god zei de mama van Tineke eerst Elena en nu ons Tineke. Is het erg vroeg ze aan koen. Ze moet nog minstens 24 uur op intensive blijven. Tot dat ze stabiel is. Ik kom eigenlijk achter wat spulletjes van haar en om jullie op de hoogte te brengen van wat er is gebeurt. Dat is lief van u zei de papa van Tineke. Tineke heeft het nog al getroffen met zo een collega zoals jij. Ik zal haar gerief klaar maken en mee geven. Ok bedankt zei koen ik kan er straks bij met haar gerief willen jullie mee gaan zodat jullie op bezoek kunnen. Ja graag knikte Tineke haar papa. Ga me direct klaar maken heb je nog 5 minuutjes vroeg hij. Ja zeker Tineke slaapt toch nog ze is juist geopereerd. Klaar riep Tineke haar mama met een grote rode zak in haar handen. Ok dan gaan we ik rijd wel zei koen ik ben met de politie wagen gekomen. Aan gekomen in het ziekenhuis ging iedereen naar het intensive. Koen melde zich aan. De balie assistente liet koen binnen maar er mocht maar 1 iemand nog mee met koen. Op het intensive mogen er maar 2 personen tegelijkertijd naar binnen. Waarop koen zei gaan jullie maar jullie zijn haar ouders ik ben maar haar collega. Ok bedank zei de mama en papa van Tineke. Koen ging in de stoeltjes zitten. Op een gegeven moment kwam een team dokters en verpleegster naar het intensive. Koen sprong recht en keek richting de deur van het intensive. De ouders van Tineke kwamen met tranen in hun ogen buiten gelopen. Koen liep direct naar hun en gaf de mama van Tineke een knuffel wat scheelt er vroeg koen. Nu ook al met tranen in zijn ogen. Hij had er geen goed gevoel bij. De papa van Tineke begon te babbelen. Tineke kreeg een hartstilstand waardoor achter uit gaat. De dokters zijn nu met haar bezig. Het valt af te wachten. De minuten liepen gelijk water uit de kraan de tijd ging voorbij en nog altijd geen teken van de dokters. Tot op een gegeven moment ging de schuifdeur open meneer en mevrouw Schillebeeckx. Ja riepen de mama en papa. Dat zijn wij. De dokter nam de mama en papa van Tineke mee naar een spreek kamer. Oh nee dit voelt niet goed aan dacht koen. Ik bel naar Eric . Eric kun je onmiddellijk komen naar het ziekenhuis het intensive er is iets met Tineke maar weet niet wat ik heb iemand nodig. Ok ik kom direct geeft het dat Brigitte ook mee komt ze is hier juist bij mij op kantoor. Nee geeft niet. Ok tot zo. De mama en papa kwamen terug nar koen en onder tussen Eric en Brigitte. En vroeg koen met een bang hartje. Het komt goed zei de papa. Ze heeft een bloed klonter gekregen en die verstopte haar slagader. Ze zijn haar nu terug aan het opereren voor de klonter te verwijderen en ze krijgt bloed verdunners tot het kritieke achter de rug is. Maar dan moet ze nog langer op het intensive blijven. Ja zei de mama van Tineke wat normaal is en ze is in goeie handen. Koen begon te huilen. Dit is allemaal mijn fout zei hij. Brigitte kwam bij hem en ze gaf hem een stevige knuffel. Kom zie Brigitte we gaan een koffie drinken. Ok zei koen en hij begon te kalmeren. Wij gaan naar huis zeiden de ouders van Tineke we kunnen hier niet veel meer doen nu. Ik blijf hier zei koen. En ik verwittig jullie als er verder iets gebeurt. Ok bedankt zei de mama van Tineke, jij bent een goed mens en een goeie collega voor Tineke. De avond viel en Brigitte was al naar huis en Eric was nadien ook naar huis gegaan morgen was het weer werk dag en moesten ze de verdachte die Tineke beschoten heeft ondervragen. Koen die was onder tussen in slaap gevallen op de stoeltjes aan het intensive en hij droomde dat hij en Tineke naar de zee gingen en dat er niks gebeurt was. Tot hij heel erg verschoot. De balli assistente kwam bij koen en probeerde hem zachtjes wakker te maken. Maar door wakker te worden viel hij van zijn stoel. Tineke riep hij. Meneer mevrouw Schillebeeckx is aan de betere hand en ze slaapt zou u dat ook niet gaan doen thuis. Waarop koen recht stond en hij zijn gsm nr op schreef als er iets gebeurt kunt u me hier op bereiken en koen liep dan naar de deur en reed naar huis.

Alfa 210Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu