Ik vind dat Lisa gelijk heeft. We moeten nu iets ondernemen.' Kunnen we niet de bewakingsbeelden van buiten bekijken. Dan weten we welke kant ze opreden.' ' Ik vrees dat dat niet gaat. We hebben geen camera's buiten hangen aan die kant. Sorry. Maar we hebben wel gezien op de camera's welke kant ze op zijn gereden. Ze zijn richting het bos gereden.' ' Dank je, daar kunnen we wat mee.' Zeg ik. Dat is deels sarcastisch en deels ook niet. We lopen de kamer uit. ' Euhm, kan ik jullie iets vragen? Het ligt best wel gevoelig eigenlijk.' Vraagt Lisa aan ons. Je ziet dat ze beetje zenuwachtig is voor die vraag. ' ja sure. Vraag maar raak.' Zegt Maura. ' Oke, dit is heel raar, maar ik heb gehoord dat jullie dorp vol met weerwolven zit. Is dat waar?' Maura en ik kijken elkaar aan. Ik zeg:' Dat klopt. Wij zijn ook weerwolven. Alpha's. Het hele dorp.' ' En Jim? I-is hij echt de Alpha leider zoals vele mensen beweren?' ' Ja, dat is hij.' Lisa slaat haar ogen neer. ' Waarom wil je dat weten?' ' Omdat ik gewoon geïnteresseerd ben in mijn nieuwe woonplek. Mag dat ook nog!' ' Wat is er nu echt aan de hand. Je bent soms zo mysterieus over waar je eerder had gewoont. Ben nu eens eerlijk!' Ze zucht. 'Oke, Ik woonde eerst in Alaska. Toen ik op school kwam, was er een jongen naar mij toe. Daan, heet hij. Hij is de leider van de Omega's in Alaska. Hij maakt me heel erg bang. Ik ben bang dat hij weet waar ik woon nu. Ik ben ook een weerwolf. Maar ik moet nu gaan. Mijn vader wacht op me thuis. Tot morgen! Morgen kijken we wel verder van hoe we het doen met Nina. Doei!' ' Doei!' Zeggen wij in koor. Maura twijfelt nog over Lisa en vraagt aan mij:' Denk je dat ze de waarheid spreekt? Ik ben nog steeds niet vergeten wat ze met Nina heeft gedaan hoor!' ' Ik geloof haar wel. Na wat ze heeft meegemaakt.' ' Maar dat hoeft niet per se waar te zijn.' Ik kijk haar glimlachend aan. ' Zullen we een wedstrijdje rennen doen? Wie het eerst thuis is, heeft gewonnen.' 'Oke' Zegt ze en sprint weg. Ik ren achter haar aan. Gelukkig is het volle maan, dus rennen we extra hard. We komen tegelijk aan. We wonen naast elkaar. ' Tot morgen.' Zeg ik. ' Tot morgen.'
De volgende ochtend word ik wakker met een vreemd gevoel in mijn maag. Er gaat iets gebeuren vandaag, alleen weet ik nog niet wat. Ik zeg mijn ouders en broer gedag en loop naar buiten. Maura staat al buiten en we lopen naar school. Als we daar aankomen, staat er een hele menigte. er staan twee jongens in het midden. Een daarvan is Jim. Ik heb al zo'n gevoel dat ik weet wie de andere is. Daan. Ik geef toe, hij is knap. Super knap. Lisa komt aan en ziet het ook. Ze rent er naartoe en gaat tussen die twee instaan. Ze willen elkaar net gaan slaan. Jim merkt wel dat Lisa er tussen staat, maar Daan niet. Hij slaat hard in haar gezicht. Je hoort een klap en dan een grom. Lisa's ogen kleuren goud en ze verandert in een wolf. Een grote, witte wolf staat op de plek waar Lisa net stond. Op de plek waar Daan stond, staat nu een grote zwarte wolf. Iedereen kijkt verschrikt. Een witte Alpha, die staat heel hoog. Ze veranderen weer en ze schreeuwen het hele dorp bij elkaar. ' Natuurlijk ga ik niet met je mee Daan! Daarom ben ik ook hier naartoe verhuisd. Om weg te zijn van jou!' ' En dat moet ik geloven schatje.' Zegt Daan en wil haar kussen. Even laat ze het toe, en dan duwt ze Daan weg. Die komt dichtbij mij in de buurt. Hij kijkt me aan in mijn ogen en komt dichterbij. ' Van mij.' Zegt hij. ' Ik ben van niemand Daan.' Zeg ik uitdagend. Expres iets te hard zodat iedereen het hoort. Dan lijkt hij uit zijn dagdroom te ontwaken en gaat weer verder met tegen Lisa schreeuwen . ' Als jij nu niet meekomt, gaan we zusje vermoorden. Nina heet ze toch? Als je wil dat ze ongedeerd terugkomt, ga je gezellig mee naar je schuur waar je vandaan kwam.' ' Je laat mijn zusje met rust en ik ga niet de schuur weer mee in. Of ben je vergeten wat er de vorige keer gebeurt was.' Zegt Lisa. ' Tuurlijk weet ik dat, en ik vond het geweldig.' Dat was het. Lisa ontplofte helemaal.' Je had me zwanger gemaakt!! Van een tweeling! Nu heb ik het weggehaald. En dan vind jij het gek dat ik niet met jou mee wil.' Hij kijkt haar boos aan en sleurt haar mee naar een auto. Hij duwt haar in een auto en wil wegrijden, maar Jim houdt de auto tegen. Hij haalt Lisa uit de auto. Ze is helemaal in shock. Ze komt onze kant op en we lopen weg. Daarna loopt hij weer naar doen om hem opnieuw een klap te verkopen. Lisa staat te trillen op haar benen.' Je kan wel bij ons slapen vannacht. Dan bel je even je vader en zeg je dat je bij ons komt logeren.' Ze knikt en we komen bij ons thuis aan. We lopen naar binnen. Maura's ouders zijn een week weg. ' Hoe gaat het nu met je?' Vraag ik. ' Het gaat wel.' Zegt ze. ' Alleen een beetje duizelig.' ' Blijf jij maar hier de hele dag. Doe wat je wil maar blijf in alle gevallen binnen. Doe dus de deur niet open.' Ze knikt. We lopen terug naar school, een lange dag tegemoed.
(A/N Sorry dat ik niet zo lang geupdate heb, maar ik heb het te druk met mijn vakantie. Maar nu een lekker lang hoofdstuk. Nogmaals sorry daarvoor. Please vote op mijn boek(en) en laat in de comments achter wat je ervan vindt en als je nog leuke ideeën hebt voor mijn boek laat het me even weten. Love you. XXX Eline.)
JE LEEST
Alone *on hold*
WerewolfNina is 16. Ze is een weerwolf. Iedereen in het dorp is een weerwolf. Ze heeft heel weinig vrienden. Ze vind een jongen heel leuk. Totdat ze erachter komt dat een ander meisje, Lisa een heel populair meisje , met hem krijgt. Als ze elkaar ontmoeten...