We lopen naar huis. We zijn Daan nog tegengekomen. Ik heb Isa wel naar hem zien kijken. Haar ogen fonkelen als hij langs loopt. Ikzelf heb ook een soort van aanbidder. Zijn naam is Thijs. Hij heeft schattige blauwe ogen en donkerblonde haren. We lopen naar mijn huis. Ik pak de sleutel uit mijn jaszak en doe hem in het slot. We lopen naar binnen en zien Lisa in elkaar gedoken op de bank zitten.' Lisa?' Zeg ik voorzichtig. Ze herkent mijn stem en draait zich om. Haar ogen zijn rood doorlopen en haar mascara is uitgelopen. ' Is Daan langs geweest?' Ze knikt. ' H-hij heeft me weer geprobeerd mee te nemen. Ik heb me verzet, maar hij zwoor dat hij voor me terug zou komen. Misschien is het handiger om gewoon mee te gaan.' Ze slaat haar ogen neer. ' Als je het echt wil en Nina ermee kan redden, moet het misschien wel.' Zegt Isa. Ik knik. Lisa ook.' Oké.' Zegt ze nu een stuk zelfverzekerder. Ze droogt haar tranen en zegt.' Ik ga naar hem toe en ga met hem mee. Dan kunnen we Nina redden.' We knikken. We willen niet dat Lisa weggaat, maar het is haar keuze. ' Ik ga me klaarmaken.' Als Lisa de kamer uit is zegt Isa:' Ik wil helemaal niet dat ze weggaat. Ze moet blijven, dan kunnen we Nina bevrijden.' Ik kijk haar met een strenge houding aan. ' Is dat echt de enige reden dat je wilt dat Lisa blijft? Of heeft het iets met Daan te maken.' Ze zucht.' Geef het toe Ies.' ' Oke oke, niet zo ongeduldig jij. Ik denk dat ik iets voor Daan begin te voelen. Daarom wil ik ook niet dat Lisa weggaat. Als zij weggaat, gaat Daan ook weg. Ik wil niet dat hij weggaat.' Ik knik. Lisa staat in de deur opening en zegt:' Ik ben klaar om te gaan.' We knikken en lopen de deur uit. We kletsen over van alles en nog wat en we komen aan op school. Daan staat met een groepje jongens te praten. Als hij Lisa ziet beginnen zijn ogen te fonkelen. Isa geeft haar een blik van jaloezie. Ik stoot haar aan en werp haar een vernietigende blik toe. Zij doet hetzelfde. Ze is een stuk brutaler dan voordat we Daan hebben ontmoet. Hij heeft een slechte invloed op Isa, onze vriendschap. De hele samenleving. Ondertussen heeft Lisa een gesprek met Daan aangeknoopt.'ik ga mee Daan. Maar dan moet je je wel aan je belofte houden, dat je Nina vrijlaat.' ' oke schatje. Kom, daar is de auto.' Ze lopen naar de auto, een zwarte range rover. Ze rijden weg, richting Alaska.
JE LEEST
Alone *on hold*
WerewolfNina is 16. Ze is een weerwolf. Iedereen in het dorp is een weerwolf. Ze heeft heel weinig vrienden. Ze vind een jongen heel leuk. Totdat ze erachter komt dat een ander meisje, Lisa een heel populair meisje , met hem krijgt. Als ze elkaar ontmoeten...