Hvem er du?

61 7 2
                                    

MADDIE POV

Når vi kom fram til sykehuset ba en eldre dame meg om å vente utenfor mens de sjekket Alex. Jeg tok opp mobilen for å ringe pappa " hei vennen går det bra, hvorfor er ikke du på skolen" sa han med en streng stemme" nei jeg er på sykehuset" "Går det bra med deg,skal jeg komme,hva har skjedd" spurte han hysterisk " slapp av pappa det er Alexander han har blitt skad og er bevisstløs, men de sjekker han nå så du behøver ikke komme" svarte jeg raskt "ok, vennen jeg må gå" "hade glad i deg" sa jeg å la på . Det kom en dame trillene på en sykesengen som Alex lå på " du kan komme med oss å sitte her inn sammen med Alexsander nå" sa damen " ok takk" jeg fulgte etter sykepleierne og inn i et rom og satte meg på en stol vedsiden av sengen og hold hånden hans.
........

Det har gått fire timer og plutselig merker jeg at Alex bevegde på seg, jeg tok tak i hånden hans igjen og holdt den hardt, Alex åpner øynene sakte og kikker nøye på meg og smiler et usynlig smil, så kikker han ned på hendene våre med et stort glis, plutselig reiv han hånda til seg  "hvem er du og hvor er jeg" spurte han forskrekket " eeeee jeg er Maddi fra klassen din og du er på sykehuset" sa jeg overrasket. Akkurat i det jeg reiste meg tok Alex tak i hånden min og dro meg ned på senga " jeg bare tuller med deg, hvordan kan man gleme en jente som deg" sa han med et tullete smil" åååå du skremte meg så mye, du skal få igjen" jeg kikket stykk men lekent på Alex,  en sykepleier kom gående inn døren " Alexsander du kan dra hjem nå, men du burde slappe av i noen dager" smilte hun og gikk ut igjen.

..........

Vi dro hjem meg så Alex ikke trengte og være alen. Vi satte oss i sofaen og kikket tomt ut i lufta.  " Alex vil du ha noe å spise" sa jeg og snudde hodet mot han " ja takk" " straks tilbake" jeg  løp inn på kjøkkenet, på kjøkken bordet lå det en lapp " hei jenta mi jeg blir borte 4 dager så du blir hjemme alene. Du kan reglene ikke noen fester, gutter eller søling i sofaen, glad i deg ses snart" jeg la fra meg lappen og hentet to hamburgere og går ut i stuen igjen " pappa bli vist borte i noen dager" sa jeg å ga Alex tallerkenen, " å foreldrene mine kommer hjem om 4 dager, så vi kan jo holde hverandre med selskap" sa Alex med et smil om munnen " det hadde vært hyggelig" svarte jeg å smilte stort.

.......
Det hadde blit seint og jeg og Alex gikk for å gjøre oss klare vi pusset tenner og la på senge tøy. Vi slang oss ned i sengen på hver vår mobil. Etter CA 20min la vi oss til,å sove " natta Alex" mumlet jeg " natta søtnos" mumlet Alex tilbake og vi sovnet fort.

-----------

Sorry for at det er lenge siden jeg har publisert noe🌸
Denne uken har jeg begynt med dans og jeg danser 14 timer i uka så det er litt vanskelig å skrive🌸
Og helgene er blit full booket👽
Plis vote🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Til døden skiller oss adWhere stories live. Discover now