P.o.v Sanne
'Wat is er dan?'Vraagt Samuel.
'Ben jij mijn echte moeder?' Vraag ik. 'Ja dat denk ik wel ja.' Zegt Maaike. 'Hè hoe kan dat nou. Ik heb toch geen zusje?' Samuel snapt er helemaal niks van. 'Waarom heb je mij weggedaan en naar de hel nog wel!' Roept ik. 'Ga rustig zitten ik zal het jullie allebei vertellen, vanaf het begin.'zegt Maaike. Samuel en ik gaan zitten.
Maaike begint te vertellen: '15 jaar geleden kwam ik er achter dat ik weer zwanger was van jullie vader. We hadden net ruzie gehad, omdat hij vreemd was gegaan voor de derde keer al. Ik was er klaar mee , maar ik wou geen abortus plegen dat voelde alsof ik mijn kind vermoorde ik hield het dus. Na 9 maanden werd het geboren het was een meisje. Ik was er heel blij mee en ze hete Sanne. Tom jullie vader wist dat ik weer zwanger was en wou dat ik abortus pleegde. We zijn verhuisd zodat hij er niet achter kwam dat ik geen abortus gepleegd had en dat je al was geboren. Drie jaar lang konden we van je genieten tot Tom er toch achter kwam dat ik een kind van hem er bij had gekregen. Ik was in paniek en wist niet wat ik moest doen dus heb ik om pleeggezin voor je aangevraagd. Er was al snel een reactie van familie de Groot ik heb ze een keer gezien en dacht dat wel goed was en heb je daar achter gelaten. Het deed me veel verdriet, maar dit was de beste optie. Toen zijn Samuel en ik weer verhuisd en hebben we een kistje met allemaal dingen over ons achter gelaten bij familie de Groot voor jou voor later. Daarna mocht ik van familie de Groor geen contact meer zoeken met jou.' Eindigd Maaike haar verhaal. Ik moet slikken. 'Dus je wou me helemaal niet weg hebben?'vraag ik. 'Natuurlijk niet! Dit was voor je eigen veiligheid. Ik was gek op jou en Samuel ook trouwens. Samuel speelde heel graag met je.' .'zegt Maaike. 'En ik heb dus een zusje?'zegt Samuel. 'Ja Sanne is je zusje.' Zegt Maaike. 'Ik kan me er niks van herinneringen.'zegt Samuel.
'Jij was ook nog jong toen Sanne werd geboren.' Zegt Maaike. 'Hoe is het bij je pleegfamilie?'Vraagt Maaike. 'Moet ik eerlijk zijn?'Vraag ik. 'Natuurlijk.' Zegt Samuel. 'Verschrikkelijk ze hebben echt een hekel aan mij. Mijn pleegbroer en zus vallen nog wel mee alleen zijn ze heiligeboontjes en ik word elke dag wel naar mijn kamer of het huis uitgestuurd en ze lette echt heel erg op mij. Marcel mijn pleegvader slaat me zelfs wel eens!' Ik zie dat Maaike schrikt. Ze had niet verwacht dat het zo erg zou zijn.
'Ooow ik wist niet dat ze zo erg zijn.'zegt Maaike. 'Geef niet, ik wilde ook zo graag weten wie mijn echte familie was, maar ze werden al boos als ik alleen zei "mijn moeder".' Zeg ik. 'Wat een gezellig heid.' Zegt Samuel. 'Nou dus echt niet.'Zeg ik. 'Blijf je eten?'vraagt Maaike. 'Ik moet om zes uur thuis zijn ze denken dat ik bij Mika ben.' 'Je vriendje?'vraagt Samuel. 'Hahaha nee mijn vriendin.' Zeg ik. 'Oow kan ook Hahaha. 'Lacht Samuel. 'Bel ze op en vraag of je bij Mika mag blijven eten.'zegt Maaike. 'Oké hopen dat het mag.'zeg ik. 'Mam mag je misschien een vraag stellen?'vraagt Samuel. 'Maar natuurlijk meneer.' 'Als Sanne het zo erg heeft daar waarom komt ze dan niet bij ons wonen.'zegt Samuel.
JE LEEST
Een nieuwe broer "ft. Samuel Leijten & Kaj Van der Voort "
FanfictionSanne woont in een pleeggezin , maar wil graag meer weten over haar echte familie. Van haar pleegouders mag dat niet. Sanne gaat zelf op onderzoek uit wie is haar nieuwe Familie en hoe gaat Sanne er achter komen? Een bbrave fanfictie. waar liefde v...