*Een week later*
P.o.v Sanne
Gisteren is mijn gips er afgehaald , ik mag en kan alles weer doen! Daar ben ik heel blij mee. Ik mag alleen nog niet naar school, omdat mijn hoofd er nog niet aan toe is zegt de dokter. Zelf snap ik het niet helemaal, maar ik laat het maar.
Vandaag heb ik gitaarles en voor het eerst zangles. Kaj en Samuel hebben voor mij geregeld dat ik zangles krijg. Eerst wou ik het niet want ik vond mijn stem niet mooi maar toen Samuel en Kaj mij hoorde zingen zeiden ze dat ik echt op zangles moest. Niet omdat het niet mooi was juist omdat het mooi was en om nog beter te leren zingen en ik het leuk vind.
Het is Maandag ochtend half tien ik heb net gegeten en me omgekleed ik pak nu mijn gitaar.ik heb om tien uur gitaarles en om elf uur zangles. Ik pak mijn jas , schoenen aan sleutels mee. Uit de schuur pak ik mijn fiets en rij naar de muziekschool in Badhoevendorp.
'Goedemorgen Demi.' Zeg ik. 'Goedemorgen Sanne.' Zegt Demi mijn gitaarlerares. ' Zo goed geoefend?'Vraagt ze. 'Nouu niet super goed.' 'Heb je op vakantie niet geoefend?' 'Nou.. Ik heb maar een dag op vakantie geweest.' 'Waarom?'Vraagt Demi. 'We gingen de eerste dag skiën en toen heb ik een ongeluk gehad en heb ik twee weken in coma gelegen en nog een week in het ziekenhuis moeten blijven.' 'Wooo, daar zeg je me nu even wat.' 'Jaa hè, ik ben net een week thuis.' 'Zo dan heb je even iets meegemaakt zeg.' 'Inderdaad.' 'Mag je wel naar school?' 'Nee twee maanden geen school.' 'ZO LANG!' 'Jaa. ' 'Waarom zo lang niet naar school?' 'Weet ik eigenlijk niet.' 'Maar je mag wel naar buiten?' 'Ja ik mag voor de rest alles behalve sporten fietsen mag wel.' 'Heftig zeg..'Zegt Demi. 'Jaa..' 'Mou het komt vast helemaal goed voor het weet zit je weer op school.' 'Ik hoop het.' 'Vast wel, Nou laten we beginnen.'
*Na gitaarles *
Het ging super. Het is nu half elf. Ik rij snel naar huis. Kaj en Samuel wouden met mij mee naar zangles nou ik vind het goed.
Als ik thuis kom zet ik mijn fiets in de schuur en loop naar binnen. 'Hey zusje, hoe was gitaarles?' Vraagt Samuel. 'Ging goed.' 'Mooi, klaar voor je eerste zangles?' 'Helemaal, wel beetje zenuwachtig' 'Komt helemaal goed.' 'Hoe gaan we?' 'Als Kaj er is gaan we met mama's auto.' 'Is mama niet me de auto weg?' 'Nee op de fiets.' 'Ooh oké.'
De bel gaat. Dat zal Kaj wel zijn. Samuel loopt naar de deur. Ik pak snel nog even een flesje water. 'San kom je!'Roept Samuel. 'Ja ik kom , moest nog even een flesje water pakken.' Roep ik terug. 'Wij lopen alvast naar de auto!' 'Joe!' Ik loop naar de gang en ik pak mijn jas. Bij de auto staat Kaj , Samuel zit er al in. 'Heyy!'Zeg ik en geef hem een kus. 'Heyy.' 'Fijn dat je mee gaat.'Zeg ik. 'Haha ik ga graag mee.' 'Hè tortelduifjes gaan we nog?' Roept Samuel. 'Jaa!'Roep ik. Kaj stapt in en ik ook. Als we zitten rijd Samuel weg. 'Van wie krijg ik eigenlijk zangles?'Vraag ik. 'Zou je wel willen weten hè. 'Zegt Kaj. 'Jaa!'Lach ik. 'Nou we zeggen nog even lekker niks.'Zegt Samuel. 'Wat leuk.....'Zeg ik. 'Ja he.'Zegt Samuel. 'Is het lang rijden?'Vraag ik. 'Nee, het is in Amsterdam dus we zijn er met de auto zo.'Zegt Kaj. 'Oké.'Zeg ik. 'Nog 10 minuten, denk ik.'Zegt Samuel.
*Tien minuten later*
We hebben net geparkeerd. We lopen bij een gebouw naar binnen. 'Hallo , wij komen voor de zangles van 11 uur.'Zegt Samuel tegen de vrouw achter de balie. 'Oké, dan mogen jullie hier plaatsen nemen en komt Babette jullie zo halen.'Zegt de vrouw. 'Oké ,bedankt.' We gaan zitten. 'Babette?'Zeg ik. 'Jaa Babette Labeij.'Zegt Samuel. 'Omg, Sam zij is toch heel streng....'Zeg ik. Samuel en Kaj moeten lachen. 'Streng maar heel goed, dat merk je wel aan onze stemmen.'Zegt Kaj. 'Is zij ook jullie zanglerares?'Vraag ik. 'Jaa.'Zegt Samuel. 'Samuel , Kaj Heyy!' Babette komt naar ons toe lopen en heeft Samuel en Kaj een knuffel. 'Zo dus dit is je zusje, Sam?'Vraagt ze. 'Ja helemaal.'Zegt Samuel. 'Haii ik ben Babette je nieuwe zanglerares.'Stelt ze zichzelf voor. 'Hoii ik ben Sanne.' 'Dat heb ik gehoord, leuk dat ik je zangles mag geven. Zullen we naar binnen gaan?'Zegt ze. Samuel en Kaj knikken. We lopen achter Babette aan door een deur een zaal in. Daar staat een piano en een microfoon enend staat... 'Omg dat is Rob de Nijs!' Ik stoot Samuel aan. Hij moet lachen. 'Jaa hij is ook een docent op deze zangschool.'Zegt Samuel. 'Super leuk!'Roep ik. 'Wat is super leuk?'Vraagt Babette. 'Ooh uhh...dat ik hier zangles krijg.'Verzin ik. 'Haha mooi, dit is trouwens Rob de Nijs ik weet niet of je hem al kent?' 'Jaa zeker ik wou dat hij de voice won.'Lach ik. 'Haha aardig van je.'Zegt Rob. Hij geeft me een hand. 'Sanne.' 'Rob.' 'Zo Sanne dus jij hebt net als je broer een goudstemmetje.'Zegt Babette. 'Nouu niet echt , maar....' 'San je hebt gewoon een goeie stem.'Zegt Samuel. 'Maar...?'Vraagt Babette. 'Ik ben nog niet zo goed als Sam en Kaj en ik wil graag meer leren.' Zeg ik. 'Nou dan ben je hier op de goede plek.' Zegt Babette. Kaj en Samuel zijn tegen de muur op de grond gaan zitten. 'Kom maar bij de piano en microfoon staan.' Ik loop er naar toe. 'Ik zal je even vertellen wat dingen aan je vertellen en uitleggen.' Ik knik. 'Je zal elke week van mij les krijgen en deze week is Rob er maar volgende week is er misschien wel iemand anders. We zullen elke week aan een liedje werken en die ga je thuis dan ook doornemen en dan de week daarna doen we hem kort en dan weer een nieuw nummer. Het is eigenlijk heel makkelijk. We leren je de goede toonsoort en met mensen samen zingen en de dingen te leren die je wilt leren en nog niet helemaal kan.' Vertelt Babette. 'Oké ik snap het.' Zeg ik. 'Deze week doen we een liedje die Rob met de voice of Holland heeft gezongen.' Zegt Babette. 'Leuk!'Zeg ik. 'Weet je ook welk liedje dat is?'
'Ik denk , stay withe me?'Zeg ik. 'Helemaal correct!'Zegt Babette. 'Wooeejooee go Sanne go Sanne!'Roepen Samuel en Kaj. 'Hè jullie halen haar uit haar concentratie stil!'Zegt Babette. Ik moet lachen. 'Zullen we hem proberen?'Vraagt Rob. 'Ja is goed.' 'Hier is de tekst, zing hem eerst samen met Rob.' Zegt Babette. Rob en ik zingen Stay withe me. Babette is heel enthousiast. 'Dat ging super, je stem lijkt wel beetje op die van Sam.'Zegt Babette. 'Haha is dat een compliment?'Vraag ik en kijk Samuel lachend aan. 'He hè hè! 'Zegt hij. Babette moet lachen. 'Echte broer en zussen liefde.' 'Zeker.'Zeg ik. We zingen het liedje nog een keer en nog een keer. 'Ik vind het heel goed gaan!'Zegt Babette. 'Doen we dit nummer voor volgende week en zie ik je dan weer.'Zegt Babette. 'Is goed , heel erg bedankt ik vond het er leuk!'Zeg ik en geef Rob en Babette een hand.
Samuel en Kaj zeggen Babette ook gedag en we lopen naar de auto. 'Nou dat ging toch goed?'Zegt Kaj. 'Jaa!'Zeg ik. 'En viel Babette mee?'Vraagt Samuel. 'Heel erg.'Lach ik. 'Mooi.' Zegt Samuel. 'Bedankt dat jullie dit hebben geregeld! Ben er heel blij mee!'Zeg ik. 'Geen dank!'Zeggen Kaj en Samuel. 'Wij hebben vanavond een optreden ga je mee?'Vraagt Kaj. 'Ja leuk!' 'Gezellig.'Zegt Samuel. 'Nu naar even naar huis chillen!'Zeg ik.
JE LEEST
Een nieuwe broer "ft. Samuel Leijten & Kaj Van der Voort "
FanfictionSanne woont in een pleeggezin , maar wil graag meer weten over haar echte familie. Van haar pleegouders mag dat niet. Sanne gaat zelf op onderzoek uit wie is haar nieuwe Familie en hoe gaat Sanne er achter komen? Een bbrave fanfictie. waar liefde v...