19

1.5K 58 1
                                    

P.o.v Sanne

Zo dom waarom ben ik hier over begonnen? Nu moet ik het vertellen.... 'Nee ik vroeg het gewoon ik zag aan je dat er iets was.....' Ik kan zo slecht liegen. 'Je kan slecht liegen Sanne.' Zegt Kaj. 'Ja dat dacht ik zelf net ook...' 'Ik heb net mijn verhaal vertelt nu jij.' Zegt Kaj. 'Oké.......' Ik haal diep adem en begin dan te vertellen: 'Ik woonde vanaf mijn 3e bij familie de Groot zoals je weet. Ik had met niemand daar een klik. Ik kon het wel vinden met Lara en Tobias maar niet echt een klik. Tot we een keer naar hun oom tante neef en nichtje. Ik zat er erg tegen op ik dacht ze zullen vast net zo erg zijn als Marcel en Elly de ouders van Lara en Tobias. We gingen daar heen en die oom (de broer van Marcel) was net zo erg als Marcel en die tante viel wel mee gelukkig. Dat nichtje was echt zo'n trut. Ik zat daar heel ongemakkelijk. Iedereen was gezellig over van alles aan het praten ik had geen idee waar over en ze betrokkken bij er ook niet bij. Toen kwam die neef thuis en boem mijn hart sloeg op hol hij keek mij aan en de vonk sloeg gelijk over! Hij hete Mark. Die keren daarna hebben we stiekem afgesproken of als zijn vader en zusje er niet waren. Zijn moeder vond het geweldig dat ik langs kwam. Na een maand afspreken kregen we wat. Mark was echt mijn droomman hij was lang donkerblond blauwe ogen, hij speelde muziek op zijn gitaar piano hij zong hij sporten heel veel en was vaak figurant ergens bij Spangas bijvoorbeeld. Het ging super tussen ons niemand wist er van behalve Mika en zijn moeder drie maanden later kreeg ik een telefoontje van zijn moeder. Ze was helemaal in tranen. Ze vertelde dat Mark een ongeluk had gehad en nu in het ziekenhuis ligt. Ik ben er snel heen gegaan. Toen ik hem zag liggen barsten ik in tranen uit. Hij was wakker maar zat onder de verwondingen en slangetjes. Ik bezoekt hem elke dag zijn moeder belde mij als zijn vader en zusje weg waren. Ik had cadeautjes voor hem gekocht van alles. Ik hoopte zo dat hij beter zou worden. De dokters hadden nog niks verteld alleen dat er veel verwondingen waren. Mark ging er steeds slechter uit zien. Die avond dat ik kwam zat zijn moeder huilend naast zijn bed met een dokter. Ik wist eigenlijk al wat dat betekende.......' Ik slik even...... 'Dit is voor jou ook de eerste keer dat je dit vertelt hè?'zegt Kaj. 'Mike en Daan weten het en Lara en Tobias ook.' 'Vertel veder...' Ik slik weer en vertel veder. 'Ik liep naar Mark hij lag te slapen ik gaf hem een kus en ging bij de dokter en zijn moeder zitten. De dokter vertelde dat Mark heel erg gewond is aan zijn lichaam maar ook binnen in zijn hersenen en aan zijn aders. Het was heel erg. Hij zou dus niet lang meer leven.' Ik barsten in huilen uit. 'Rustig maar.' Kaj slaat nu een arm om mij heen. 'De rollen zijn nu omgedraaid.' Lacht Kaj. Ik glimlach. 'Ik wil veder vertellen.' 'Is goed.' 'Mark werd wakker ik rende naar hem toe. Hij sloeg zijn armen om mij heen zo lagen we daar een uur lang. Je wist het hè. Zei ik tegen hem. Ja hij wist het al maar wou het niet zeggen dan moest hij ons al die tijd zo zien. Mark kreeg dag op dag meer last. De laatste dag van zijn leven wou hij alleen met mij zijn, zijn moeder had een smoes voor alle andere bezoekers verzonnen zodat wij alleen konden zijn. De helft van de dag lagen we samen in zijn bed. Mark zei opeens "als ik er straks niet meer ben wil ik dat je mij gitaar neemt." Eerst wou ik het niet want het was het belangrijkste in zijn leven maar hij stond er op dat ik hem nam. Die avond kwamen alle dokters en zijn moeder was er nu ook bij. Ze gingen hem in laten slapen. Een uurtje later was hij er niet meer.........' De tranen stromen over mijn wangen. Kaj zegt niks. Ik lig tegen hem aan en luister naar zijn hartslag dat maakt me rustig. 'Heb je die gitaar nog...?' Vraagt Kaj. 'Nee....Die lag nog bij mijn pleegfamilie en mijn pleegvader heeft alles van mij weggegooid dus ook mijn gitaar....' Ik haal diep adem om niet weer in huilen uit te barsten. 'Wat een ********* je gooit toch niet zoiets dierbaars weg.' 'Hij wist het niet....Ik heb niks over mark en mijn relatie gezegt.' 'Ooww......' 'Fijn dat je dit verteld Sann. 'Zegt Kaj. 'Fijn dat jij jou verhaal aan mij heb verteld.' We beginnen opeens allebei te huilen. Op dat moment komt Samuel binnen. Ik kijkt ons verbaast aan. 'Wat is er met jullie aan de hand?'

Een nieuwe broer "ft. Samuel Leijten & Kaj Van der Voort "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu