Didy's POV
Pertandingan Bola Keranjang Antara Universiti Zon Utara telah diadakan di university aku, walaupun gelanggang bola keranjang hanya satu, tetapi tetap terpilih untuk menjadi tuan rumah untuk temasya kali ini. Pasukan universiti aku mempunyai kelebihan iaitu sebagai tuan rumah, kami mempuyai ramai penyokong. Pertandingan kali in mengamalkan pertandingan kalah-mati, iaitu pasukan yang kalah, tidak layak untuk bertanding lagi. Semasa pasukan lelaki sedang bertanding, mata aku tertumpu pada seorang gadis comel dengan kawannya yang kecil molek.
"Hey, Nicky, did you know that girl?"
"Which one?"
"That one yang tengah cheers for our team tu. The one with curly hair."
"If I'm not mistaken, yang itu Nadia."
"Hmm. Nadia."
"Interested in her? I know her friend, Diba, who sit just beside her. Maybe dia boleh tolong?"
"No thanks, just not my type. Both of them, neither I like her curly hair nor her friend's body. Hang tahu kan macam mana aku suka. Hmm. What is her friend name again?"
"Diba and Nadia."
"Ah, okay."
Diba's POV
"Team basketball perempuan kita lebih handsome dari lelaki kan? Hahaha, it's unbelievable." Kata aku dekat Nadia, memang tidak dinafikan yang kumpulan bola keranjang perempuan lebih maskulin, kacak dan bergaya. Kebanyakannya berambut pendek, tinggi-tinggi belaka. Kumpulan lelaki juga tinggi-tinggi belaka tetapi kumpulan perempuan lebih bergayalah.
"Kenapa? Kau suka dia orang ke?" Tanya Nadia.
"Isyy, gila ke apa ? Tu kawan aku, Nikcy, yang rambut ala-ala Korea tu. Kawan sekolah aku dulu. Masa sekolah dulu, aku tak sangka yang dia ni sebegini handsome, patutlah ramai budak perempuan dari from 1 hingga form 6 sukakan dia. Dia pakai tudung pergi sekolah, wajib kan."
"Melayu? Dia tu Melayu? Melayu?" Tanya Nadia dengan nada yang sangat terkejut.
"Hahaha, mak dia Melayu, ayah dia berbangsa Cina. Nama penuh dia Diana Shaheera binti Dato' Asyraf ."
"Oh, aku baru tahu, aku ingatkan dia Cina, absolute Chinese. Rupa-rupanya half-blood. Tengok tu, yang seorang lagi tu. Yang gelap sikit tu. Muka dia macam Cina jugak kan, mata sepet jea."
"Kenapa? Not my type. Gu Jun Pyo's hairstyle."
"Mana ada Gu Jun Pyo. Hahahaha. Rambut dia ada straight sikit. Kau tahu nama dia? Comel jugak aku tengok dia ni."
"Kalau tak silap aku, nama dia Diana juga. Not sure. Itu kau kata cute, cute lagi Nicky."
"Diba, diba, tengok tu dia buat three-pointer!"
"Wow." Kata aku terpesona, terus mata aku melekat kepada dia.
"Diba, diba. Haha. Not my type konon, sekarang siapa yang dah terpikat?"
"Ishh, mana ada aku terpikat dengan dia?!"
Mata aku tidak semena-mena mengikut sahaja pergerakkan dia yang aku tak pasti apa namanya. Masa telah tamat, pengadil umumkan yang univeristi kami telah menang dengan 35-29 mata. Nicky datang kearah aku.
"Diba, kau datang nak tengok aku main ke? Terharunya."kata Nicky kepada aku. Dia yang aku tak pasti nama apa, mungkin Diana, ada di sebelah Nicky.
"Hey, Nicky, hang ada air tak? I'm thirsty dude." Kata dia. Secara tidak langsung aku menghulurkan botol air kepunyaan aku kepada dia. Aku nampak Nadia tersenyum-senyum lalu aku mencubit dia di peha. Muka aku terasa hangat, mungkin pipiku sudah menjadi merah.
YOU ARE READING
Aku Cinta Kamu (gxg) (bahasa melayu)
Roman pour Adolescents"Hmm, Diba, let me introduce you to...." belum sempat Nicky habiskan kata-katanya, dia yang mungkin bernama Diana juga, mengembalikan botol kepada aku tanpa kata terima kasih, atau thanks atau xiexie atau arigatoo! "No need to introduce me to her...