Bahagian Lima

2.6K 44 2
                                    

Didy's POV

Sampai jea dekat Jeti Pekan Kuah tu, ada bus yang akan ambil kita orang. So, aku still dukung Diba, nasib baik aku ni kuat, stamina tinggi, kalau tidak, mati aku kat sini. Aku dukung Diba naik bus. Nicky tolong bawak kan luggage Diba yang basah kena air laut. Nasib baik aku dan Nicky bawa beg galas jea. Kalau kita orang bawak luggage juga? Memang mati lah kami kat sini. Aku check either semua orang dah naik bus ke belum. 24 orang jea. Lagi 4 mana ntah. Then, aku nampak dari bus, Aida and the gang, jalan melenggang. Aku memang marah lah ni. Dah la Aida's friend's boyfriend musuh azali aku dan Nicky. Nazrul nama dia. Dari aku sem satu, suka mengutuk aku dan Nicky. Aku rasa sebab dia tak ada girlfriend yang secantik dan sehot kita orang punya girlfriend. And ada one time, dia ada try nak mengorat Amy, tapi Amy pick Nicky instead of him. Haha. Padan dengan muka kan ?. Haha. Aku memang marah dekat Aida, tambahan pula, Nazrul is in their gang and dia orang telah melambatkan perjalanan kita orang. Lagi berapi-api lah aku .

"Hey, korang cepat sikit boleh tak ?" kata Nicky kat mereka empat orang tapi tujukan kepada Nazrul.

"Diam lah pengkid." aku memang lah sabar dengan dia, sabar Diana Hanna, sabar. Today is his day, tomorrow, who knows maybe it will be mine ?.

"Cepat lah naik, bapok." reply Nicky.

"Kurang ajar eh, panggil aku bapok ?"

"Marah ke, pok?" hahaha. memang muka Nazrul merah marahkan Nicky, panggil dia bapok. Tahu pulak marah, yang hang panggil Nicky pengkid, hang ingat Nicky tak marah?

"Dah la tu, Naz. Jangan nak cari gaduh dengan orang." kata girlfreind Nazrul, Sofia. Aku kenal Sofia ni sebab aku pernah join program kelab Bahasa Jepun, kebetulan dia Vice President kelab tu. Baik jea orangnya. Tak sesuai dengan Nazrul. Like seriously, tak sesuai.

Sampai jea dekat penginapan kita orang, iaitu sebuah Villa. Maksud aku dua buah Villa. Untuk lelaki dan perempuan. Asing-asing. Ada swimming pool dan private beach. Which I really like. Ada 6 bilik dalam villa tu. 5 bilik di tingkat bawah. Satu bilik di loteng. Master bedroom, ada king-sized bed and bathroom. Memang aku taknak ambil bilik ni . Mesti kena kongsi dengan orang. So, aku just ambil single bed room. Begitu juga Nicky. Bilik kitaorang sebelah-sebelah and ada bathroom attached to the room. Means dua bilik kongsi satu bilik air . Villa ni fully aircond. Ada loteng kat tingkat atas and ada balkoni menghadap pantai. Memang cantik. Ada satu bilik dekat loteng tu, and I decide to stay there. Tak jadi nak stay bilik sebelah dengan Nicky. Plus, bilik dekat loteng tu juga ada bathroom sendiri. Haha, sebenarnya, tak ada siapa pun nak stay di loteng ni. Dia orang cakap, loteng ni macam scary jea. Yelah, satu-satunya bilik di tingkat atas. Tapi, aku rasa bilik ni sangat cantik.

Aku nak dukung Diba, tapi dia kata dia boleh jalan, then okay lah, aku kasi dia jalan. Tapi, still aku rasa kaki dia terseliuh teruk. Sangat teruk . Aku tahu, kaki aku selalu terseliuh. Aku nak dukung dia, dia still tak mahu, tapi dia still tak boleh jalan. Kan, kena marah dengan aku, then, baru lah dia nak aku dukung dia. Aku dengan gagahnya aku membawa dia ketingkat atas. Macam mana pun aku nak dia stay dengan aku jugak. Diba membebel, kenapa tak pilih bilih bawah, kenapa mesti nak pilih bilik kat atas, nak kena naik tangga bagai. Bising bagaikan mak tiri betul perempuan ni . Haih. Aku letak dia atas katil. Letak beg galas aku di atas lantai dan turun semula untuk mengambil luggage Diba yang hampir kering dan berbau air laut.

"Diana, thanks."

"Tak ada apa lah Diba."

"Kau nanti stay bilik mana?"

"Bilik ni. Tapi tidur bawah. Tak apa. Hang tidur atas katil okay."

"Apa kata kita kongsi katil?"

Aku Cinta Kamu (gxg) (bahasa melayu)Where stories live. Discover now