Dina hørte enda mer rasling, og hun la seg ned i kampmodus og begynte og hvese. En liten hvit hunnkatt kom ut fra buskene. - slapp av kosekatt, jeg skal ikke gjøre deg noe, flirte hun. Dina var forbløffet, og sa- hva gjør en liten kattunge som deg her i......., -kattunge!? Tror du jeg er en kattunge!? Spyttet den den hunnkatten. - Vel...altså.... Du er jo ganske liten da. Sa Dina litt forsiktig. - jeg er en lærling, ikke noe kattunge! Hveste hun. - lærling? For hva da? Spurte Dina. -Måneklanen! Svarte hun Stolt. -foresten mitt navn er Silkepote. La hun til. -Jeg heter Dina, sa Dina. - huskatt altså, mumlet hun. - men da må jeg be deg gå. Sa Silkepote, til slutt. -Hva!? Hvorfor?, sa hun litt sint. - Fordi du er på vårt område! Sa Silkepote. Plutselig kom det to katter til ut fra buskene, og den ene sa: hvem er dette, Silkepote? Sa hun og så på ungkatten.
- hei Kalkfot! Dette er bare en huskatt som er på vei ut herfra nå, Sa hun og så på Dina. Ja vel? Sa den andre katten litt usikkert. - jeg er ikke på vei ut herfra, jeg vil bare utforske skogen litt, er det greit? Sa Dina. - det er greit så lenge du ikke fanger noe av mus eller byttedyr, Sa den ene katten. - er du sikker på at det er så lurt solhale? Vi vet aldri om hun tar noe, med mindre vi følger henne rundt, Sa Kalkfot. - jeg er sikker, sa Sothale, og smilte til Dina.-Alle katter som er gamle Nok til å fange sitt eget bytte, det er møte ved Trestubben! Hørte krystallpote, Snøstjerne rope. Hun tasset bort til Mørkepote og Morgenlabb og satte seg. - alle katter i måneklanen, i dag fant Silkepote en huskatt inne på vårt område, og vi har latt hun gå litt rundt på teretoriet vårt, men hun skall ikke fange noe. Så hvis dere ser denne hunnkatten, ikke drep hun. Det vi også skal gjøre er og endelig gi denne lærlinger sitt krigernavn: jeg sier dette i stjerneklanens beskyttelse, Vingepote? Vil du følge krigerkodeksen og beskytte klanen din, om det så kan kåste deg livet? -det vil jeg, sa hun stolt. - da gir jeg deg ditt krigernavn, så stjerneklanens vil godta det, og det er.......
Fortsettelse følger....
YOU ARE READING
Siste tid
FantasyInspirert av Erin Hunter. Krystallpote ble nettopp lærling i måneklanen, og hun og søsknene hennes trener til og bli krigere. Samtidig er det en huskatt som drømmer og skogen hver natt, og en dag tar en stor sjanse