-Krystallpote! Hørte hun noen rope. -Hei Kreklingpote, mumlet Krystallpote .Hun lå med hodet i potene, og surmulet, hun hadde vært lærling i en måne nå men, hun hadde ikke fått blitt med på samlingen kvelden før. - ey! Ikke vær sint på meg får at jeg fikk bli med på samlingen og ikke du! Hveste Kreklingpote. - det er ikke deg jeg er sint på, det er mentoren min, men fortell! Hvordan var det på samlingen? Spurte Krystallpote.
Etter og ha fortalt om nesten alt på klansmøtet, fikk Kreklingpote et bekymret blikk i ansiktet. - hva er det? Spurte krystallpote. - Det var en dårlig nyhet der også...., Sa han. - si det da! Sa Krystallpote. Kreklingpote satte seg med Halen rundt potene og trakk pusten dypt før han begynte og fortelle:
- du hvet Solklanen, de kom med en fryktelig Beskjed i dag. De mener at alle katter Som har et navn, som høres ut som et klansnavn må bytte klan f.eks: Solsikke i Natteklanen, må bytte til Solklanen fordi hun har * sol* i navnet sitt, Sa han dystert. - Men.... Men det er jo helt idiotisk! Sa Krystallpote sint. - men hva sa Snøstjerne om det da? Hveste hun. - hun mente at det ikke blir aktuelt, sa han. Kreklingpote og Krystallpote gikk til haugen med ferskt kjøtt. Kråkepote skulle til og ta en due, men Tornefot var på veg bort til dem. - Kreklingpote! Sa hun strengt. - du vet vel at du ikke får spise , før du har blandet urter, sa hun. - Hvorfor skal jeg blande urter? Klagde han. -Musehales pote verker og du må blande ringblomst, eineber og..., - og kjeringrokk. Jeg hvet allt det der, Tornefot kan jeg ikke spise først! Jeg er sååå sulten! Sa han og så på Tornefot med store øyne. -Ok da, sa Tornefot med et sukk, så gikk hun bort til Dagry. Krystallpote tok den siste kaninen i haugen, og delte den med kreklingpote. Etter det vasket de hverandre.Dina så ut, over gjerdet Og tenkte: jeg må ta sjansen! Ellers blir jeg helt sprø! Hun hoppet opp på gjerdet ,og pustet dypt inn. :Nå eller aldri, hunn hoppet ned fra gjerdet, og landet lett på potene.
Hun så seg forsiktig rundt, og nye lukter forvirret luktesansen, plutselig hørte hun et dunk og lav vesing. - hvem der! Sa Dina____________________________________________________________
Hvem er det Dina møter? Følg med i del 3
Håper dere likte del 2 ! Neste del kommer snart.
Og takk til søsteren min som har hjuplet meg med en del av historien😉
Dere burde lese historien hennes: skjebne valget.
YOU ARE READING
Siste tid
FantasyInspirert av Erin Hunter. Krystallpote ble nettopp lærling i måneklanen, og hun og søsknene hennes trener til og bli krigere. Samtidig er det en huskatt som drømmer og skogen hver natt, og en dag tar en stor sjanse