Kapittel 7 Kunngjøringen.

102 13 1
                                    

Krystallsjel gikk sakte bortover, med vekta på bakbeina. Krafsingen ble større jo nærmere hun gikk. Hun fikk vann i munnen bare ved tanken på ferskt kjøtt. Nå kunne hun se den. Det var en stor skogsmus. Den hadde ryggen til henne og gnagde på noe.
Hun gikk noen skritt til før hun kastet seg over den. Men musa var rask, den hadde hørt at hun kom og pille avsted. Krystallsjel løp etter den og kunne nesten høre blodet suse i årene på den lille musa, da hun klarte og gripe tak i den med klørne. Hun holdt hen etter halen, og kastet den opp i luften så den landet på bakken med et dunk. Den prøvde og rømme, men denne gangen var krystallsjel klar. Hun grep tak i den igjen og drepte den raskt. Hun gravde den ned for og hente den senere. Så gikk hun får og finne mer. Hun så en liten spurv sitte på en gren i en lav busk.
Plutselig hørte hun lav vesing, som fikk fuglen til og flaske avgårde. Krystallsjel snudde seg, men det var ingen der. -hvem er det! Freste krystallsjel. Hun så en skygge fare forbi, og Plutselig kastet skyggen seg over henne. -kreklinghale! Lo krystallsjel. -jeg er på jakt! Sa hun. -jeg og, etter urter, Snøftet kreklinghale. - jeg skulle gjerne trengt en lærling selv, sa han. -det er så mye styr og være medisinkatt. - er det fordi du begynner og bli gammel? Lo krystallsjel. - nå skal jeg ta deg! sa han og hoppet på hun, de rullet bortover, og krystallsjel slo han i fjeset med halen da Dagry kom. - kutt ut! Dere oppfører dere som kattunger! Sa hun surt. Hun ristet på hodet og snudde seg mot krystallsjel. - Krystallsjel, Snøstjerne vil snakke med deg, Sa hun igjen, så snudde hun seg og sprang avgårde, til leiren. - vel, jeg får vel gå, sa krystallsjel og slikket kreklinghale på kinnet før hun løp til leiren hun å. Når hun kom inn i leiren følte hun seg sulten, og skulle til og gå bort til haugen med ferskt kjøtt, før hun hørte stemmen til Snøstjerne : - spise kan du gjøre etterpå, det er viktig, sa hun.

Etter og ha lagt seg godt til rette i lederhulen, hos Snøstjerne, begynte hun og snakke: -jeg har holdt et øye med deg og Kreklinghale, startet hun. - og jeg synes du begynner og distrahere han når han jobber, sa hun. Krystallsjel fikk en klump i halsen. - Musehale har hatt vondt i bena i dages- vis, og kreklinghale har knapt gjort noe med det, hun sluttet og snakke, og trakk pusten dypt. -Kort sagt, jeg vil du skal holde deg unna han.
_____________________________________________________
Hei alle lesere! Jegvil bare si at det kommer en konkuranse i neste kapittel😊🐱🐱

Siste tidWhere stories live. Discover now