- kattunger? Sa krystallsjel litt forundret, og så på Kreklinghale. - jeg vil at vi skal bringe slekten videre, så kanskje da kan noen si noe om vår forbudte kjerlighet. Når jeg er i stjerneklanen, vil ingen kunne straffe meg uansett, sa han usikkert. -Jeg...jeg vet ikke. Jeg skal tenke på det, sa krystallsjel og gikk ut av hulen. Tankene surret rundt i hodet, og hun følte seg svimmel.
- Krystallsjel. Krystallsjel våkne, sa en stemme. - åpne øynene dine. Krystallsjel prøvde, men greide det ikke. Hun prøvde igjen og så at hun var i leiren. Men det var tomt. Hun så seg rudt i og det var ingen der. Plutselig så hun en bevegelse på trestubben. Det var neslestjerne. Det var måneklanens tydeligere leder, hun hadde vært inne hos de eldre og hørt på historiene dems om han når hun var kattunge, før vinteren. det hadde vert en hard vinter, og alle de eldre døde bortsett fra Musehale. Alle historiene hun hadde hørt om Neslestjerne var fantastiske. Han hadde blitt stjålet som kattunge av Natteklanen, men hadde kommet tilbake på egenhånd uten hjelp av krigere, som lærling. Nå stod han bare der og stirret ut over leiren. - Krystallsjel, sa han mykt. - du har vokst. Jeg var leder den korte tiden du var kattunge. Visste du det? Sa han og kikket på henne.
-jeg har en beskjed til deg, det handler om framtiden din, sa han. Krystallsjel fikk en klump i halsen, og hadde på følelsen at det handlet om hun og kreklinghale. - det vil komme noe som sårer deg til og ikke tro på klanen din mer. Gjør de rette valgene, hvis du tviler, Snakk med lederen din. Sa han.
Krystallsjel våknet med et rykk.
Noe som sårer meg. Det surret mer tanker i hodet enn vanelig, og hun kjente at dette bare var begynnelsen.
YOU ARE READING
Siste tid
FantasyInspirert av Erin Hunter. Krystallpote ble nettopp lærling i måneklanen, og hun og søsknene hennes trener til og bli krigere. Samtidig er det en huskatt som drømmer og skogen hver natt, og en dag tar en stor sjanse