Kapittel 1. Lærlinger

263 17 5
                                    

-Tror du hun åpner øynene snart mor? sa en stemme. -Allt til sin tid, Lynpus, svarte en annen. - å! Se hun åpner dem! sa samme stemme som hadde spurt. Jeg hvet at vi skal bli lærlinger i dag Lynpus, og trenger ikke bli mint på det hver dag! Tenkte krystallpus. -hva er det Lynpus? Spurte hun søvnig, og kikket opp på et lysende, fornøyd ansikt. - jeg er Bare sååå spent! Svarte Lynpus i mens han hoppet rundt av glede. - Alle katter som er store nok til og fange sitt eget bytte, Det er møte ved Trestubben. - å! Jeg er så glad! Sa Lynpus. Moren demers Engblomst, Lynpus, Krystallpus og søsteren deres Morgenpus gikk til trestubben. - Jeg sier dette i stjerneklanens nærvær, Og ser Ned på disse kattungene og skal gi dem sine lærlingnavn. Lynpus, du skal fra i dag hete Lynlabb og din mentor skal være Tåkesky. Lynlabb gikk bort til mentoren sin og hun slikket han I pannen. Hun fortsatte:                 -Morgenpus du skal fra i og med i dag hete Morgenlabb og din mentor skal være Dagry. Dagry reiste seg og gikk stolt bort til Morgenlabb og satte seg. - krystallpus du skal fra og med i dag hete Krystallpote, og jeg skal selv være mentor for deg. sa hun og slikket Krystallpote melom ørene. -vil dere tjene klanen og følge kriger-kodeksen om det så ville koste dere livet? Sa Snøstjerne. -Det vil vi, Svarte kattungene i kor. Lynpote, Morgenlabb, Krystallpote!!! Lynpote, Morgenlabb, Krystallpote!!! Lynpote, Morgenlabb, Krystallpote!!! Ropte klanen i kor. Nå er jeg endelig lærling! Tenkte Krystallpote.  

Morgenlyset skinte på Krystallpotes pels, igjennom sprekkene i lærlinghulen. Hun Hadde nesten ikke kunnet sove den natten. Hun var så spent på og Trene med lederen på kampteknikker neste dag at hun ikke fikk lukket øynene, så nå var hun ganske trøtt, men like vel helt våken. -Krystallpote? Sa en stemme. - Hva er det? Gryntet Krystallpote. Det var i Morgenlabb som vekket hun. - du må våkne! Vi skal trene med mentoren våre nå, så kom! Nesten ropte hun. - Jada jada, ikke mas sånn, prøver du og vekke hele leieren? svarte Krystallpote serkastisk tilbake. - Vel det er ikke mitt problem om du kommer for sent til din første Trenings-time! Svarte hun surt, og stakk hodet ut av huleåpningen igjen, så ble det stille. På vei bort til tunellen som førte ut av leieren, møtte Krystallpote, Kreklingpote, medisinkatt lerligen i klanen. - Hei der Krystallpote! Sa hun og slikket Krystallpote på skulderen. -Hei! Sa hun glad. - hva skal dere? Spurte Kreklingpote. - vi skal ha vår første trening som lærlinger! Svarte Krystallpote muntert. - men jeg har ikke tid til og snakke for de andre venter på meg. Hade! Sa hun og spurtet igjennom tornebusktunellen.
Utenfor stod Dagry, Tåkesky, Lynlabb, Morgenlabb og Snøstjerne og ventet. - du er sen sa Snøstjerne kalt. Krystallpote turte ikke møte den sinte blikket til lederen sin. - men ja, ja dette er nytt for deg, sa hun og ble mykere i stemmen, - men ikke la det gjenta seg! Sa hun strengt igjen. - Nei snøstjerne, sa hun og så ned i bakken.

Krystallpote gikk til haugen med ferskt kjøtt, det var 5 dager siden hun hadde blitt lærling og hun og Snøstjerne hadde trent på kamp teknikker i hele dag, og nå føltes det ut som at bena kunne svikte under henne nårsomhelst. Hun valgte to små skogsmus og satte seg i et hjørne alene for og spise. Hun tok en bit av den ene musa og selv om den var litt senete og gammel, smakte det som om det kom fra stjerneklanens jaktmarker.    - hei! Kreklingpote kom bor til hun med en liten due, og satte seg. - hvordan gikk det med treningen i dag? Spurte hun med munnen full av fjer. - fint, men nå er je så støl at jeg føler meg som et fanga byttedyr! Sa Krystallpote og ga fra seg et stønn. - det var dumt, men fortell allt om dagen din! Sa Kreklingpote. De pratet helt til de måtte legge seg og Krystallpote følte endelig at hun hadde fått en ekte venn.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Håper dere synes historien er bra, neste del kommer snart!

Siste tidWhere stories live. Discover now