Part 10

171 13 0
                                    

Jin POV

jin:appa,kenapa appa pindahkan jin??kenapa??jin nak sgt tau..
Mr.kim:sebab..appa xnak kamu kawan dgn hyesoo..
Jin:wae??dia x salah..dia bukan musuh appa..musuh appa..bapak dia.
Mr.kim:appa tau..tapi..dia tetap darah daging musuh appa..jadi,dia juga musuh appa.
Jin:mwo?appa memang kejam.
Mr.kim:kamu duduk kat amerika selama lamanye..jgn sesekali balik korea..kalau appa dpt tau kamu ade kat sane..bermaksud,kamu bahayakan nyawa hyesoo..kamu sygkan dia kan?jadi jgn balik korea.
Jin:appa kejam!dia yeoja appa!takkan appa nk bunuh jugak?!
Mrkim:kalau appa dia,appa boleh bunuh..anaknye mesti boleh..
Jin:appa jgn sentuh hyesoo eh!
Mr.kim:bole..but appa xnak kamu balik korea..senang je..
Jin:huh!*ape aq nk buat ni??aq xleh balik korea..kalau x..hyesoo dlm bahaya!appa ni..haish!!*

Hyesoo POV

Hyesoo di dorm..dia tak ke sekolah sejak jin pergi tinggalkannye..dia duduk di dalam bilik jin..dia memeluk patung mario milik jin..dia sangat merindui Jin..

Hyesoo:kenapa kau tinggalkan aq?ape salah aq kat kau??aq dah sygkan kau..tapi kau pergi..wae??//menangis//

Hyesoo hanye menangis..Bts risau melihat keadaan hyesoo..

Jungkook:hyesoo..makanlah..
Hyesoo:taknak..
Jimin:makanlah..nnti ko sakit..
Hyesoo:taknak..
Rap mon:makan sikit je..satu sudu pon jadilah..
Hyesoo:AKU KATE TAKNAKLAH!!

hyesoo menolak pinggan yg di pegang oleh jungkook..habis pinggan tu pecah dan makanan bersepah..Bts terkejut..

Hyesoo:aq cakap xnak..jgnlah paksa aq..aq nk Mario tu je..//nagis sambil peluk patung mario//
Jimin://bisik kat suga//hyung camne ni??
Suga:molla..aish..
Jungkook:hyesoo,nanti kita cari Jin eh??sebelum tu makan lah sikit dulu..
Hyesoo:xnaklah..korang balik..
Rap mon:tapi..
Hyesoo:balik!

Bts terpaksa pulang ke dorm mereka..mereka risau sgt dgn keadaan hyesoo..

End POV

Jimin:hyung,camne ni??
Suga:cube call Jin.
Jimin://call jin//tak dapat..
V:mane dia menghilang??aish..
JHope:weyh..aq rase x sedap hatilah..jom la kita pegi balik kat dorm hyesoo..
Rapmon:haah la..aq pon rase x sedap hati ni..takot jadi ape ape kat hyesoo..
Suga:nae..kita gi dorm dia...jom.

Mereka kembali pada dorm hyesoo..dan..

V:hyesoo!!

Ya..hyesoo telah terbaring di lantai ruang tamu..sambil memeluk patung mario..

Suga://rase suhu badan hyesoo//panas la!dia demam ni!bawak hospital!palli!
V:nae!

Mereka membawa hyesoo ke hospital..hyesoo di tahan wad kerana demam panas..

Suga:aq x kira..call Jin byk kali..cepat.hyesoo dah teruk ni..
Rap mon:nae hyung.

Rap mon membuat panggilan telegon kepada jin byk kali..tidak berangkat..dia juga mesej..tidak di reply..

-bersambung-
#abaikan typo
#sorry kalau x best

Mr.Mario is my housemate?!Where stories live. Discover now