Part 28(End Part)

259 16 2
                                    

6 bulan kemudian..kandungan hyesoo telah mencecah 6 bulan 2 minggu..

Hyesoo:oppa,jom shopping baju baby.
Jin:ok je..jom..

Mereka pon pergi shopping baju baby..tanpa mereka sedar,ade seseorang memerhatikan mereka..

Suzy:huh,kau shopping baju ank kau eh?takpe,lepasni kau mati.

Suzy telah memegang sebilah pisau.Dia terus berlari ke arah hyesoo mahu menikamnya,tapi Jin ternampak Suzy,terus melindungi hyesoo..dan suzy telah tertikam Jin.suzy terkejut lalu melarikan diri.

Hyesoo:oppa!!

Hyesoo memegang perut jin yg berlumuran darah itu..

Hyesoo:oppa,jgn mcm ni..baby kita dah nak lahir..oppa..jgn lah..
Jin://tak sedarkan diri//
Hyesoo:tolong!!tolong suami saya!!tolong!!...//menangis//

Semua orang pergi ke arah Hyesoo dan Jin.Suzy pula telah ditahan oleh pengawal yg berada berdekatan..

Hyesoo:call ambulans!palli juseyo!!

Selepas ambulans sampai..Jin di bawa ke hospital.Jin di masukkan ke dalam wad ICU kerana dirinya tidak stabil.hyesoo telah beritahu bts dan ommanya.mereka semua dlm perjalanan ke hospital Seoul.

Hyesoo hanya memandang sayu ke arah suaminya melalui cermin bilik wad itu.

Hyesoo:*oppa..kenapa oppa buat camtu?kenapa perlu korbankan diri oppa?wae?!baby kita dh nak lahir..oppa cepatlah sedar ye ..chagi xnak..baby kita lahir tanpa appa..*

P/s:lebih feeling kalau dgr lagu Hug me-v&jhope

Beberapa minit kemudian,bts dan ms.jung sampai.

Ms.jung:hyesoo!neo gwenchana?
Hyesoo:eo..omma..jin oppa..//peluk ms.jung//
Jimin:sape buat?camne boleh jadi camni?
Hyesoo:Suzy tertikam Jin..dia nk bunuh aq..tapi dia tertikam Jin..kitorang tak perasan dia kat belakang kitorang..
Suga:sabarlah hyesoo..nanti mesti Jin sedar.

--------------------------

Sepanjang Jin tidak sedarkan diri,hyesoo menjaga Jin..kadang kala,Suga memaksa Hyesoo utk pulang ke rumah utk berehat..

Sewaktu Hyesoo menjaga Jin dihospital..

Suga:hyesoo!good news!
Hyesoo:ape dia?
Suga:Suzy..dia kan dah masuk penjara..and..mahkamah putuskan..dia dipenjara 50 tahun!
Hyesoo:mwo?!seriesly?
Suga:ye!
Hyesoo:yeay!

Pada masa yg sama..tgn Jin bergerak..

Hyesoo:eo?oppa?
Suga:dia..dah sedar ke?tunggu kejap.aq panggil doktor.
Hyesoo:oppa..//genggam tgn Jin//

Selepas Jin diperiksa oleh doktor..

Hyesoo:camne doktor?
Doktor:good news..dia dah sedar..jadi,kami akan pindahkan dia ke wad biasa..kalau keadaan dia ok selepas 2 hari,dia dah boleh keluar.
Hyesoo:nae..kamsahamnida doktor..//bow//
Doktor://blah//
Hyesoo:suga,mane yg lain?
Suga:diorng semua kat balai polis arr..diorang uruskan hal suzy tu..sambil sambil tu,diorang lepaskan geram kat suzy tu..hahaha..
Hyesoo:hahaha..

Hyesoo dan suga pon masuk ke dalam wad jin selepas jin ditukarkan ke wad biasa..

Jin:chagiya!!bogosipeo~//peluk Hyesoo//
Hyesoo:nado..//balas pelukan//
Suga:aq?x rindu?
Jin:hahaha..rindu jugak..rindu semua..rindu baby daddy jugak..
Hyesoo://senyum//mase oppa koma..baby kita ni..asyik tendang je perut chagi..tendang kuat pulak tu..
Jin:jinjja?amboi..ank daddy..nakal eh??dalam perut lagi dah nakal..//usap perut hyesoo//
Suga:erk..sorry..aq pergi dulu..korang spent time la eh..bye..//blah//

Pada hari itu,hyesoo dan Jin meluangkan masa bersama..sehinggalah Jin dibenarkan keluar hospital..

2 tahun kemudian...

Poop!bunyi belon meletup.

Jungkook:ya hyung!kenapa pecahkan belon tu?
V:hehe..seronok plak dgr bunyi belon meletup.
Jungkook:sah gile.-,-
Jimin:ya V!!tolong la aq ni!aq x sampai nak ikat belon kat atas ni!
V:tu lah kau..pendek..meh sini!
Jimin:tak payah la perli aq..kookie..v perli chim chim..
Kookie:padan muka..memang hyung pendek pon.
Jimin:maknae yg kejam-_-".
Rap mon:ya!buat keje la!
Jimin:yelah..erm..JHope hyung..
JHope:ape?
Jimin:jom main
JHope://ketuk kepala jimin//buat keje la ngek!
Jimin:huhuhu..yelah..
Jin:Suga!sini tolong aq!palli!
Suga:nae!!
Jimin:nak tlong gak!!
Jin:x payah.kau x reti buat kek.kang kau makan.
Jimin:huhuhu..sedihnye hidup aq..
V:memang sedih pon.
Jimin:ya!!

Hyesoo POV

Hyesoo:Hyejin ah..Pakai baju dress ni nak??
Hyejin://gelak//

P/s:hyejin ngan Hye Seok ni baru umur 1tahun 2 bulan..

Hyesoo:hahaaha..hye seok..pakai baju kemeja T ni..baru swag kan?ok..jom..omma mandikan hyejin dulu..tunggu kejap eh hye seok..

Selepas menyiapkan kembar itu..hyesoo pon melihat keadaan di ruang tamu..

Hyesok:dah siap ke??hyejin ngan hye seok dah siap tu.
Jin:semua dah siap!kajja..bawak diorang sini..Suga,kau prepare kek kat atas meja kecik tu.
Suga:nae.

Jin dan hyesoo pon membawa hyejin dan hye seok ke ruang tamu..

Jimin:wah!!kyeopta!!
Kookie:fuyyo..tgk,hye seok ikut muka kookie..comel..
JHope:erk..hello..dia ikut muka aq eh..hensem!
Hye seok://gelak//

Hye seok dan hyejin gelak..mereka geram melihat kek yg berada dihadapan mereka itu..tanpa sempat bts dan hyesoo nyanyi lagu happy birthday kpd kembar itu,kembar itu dah pegang kek itu lalu makan krimnya.

Hyesoo:aigoo..hye seok,hyejin..tunggu la kami nyanyi dulu..
Hyejin&hye seok://gelak//
Suga:asyik gelak je diorang ni..comel..
Jimin:biasa..diorang ikut uncle diorang ni..
Jin:eleh..dia ikut daddy dia ni..hensem..comel..x mcm korang..muka seposen.
Bts:ya!!

Jeritan bts menyebabkan hyejin dan hye seok terkejut..mereka berdua menangis.

HYesoo:tgk!korang dah terkejutkan diorang!alolo..omma ade ni..shh..
Jungkook:alolo..mianhae hye seok,hyejin..meh sini..uncle kookie dukung..

Hyejin://nak kat jungkook//
Jungkook://dukung hyejin//haa..dia dah berhenti nangis..tgk,aq comel..Jin hyung,ank hyung terpikat ngan kecomelan kookie..kookie nak kawin ngan hyejin boleh?
Hyesoo:ngek kau!ank aq kecik lagi!
Jungkook:alo..dia comel la..
Jin:habis,ji yoo kau nak letak mane?
Jungkook:haahkan..
Hyesoo:mentang mentang la dia kat overseas ..sambung belajar..kau nak cari lain plak..
Jungkook:hehe..

Akhirnya,mereka bahagia..mereka berjaya merentasi halangan hubungan mereka..setiap masalah,ade penyelesaian..dan mereka berdua,KIM SEOK JIN & JUNG HYE SOO, berjaya menyelesaikan masalah yg datang pada mereka..

-TAMAT-

#Abaikan typo
#sorry kalau x best endingnye..

Mr.Mario is my housemate?!Where stories live. Discover now