Jin POV
jin menghidupkan semula telefonnya..setelah kame dia matikan telefonnya..dia terkejut kerana begitu byk missed call dari hyesoo,suga,rap mon dan ahli bts yg lain..dia juga membaca semua mesej..dia terkejut apabila dia mendapat tahu keadaan hyesoo sekrang.dia terus call suga.
Suga:Jin!!eodika?!
Jin:mianhae...hyesoo camne??dia ok x??camne boleh masuk hospital??dia x makan ke??Bertubi tubi soalan yg diberikan oleh jin.
Suga:semua jawapan yg kau nk tau..satu je..kau kene balik korea..pastu keadaan jadi baik semula..
Jin:camne ko tau aq kat luar negara?
Suga:kitorang dpt kejar kau gi airport..tapi xleh buat ape..sebab kau dah berlepas ke amerika..
Jin:but,aq xleh balik korea..
Suga:kau kene balik jugak!hyesoo dah teruk ni!kenapa kau tinggalkan dia?!
JIn:aq..a..aq..
Suga:balik sekarang.
Jin:*camne ni??aduh!!ah balik jelah!*ok aq balik.Jin terus ke airport dan membeli tiket penerbangan ke korea tanpa pengetahuan appanya..
End POV
Jimin:camne??
Suga:dia kate dia balik..
V:nasib baik..
JHope:korang rasekan..hyesoo sukan jin x??
Jimin:aq rase ye..sebab kalau dia x suka,nape dia boleh jadi camni??nangis teruk..
Jungkook:haah..mesti dia dah syg kat jin hyung.
V:bile jin hyung sampai?
Suga:kemungkinan esok..
V:hyesoo bagi dia tidurlah..bile esok,dia bangun,jin dah ade depan mata dia..
Rap mon:betul tu..Keesokkannye..Jin baru sampai di incheon airport..dia terus ke hospital selepas suga beri nama hospital..
Di hospital..
Jin:korang!!
Jimin:jin hyung!
Jin:mane hyesoo??
Suga:ade kat dalam..dia still tido..kejut la dia..
Jin:nae..Jin masuk ke dalam wad hyesoo..mata jin terus berair..
Jin:hyesoo..//genggam tgn hyesoo//camne boleh jadi camni??nape x jage kesihatan kau?kau jgnlah risau..aq akan kembali..
Hyesoo terjaga..dia membuka matanya..dan dia nampak jin..terus Hyesoo bangun dan memeluk jin.
Hyesoo:jin!!
Jin:hyesoo-ah..asal kau x jage kesihatan?
Hyesoo:semua ni kau punya pasal!tinggalkan aq!!ko tau kan aq dah mula sygkan kau..tapi kau tinggalkan aq..
Jin:mianhae..aq pon..sayangkan kau..aq xleh buat ape..aq terpaksa pindah amerika..
Hyesoo:tapi kau akan balik sini balik kan??
Jin://mengeluh//tak..
Hyesoo:mwo?andwae..ko x leh pegi amerika..ko duduk sini..ko kene jadi housemate aq!!
Jin:aq x boleh jadi housemate kau lagi..
Hyesoo:tak!!kau kene jadi housemate aq jugak!aq x kira!kenapa kau x boleh??ha??
Jin://diam//
Hyesol:jawablah jin!!
Jin:sebab nanti nyawa kau dalam bahaya!aq x nak kau dalam bahaya..
Hyesoo:aq x kire..asalkan aq dpt bersama kau...
Jin:x boleh..aq xnak kehilangan kau..kau tunggu jelah..nanti aq akan kembali jugak..
Hyesoo:xnak..aq nk dgn kau..Jin bangun dari duduknya..dia ingin lepaskan genggamannye dari tgn hyesoo..
Jin:aq kene pegi..aq xleh lama kat sini..mianhae..
Hyesoo:andwae..//genggam erat tgn jin//kajima..//nangis//
Jin://lepaskan genggaman tgn hyesoo dri tgnnya//aq pegi dulu..nanti jumpe lagi..annyeong..hyesoo..Jin terus keluar dri wad hyesoo..
Hyesoo sudah menangis x ingat dunia..Hyesoo:kajima!!//menangis//
Bts terpinga pinga melihat jin pergi..mereka juga pelik..kenapa hyesoo nangis?sedangkan..jin dah kembali..
Suga:hyesoo..waegeurae??
Hyesoo:jin..di..dia..tinggalkan aq..di..dia..takkan balik..ko..korea lagi..Hyesoo tersedu sedan menangis..ahli bts menenangkannye..
Rap mon:sabarlah hyesoo..kitorang pon sedih jugak jin hyung tinggalkan kitorang..
Hyesoo://still nangis//Jin POV
Jin:*mianhae hyesoo..mianhae bts..aq terpaksa pergi buat sementara..tapi aq janji..aq.akan kembali..korang tunggulah aq..*
Air mata lelaki yg bernama Kim Seok Jin ini akhirnye jatuh juga..
-bersambung-
#abaikan typo
#sorry kalau x best
YOU ARE READING
Mr.Mario is my housemate?!
FanfictionJung Hye Soo,housemate baharu kepada Kim Seok Jin..setiap hari,ade sahaja telatah mereka berdua..bergaduh la..bergurau la..mcm mcm..hye soo juga berkawan dgn geng Jin..iaitu BTS..mereka boleh dikatakan rapat juga..dlm diam..Jin mempunyai perasaan ke...