Di rumah baharu Jin dan Hyesoo..
Hyesooasuk bilik..dia mandi dan memakai baju..selepas itu,dia terus duduk di atas katil..Tiba tiba,airmatanya jatuh lagi..
Hyesoo:*kenapa aq perlu menangis kat manusia x berhati perut tu?aq x patut nangis!*//lap.air mata//
Jin:chagi..neo..gwenchana?
Hyesoo:gwenchana..//senyum//
Jin:kenapa chagi buat omma chagi camtu?cube cerita..
Hyesoo:nak tau kenapa chagi benci dia?
Jin://angguk//
Hyesoo:sebenarnye..Hyesoo cerita segala galanya perkara yg terjadi padanya masa dahulu..
Jin:oo..omma chagi marah kat chagi sebab..dia ingat chagi penyebab appa chagi mati??
Hyesoo://angguk//mase tu..chagi kecik lagi..chagi tak tau ape ape..tapi..Hyesoo mula nangis..
Jin:shh..dah dah..uljima..//peluk hyesoo//
Jin mula rase bersalah pada hyesoo..kerana appanya,hidop hyesoo sengsara..
Jin:*appa di penjara selama 4 tahun..lagi 3 tahun nk tunggu dia keluar..hmm..camne nk bagitau hyesoo..yg appa aq bunuh appa dia?*
Jin berfikir..tanpa disedari,hyesoo telah tertidur di dalam pelukannya..Jin baringkan hyesoo di katil..dimerenung muka isterinya.
Jin:mianhae..sebab..dendam appa oppa,hidup chagi sengsara.mianhae..//cium dahi hyesoo//
Keesokkan paginya..hyesoo bangun awal..dia menyiapkan sarapan utk suaminya..
Jin://backhug//annyeong chagi..good morning..
Hyesoo:good morning oppa!pegi basuh muka cepat..pastu sarapan.
Jin:erm..malaslah..
Hyesoo:no..you have to wash your face..now.
Jin:yelah..Jin pergi basuh muka dgn malasnya..dia x cuci muka,tapi bilas ngan air je..pemalas betul jin ni -,-
Jin:chagi,nak roti.
Hyesoo:nae..nah..Hyesoo bagi jin roti,tapi jin x ambik.
Hyesoo:ambiklah.
Jin:suap.
Hyesoo:haish..nakal kan?makan sendiri.//masukkan roti dlm mulut jin//suap jugak laki kau hyesoo -,-
Jin:gomawo chagi.//sengih//
Hyesoo:haih..//geleng kepala//Ketika mereka sarapan..
Tok!tok!tok!
Jin:mesti budak 6 org tu..pegi bukak pintu chagi..
Hyesoo:nae.Hyesoo pegi bukak pintu..dia terkejut..bukannya BTS yg dtg..tapi..
Hyesoo:nak ape?
Ms.Jung:omma nk jumpa dgn kamu kejap.
Hyesoo:takpayah..hyesoo bz..Hyesoo nak tutup pintu,tapi dihalang oleh Jin.
Jin:jakkaman..omma,masuklah..
Hyesoo:eo??
Ms.jung:gomawo Jin..//senyum//
Hyesoo://bengang//nk ape dtg sini?
Ms.jung:omma..nk..minta maaf..
Hyesoo:nape baru sekarang nak minta maaf??dulu,benci sgt tgk muka hyesoo.
Ms.jung:mianhae..omma..mase tu..emosi tak terkawal..omma..takde niat nk halau hyesoo..
Hyesoo:takde niat??huh,tentang perasaan hyesoo,omma ade fikir tak?keselamatan hyesoo,ade omma fikir?takde kan?omma x cari hyesoo pon.
Ms.jung:omma cari kamu..omma cari merata tempat..tapi x jumpe..dan satu masa..omma ade.pegi satu rumah anak yatim..mereka pernah jaga hyesoo..tapi hyesoo dah tak duduk situ lagi..sebab hyesoo dah besar dan duduk di asrama sekolah..omma tak tau name sekolah hyesoo..jadi,omma x dpt cari hyesoo..mianhae..
Hyesoo:dah la omma..dah terlambat..omma balik la..Hyesoo terus naik ke bilik..
Jin:omma,maaf sebab hyesoo tak beradab tadi..
Ms.jung:takpe..omma faham..dia masih marahkan omma..takpelah..nanti..omma dtg lagi utk jumpe dia..
Jin:nae..
Ms.jung:omma balik dulu.Ms.jung pon balik..Jin terus melihat keadaan isterinya di bilik..dan..
Jin:hyesoo!!
Hyesoo telah pengsan..dia terus di bawa ke hospital.
-bersambung-
#abaikan typo
#sorry kalau x best
YOU ARE READING
Mr.Mario is my housemate?!
FanfictionJung Hye Soo,housemate baharu kepada Kim Seok Jin..setiap hari,ade sahaja telatah mereka berdua..bergaduh la..bergurau la..mcm mcm..hye soo juga berkawan dgn geng Jin..iaitu BTS..mereka boleh dikatakan rapat juga..dlm diam..Jin mempunyai perasaan ke...