10 : mijn eerste dag school

166 11 2
                                    

Ik kijk rond op mijn nieuwe school. Wat is dit groot zeg . Wat zijn de muren mooi! Ik kijk rond me heen, maar opeens bots ik iemand tegen. Mijn boeken vallen op de grond. Ik raap ze op. "Sorry" zeg ik voorzichtig. "Kan je niet uit je doppen kijken !" roept het meisje. "Het is mijn eerste dag en... " zeg ik bang. "Dat boeit me niet " zegt het meisje. Opeens krijg ik dikke tranen. Ik schuif naar de grond en huil zacht. Het meisje kijkt me aan . Ze bied me haar hand aan. Het meisje trekt me voorzichtig op. "Wat is er? " vraagt ze . "Ik word gepest " zeg ik. "Oh"," het spijt mr zo erg " zegt het meisje. "Ik ben Lottie! " zegt ze aardig . "Kaat" zeg ik voorzichtig . Ik neem terug mijn boeken. "Weet jij soms waar ik moet zijn nu " vraag ik. "De directeur is daar " zegt ze en ze wijst naar een dikke, ouwe man rond de 50 denk ik. Hij draagt oude kleren en ik moet slikken. "Kaat "," welkom op je nieuwe school " zegt de directeur. Hij geeft me een stevige hand. "Je maakte als kennis met je klasgenoot "," Lottie " zegt hij. "Ik zit maar haar in de klas " zeg ik enthousiast. "Ja" zegt de directeur. Hij neemt me mij naar zijn kamer. "Kaat Roll is de naam? " vraagt de directeur. Ik knik vriendelijk . "Hier staat dat je van België komt " zegt hij. "Ik ben naar hier verhuisde omdat ik zwaar gepest werd " zeg ik verdrietig . "Oei "," dat is wat minder " zegt de directeur. "Je papieren zijn in orde "," we zullen je naar je nieuwe klas doen " zegt de directeur vriendelijk . Ik ga samen met de directeur naar mijn nieuwe klas . De directeur klopt 2 keer op de deur. Hij komt binnen en iedereen zegt vriendelijk ''dag meneer de directeur ''. Wat zijn ze hier vriendelijk. "Ik stel jullie voor "," Kaat Roll " zegt hij. Ik kom vriendelijk binnen. Iedereen kijkt naar mij en ik kijk ook naar iedereen in de klas. Er zitten maar 14 leerlingen in deze klas . "Kom je naast me zitten Kaat " vraagt iedereen. Ik zet me van voor bij Lottie . De directeur sluit de deur en het is stil. Iedere seconden kan je horen van de klok . "Hallo" zegt de leerkracht. "Halo" zeg ik voorzichtig. "Ik ben mevrouw Deedia "," jou Nederlandse leerkracht. " zegt mevrouw Deedia . "Waar kom je van " vraagt ze. "Van België " zeg ik enthousiast. "Wat leuk zeg " zegt mevrouw Deedia. "Bedankt " zeg ik . De lessen in de voormiddag gaan snel voorbij. We hadden 2 uur Nederlands en 2 uur Duits. Ik neem mijn boekentas en ik ga samen met Lottie naar de eetruimte. De eetruimte is super groot . Lottie en ik zitten nog bij een groepje voetballers. "Vertel eens meer over jou" zeg ik lief tegen Lottie terwijl ik mijn eerste botterham neem. "Ik ben de zus van Louis Tomlinson... " zegt Lottie.

I'm a LouisgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu