BÖLÜM-4 # DİĞER YÜZ #

276 77 74
                                    

4. Bölüm...

-DİĞER YÜZ-

Ama bu nasıl olur!!! Aman Allah'ım bu gördüğüm şey doğru mu? Bu!!!, bu yüz!!..

Aylaa!!

Bu bir şaka mı?

Her tarafım buz tutmuşçasına kımıldamadan öylece kaldım. Ne diyeceğimi ne yapacağımı bilemedim. Şaşkınlığım gözlerimi büyüttü. Ağzım açık mı kalmıştı? Son anda fark etmiştim.
Doktor bir şeyler mırıldandı ama ne dediğini anlamadım.

"Azad bey iyi misiniz"

Kendimi toparlamaya çalıştım.
"Şşey...evet. Sanırım"

Masanın önündeki tek kişilik kibar koltuklardan birini gösterdi.

"Buyurun oturun isterseniz. İyi görünmüyorsunuz."

Masanın üzerindeki camlı sürahiden bir bardağa su doldurarak bana uzattı.

Suyu aldım. Kuruyan boğazımı ısıtacak kadar içtim ve koltuklardan birine oturdum.

Gördüğüm şeye inanmak zordu. Elimde olmadan tekrar genç bayana dönüp yüzünü inceledim. İnsanı içine çeken deniz mavisi gözleri, uzun ve dalgalı buğday rengi saçları, dudak şekli, kirpikleri kısaca her şeyi ama her şeyiyle Aylayı karşımda yansıtıyordu. İnsan insana benzer derler ama bu kadar da olmaz ki. Başım fazlasıyla ağrıyordu . Kafam bugün olanları bir türlü kaldıramıyordu.

"Şimdi daha iyi misiniz?"

Sonunda yüzümü genç bayandan çevirip doktora dönebildim.

"Teşekkür ederim. Daha iyiyim"

Nida için gelmiştim ama gördüklerim aklımı dondurmuştu. Asıl konuya girmek için boğazımı temizleyerek konuşmaya başladım bu her ne kadar zor da olsa.

"Nida iyi mi doktor hanım? Kötü bir şey yok değil mi? Nida için çok endişeleniyorum. Lütfen yapabileceğim bir şey varsa söyleyin. Elimden geleni fazlasıyla yapmaya hazırım."

Masanın üzerindeki gözlüğü alıp gözüne taktı. Elleriyle hafif iterek iyice gözlerine yaklaştırdı. Masanın üzerinde duran bir kaç kağıdı incelemeye devam etti.
Arkasında duran genç kadın eğilip doktorla birlikte kağıdı inceledi.

Ona her baktığımda bir yabancı olduğunu unutup Ayla'nın karşımda olduğunu hissediyorum. Anlamadığım ve çözemediğim bir duygu karmaşasındayım. Karşımda duruşuyla, hareketiyle, benzerliğiyle Ayla duruyor fakat konuşma şekli ve aramızdaki mesafe Ayla olmadığını ve bambaşka bir yabancı olduğunu gösteriyor. Bu Ayla'nın diğer yüzü sanki.

Doktor boğazını temizleyerek beni daldığım yerden uyandırırken dağılan dikkatimi ona çevirip pür dikkat dinlemeye koyuldum.

Doktor iki elinin parmak uçlarını birbirine değdirerek dirseklerini masaya koydu ve konuşmaya hazırlandı.

"Açıkça konuşmak gerekirse Nida gerçekten şaşırttı beni. Geçirdiği kaza çok ciddiydi. Genelde bu şekilde ağır kaza vakalar geçiren hastalarımızın hayati tehlikeyi atlatamalari çok nadir. "

Yüzüme yayılan hafif tebessüm sevincim ile birleşerek mutluluğumu ortaya serdi.
Doktor konuşmasını bitirdikten sonra yüzü düştü.

"Sevincinizi bozmak istemezdim ama.."

Az önce yüzüne yayılan gülümsemenin ardından suratını asarak ve üzgün olduğunu belirterek başını eğip masaya baktı ve sustu.
Bir sorun olduğunu anladım. Korkuyla ve endişeyle ayağa kalktım.

"Ama ne? Ne oldu Doktor hanım? Kötü bir şey olmadı değil mi? Korkutmayın beni bir şey söyleyin."

Gözlerini diktiği masadan kaldırıp bana baktı. Derin bir nefes alıp konuşmaya başladı.

" Bakın, inanın size daha iyi bir haber vermek isterdim. Fakat_"

"Fakat ne?" içimi komple korku ele geçirdi. Bu korkuyu iliklerime kadar hissettim.

"Azad bey öncelikle oturup sakin olun. Sizi anlıyorum ama Nida'nın geçirdiği kaza gerçekten ağır. Kaza sırasında kafası sert bir şekilde çarpmış ve çarpma sonucu travmatik Amnezi olma ihtimali de çok yüksek. Bunu bilmenizi istedim."

Anlamadığımı belirten yüz ifadesiyle doktora baktım

"Ne demek istiyorsunuz doktor hanım? Travmatik amnezi de demek oluyor. Açık konuşun."

"Travmatik Amnezi, Belleğin (hafızanın) rahatsız olması, bozukluğa uğraması sonucudur. Genellikle baş yaralaması sonucu olur. Travmatik amnezi çoğunlukla geçici hafıza kaybıdır.Amnezinin süresi yararlanmanın derecesine bağlıdır ve diğer fonksiyonların iyileşmesine dair gösterge niteliği taşıyabilir. "

"Nasıl yani kardeşim hiçbir şey hatırlamayacak mı?"

"Bundan henüz emin olamayız. Uyanınca anlayacağız. Ben size ihtimali söylemek zorundayım. Bunun için hazırlıklı olmalısınız. "

Benim yapabileceğim bir şey yok mu? Nidada'ya nasıl yardım edebilirim bu konuda.?

Doktor genç kadına dönerek konuya onun devam etmesi için işaret verdi.

"Bu konuda size Stajyer Doktor Seda Soydan yardımcı olacaktır. "

Genç stajyer komutu aldıktan sonra konuşmak için hazır olduğunu belirterek kafasını olumlu anlamda salladı ve stajyer doktor bana döndü. Boğazını temizledikten sonra konuşmaya koyuldu.

"Öncelikle büyük geçmiş olsun Azad bey. Kardeşiniz Nida için Travmatik Amnezi sonucunda hatırlaması için ona uygulayacağımız bazı teknikler olacaktır.
Şöyle ki, onu en çok mutlu eden ve onu en çok etkileyen bir olay, veya bir anıyı sürekli anlatıp hatırlamasını sağlayarak yada yaşadığı anıları ona göstererek hatırlaması için yardımcı olabiliriz.
Buna örnek fotoğraf albümleri olabilir. Fotoğraftaki kişileri ona gösterip kim olduğunu ve neler yaptığını ona göstererek hatırlamasını sağlayabilirsiniz. Bu teknikleri sık sık uygulamanız doğru değildir. Çünkü fazlası hastamızı yorup belleğini karıştırabilir ve buda hatırlamasını geciktirir. size bu konuda ben yardımcı olacağım. Şimdilik elimizden gelen bu. Tekrar geçmiş olsun."

"Teşekkür ederim. Bir şey daha soracağım. Hafıza kaybı uzun sürecek mi? Bunu öğrenmek istiyorum."

Genç stajyer cevap verdi "Bu süreç Nida'ya bağlı. Ne kadar süreceğini bilemeyiz. Bir ayda sürebilir bir yılda ve sadece bu kadar da değil. Uyandıktan sonra bir kaç tekik daha yapacağız sinirleri ne derecede hasar görmüş hisedebiliyor mu vücudunun neresini ne kadarını kullanbiliyor hep birlikte göreceğiz "

Tüm bunlara ne kadar hazırlıkliydim bilmiyorum herşey üst üste geldi ve dayanacak gücüm kalmıyordu artık.

Doktorla Konuşmalarımız bittikten sonra tekrar teşekkür ettim. Doktordan Nidayı görmek için izin istedim.

"Şşey! Kardeşimi görmek istiyorum. Sadece 5 dakika lütfen. Onu merak ediyorum."

Doktor bir kaç saniye durdu. "Olur ama sadece 5 dakika. Hastamızı yormayın."

Genç stajyere döndü. "Azad beye eşlik edin Seda hanım."

Genç stajyerle birlikte Nida'nın odasına doğru ilerledik.

SEVGİLİ GİZLİ OKUYUCULARIM SİZCE AYLA'YA BU KADAR ÇOK BENZEYEN SEDA SOYDAN KİM OLABİLİR. FİKİR VE YORUMlARINIZI MERAK EDİYORUM VE BEKLİYORUM. KEYİFLİ OKUMALAR :)

DİĞER YÜZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin