Takım o gün İzmir'e dönecekti.Bütün takım bu şehirden ayrılacağı için üzgündü.Fırat ise düşünceliydi. Önünde bir seçim vardı. İki seçenek kolay gibi gözükse de onu Fırat bilirdi.Zor geliyordu. Hayatında hep birşeyleri yapmak zorunda kalırdı.Hayat ona hep tek seçenek sunuyordu.İlk defa iki seçenekle karşı karşıyaydı. Eve geldi, geceydi. Annesi ve kardeşi uyuyordu.Sessizce odasına çekildi üstündeki kıyafetlerle uyuyakaldı.
O gün haftasonuydu işe gidecekti. Annesiyle gitmeden konuşmak istiyordu fakat konuyu açamıyordu.Evden çıkıp işe gitti.Yolda
yürürken kafedeki patronunun ona hediye ettiği eski telefonu çaldı. Arayan kişi okuduğu okulu yaptıran kişi Aybars SEYREK'ti."Merhaba Fırat ben Aybars SEYREK"
"Memnun oldum efendim"
"Duyduğuma göre geçen gün yapılan yüzme turnuvasında ikinci olmuşsun ve federasyon yine de seni yurtdışına götürme kararı almış.Bu konuda maddi manevi desteği sana ben sağlayacağım bu fırsattan yararlanacaksın herhalde."
Fırat seçimi yapmıştı gitmeyecekti.daha doğrusu gidemeyecekti.
Fırat:"Efendim , benim babam vefat etti. Bir annem bir kız kardeşim var. onlara ben bakıyorum ,varım yoğum onlar.Ben böyle büyük bir fırsatı geri çevirmek istemem ancak durumlar bunu göz önüne seriyor. Hayat adil davranmıyor.Bende kaderime boyun eğip çalışıyorum , durmaksızın şikayet etmeden.Bu yüzden teklifinizi özür dilereyerek reddetmek zorundayım. "
Aybars Bey: "Başın sağolsun evlat. Benim sana bir teklifim var bu teklifi geri çevirmeyceksin.Demek ki zor bir seçim senin için.Ailenin pasaport yurtdışı ev masraflarını karşılaşacağım ve her ay sana 3000 TL göndereceğim orada derslerini çalışıp iyi bir meslek sahibi olacaksın. "
Fırat:" Hayır Aybars Bey sağolun ben böyle büyük bir iyiliği kabul edemem.Size çok borçlu kalırım. "
Aybars Bey:"Borcun yok evlat tabikide karşılıksız değil büyüyüp meslek sahibi olunca her ay bir kere ziyaretime gelsen çok mutlu olurum.Bu teklifi kabul ettin görüşmek üzere ailene bu güzel haberi ver."diyerek telefonu kapattı.
Gerçekten çok mutluydu. Fırat işe gidip izin aldı. Ardından ailesinin yanına gitti. Kardeşini okuldan aldı. Bu güzel haberi verdi. Annesini yıllar yormuştu.Buna razıydı sesini çıkarmadan kabul etti.
Bir hafta sonra Aybars Bey pasaport masraflarını karşıladı. Fırat bu işleri de halletti. Aybars Bey orada evlerini de hazırlamıştı. Onlara bir araba ve bir şoför tahsis etmişti.
Fakat bunlardan haberi yoktu Fırat'ın.
Eve pasaportlari götürdü,hazırlana-
caklardı.Bir hafta sonra İngiltere'ye uçacaklardı. Bu evlerindeki eşyalar kalacaktı yaz tatillerinde geleceklerdi buraya eski komşularını görmek için. Bir telefonla hayatı değişmişti.Melis'e
anlattı olanları.Melis çok sevindi zaten görüşemiyorlardı. Belki yaz tatilinde görüşürlerdi. En azından Fırat bu hayattan kurtulmuştu.Yetmez miydi? Gece oldu. Herkes odasına çekildi. Aile belkide ilk defa o gün rahat bir uyku çekecekti. Bunun adı tamda rahata kavuşmaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hoşgeldin Geçmiş
General FictionYılların ardından geçmişin bıraktığı güzel insanları bulmak. Ya da Geçmişte yaşadığınız olayların tanıdığınız insanların sizi bulması nasıl olurdu... iyi okumalar...