De stilte was te snijden in de auto en toen het moment was aangebroken dat Dane een sigaret in de auto aanstak werd Luna helemaal gek vanbinnen. De rook sloeg haar op haar adem en ze vond dat het ongelofelijk stonk. Natuurlijk moest Luna weer een gênant moment veroorzaken en raakte ze verstikt in een hoestbui door de sigarettenrook die langs haar door galmde.
'Euhm, gaat het wel?' De jongen naast haar had zijn sigaret uit het raam gegooid en keek met een klein glimlachje naar de half-stikkende Luna. Luna knikte een beetje terwijl ze het hoesten probeerde te stoppen. Dane stopte zijn auto bij een tankstation en keek Luna met een scheve glimlach aan.
'Heeft mevrouw misschien een flesje water nodig?' Hij keek de hoestende Luna grijnzend aan. Het meisje voelde zich beschaamd en schudde wild haar hoofd. Alsnog stapte Dane uit de auto en liep het kleine winkeltje van het tankstation binnen. Luna kon haar eigen wel voor haar kop slaan, al had ze dat gevoel wel vaker.
Voordat Dane terug was was het hoesten alweer gestopt alleen een vervelend droog gevoel in haar keel wist haar nog te plagen. Ze keek hoe de jongen afrekende en het flesje Spa van de toonbank afnam. Met zijn handen in zijn broek kwam hij terug op de auto afgelopen, zijn haren bonsden mee op het ritme van zijn passen. Hoe was Luna in hemelsnaam met deze knappe jongen in een auto beland?
Ze werd uit haar gedachten gesleept door een deur die dichtsloeg en een flesje water dat op haar schoot belande. Ze nam gretig een slok om het vervelend gevoel tegen te gaan en zuchtte opgelucht toen het wegebde. 'Hoe veel moet ik je voor het flesje?' vroeg Luna terwijl ze snel naar haar portefeuille zocht in de tas aan haar voeten. Dane grinnikte, en bleef voor zich uit staren zonder iets terug te zeggen. Luna keek hem met een vragende blik aan en trok haar wenkbrauw op, ze schraapte met haar keel om hem tot een antwoord te dwingen. 'Je koopt maar eens ooit een drankje voor mij.' Zei de jongen langs haar met een grijns op zijn gezicht. Ze voelde het rood weer naar haar wangen stijgen en zag hoe hij grinnikte om haar beschaamde blik.
'Hier naar links.' Luna's stem klonk zwakjes, en ze gaf ook toe dat ze bang was, bang voor haar eigen stommiteiten die bij deze jongen wel vaker leken te gebeuren. Dane draaide zijn auto haar straat in en toen Luna haar huis aanwees reed hij de auto netjes op de oprit. Verstijft bleef Luna zitten, wat moest ze nu doen? Ze keek naar de jongen langs haar die met een vragende blik terugkeek. 'Wel euh, bedankt voor de rit.' Met die woorden trok Luna de klink naar zich toe en duwde tegen de deur, die niet meegaf. Ze voelde hoe haar wangen weer rood werden en kneep even haar ogen dicht om een paar vloekwoorden tegen haarzelf te zeggen in haar hoofd. 'Kinderslot.' Grinnikte Dane. Luna glimlachte beschaamd en stapte, nu wel succesvol, de auto uit. Ze stak voor een laatste keer haar hand op naar de jongen en keerde zich toen tot haar voordeur, haar zelf afvragend wat er juist in godsnaam gebeurd was.
JE LEEST
Waar onze wegen kruisten
Teen FictionWaar zij totaal ingetogen van was geworden, had hij zich gestort op alles wat ook maar slecht was. Maar wat als hun wegen kruisen?