Langzaam liep ik door de grote deuren van de Amerikaanse middelbare school. Om mij heen stonden groepjes mensen. Zodra mijn voeten de vloer in de school raakte, ontstond er geroezemoes. Verbaasd keek ik om me heen en liep naar mijn vriendin Becky toe. Ze stak haar handen hopeloos is de lucht.
"Stephanie Carter, iedereen heeft het over je!" riep ze met een hoge stem.
"Jij nu ook." antwoordde ik kalm.
"Hoe kun jij in vredesnaam zo rustig blijven? Weet je wie dit gedaan heeft?"
Ik knikte. Becky kon altijd zo overdrijven, maar ik wist wel wie dit gedaan had.Jake. Jake Williams. De player van de school.
Vanuit mijn ooghoeken zag ik een huilend meisje op me afkomen. "Jij... Wat doe je me aan? Hier ga je spijt van krijgen!" schreeuwt ze.
Resoluut draaide ik me om en stapte op Jake af die ik net zag lopen. "O my gosh, Jake." zei ik.
Een glimlach sierde zijn mond. "Stephanie." klonk zijn vleiende stem.
"Welke roddel heb je nu weer verspreid?" vroeg ik boos.
"Rustig, babe."
"Noem me niet zo." Ik keek hem aan. "Nu ben ik er klaar mee."
"Stephanie, jij bent alleen het middel voor mij zodat ik de waarheid niet hoef te vertellen."
"Weet je, misschien is het wel goed voor je om een keer de waarheid te gaan vertellen." Steeds bozer werd ik. "Je misbruikt me."
Hij gniffelde. "Niemand geeft om je."
Die woorden deden mij pijn. "Niemand geeft ook om jou, Jake. Ze geven om je reputatie." zacht kwam het eruit en ik zag zijn ogen vernauwen. Heel even. Toen verscheen die stoere blik weer. Jake lachte nog een keer en keerde zich toen om."Wat een eikel." zei Becky, toen ik haar mee trok naar de meisjes toilet.
"Becky, je moet me helpen."
Verbaasd keek ze me aan. Toen ze haar ogen opensperde had ik door dat ze me snapte. "Oh Stephanie, welke grap nu weer?" vroeg ze.Ik lachte. "Dit keer geen kleedkamer grap, geen onderbroeken grap en geen meisjes grap." Ik schudde mijn hoofd. "Nee beck, deze grap gaat spectaculair worden."
"Openbaar?"
"Totaal openbaar."
Becky begon te springen. "De kantine." Ik gaf haar een high five.
"Kijk," zei ik lachend. "aan jou heb ik wat." Becky haakte haar arm door de mijne en grijnsde naar me.
Toen liepen we naar onze volgende les.
__________
Hope you guys like it so far^^ Vote en comment is altijd welkom, heel erg welkom zelfs:)
X PrimeMajestic
JE LEEST
Het is hem gelukt
Teen Fiction'Hoorde je hoe hij "sorry" zei?" vroeg ik Becky. 'Hij verward me, serieus.' 'Stephanie, doe er wat tegen,' riep ze naar me. Ik haalde mijn schouders op. 'Dat kan ik niet.'