„Přiveďte ho!" Přikázal král Arathorn. Vedle něj stál mladý, tmavovlasý muž, který mu byl velmi podobný. Byl to Aragorn Isildurův dědic a dědic Gondorského trůnu. Se zvědavostí pozoroval, jak byl elf dostrkán do trůnního sálu a krutě donucen do kolenou. To bylo poprvé v životě, co spatřil na vlastní oči elfa, stvoření, které měl od narození nenávidět. Velmi ho překvapilo, když viděl elfovu hrdou a sebevědomou tvář. Stvoření po něm střelilo vzteklým pohledem, který hned nasměroval na Arathorna.
Arathorn hned vstal a došel k Legolasovi. Popadl princovu bradu a zaklonil mu hlavu tak, aby mu viděl do očí.
„Takže ty jsi elf!" Odplivl si. „Myslel jsem, že jste všichni odpluli."
„Většina z nás odplula. Další leží zabitý na dosah tvé ruky!" Křikl Legolas.
„Já vím. Dělal jsem, co bylo potřeba, abych zbavil Středozem tvého plemene!" Králi se nenávistně blesklo v očích.
„Protože jste se nás bál. Bál jste se nás tehdy a máte z nás strach i teď. Elfové byli jediný národ, který jste nedovedl ovládat svou ocelovou pěstí. Znali jsme pravdu o Vás, a tak jste se nás zbavil, aby nikdo z lidí nezjistil, kdo skutečně jste... Jsi zbabělec!"
Při těchto slovech se Arathorn rozlobil a věnoval elfovi takovou ránu pěstí, že ho srazil úplně k zemi. Na tom stvoření mu bylo něco povědomého, ale král nemohl přijít na to co. Aragorn, jak se jeho otec vrací k trůnu a přemýšlel, co ho na elfovi tak moc rozzuřilo. On měl přikázáno těmito stvořeními pohrdat.
Strážcovi ruce, které drželi Legolase povolily. To bylo vše, co potřeboval. Neváhal už ani minutu obratně se zvednul a skočil za strážce. Srazil jim hlavy dohromady a muži se svezli k zemi. Ostatní strážci však neváhali a vrhli se proti němu. Elf jejich útokům uhýbal. Nebylo jednoduché bojovat bez zbraní , ale ty mu byly odebrány, když ho zajali. Tento způsob souboje mu připomněl časy, když byl malé elfátko a bojoval se svými bratry jen tak pro zábavu. Ale teď byli mrtví. Mrtví a jejich krví byly potřísněné Arathornovy ruce. Vzpomínka ho nutila bojovat ještě tvrději.
Aragorna to vše, co se dělo fascinovalo. Udivila ho elfova mrštnost a milosrdnost. Legolas byl silný, a přesto se nezdálo, že by v boji svoje svaly využíval. Arathorn viděl, jak elf uchvátil jeho syna a to se mu nelíbilo.
Legolas byl výborný bojovník, nyní scházel už jenom poslední strážce. Sklonil se před jeho útokem, dal mu pěstí do žeber a muž se zhroutil k zemi v bezvědomí. V tu chvíli sebral Aragorn meč jednomu ze strážců, hodil jej elfovi a sám tasil. Legolase to překvapilo, chytil zbraň, ale když viděl, že Aragorn tasí, pochopil, že je to výzva. Brzy o sebe meče drnkaly, že se to rozléhalo celým palácem. Modré oči, lesknoucí se jako stříbro, hněv pýcha a nenávist, to vše měli oponenti společné.
I když byl Legolas zručný šermíř, s lukem byl přenější. Při blokování Aragornovi rány mírně klopýtnul, každý jiný muž by vynechal chybu, ale Aragorn byl v šermování mistr, a vzal toto zaváhání ve svůj prospěch. Vyrazil meč princovi z ruky srazil ho na zem a přiložil čepel Legolasovi ke krku. Přesto neměl v plánu ho zabít. Oba na sebe jen zírali ale vvzájemně si nemohly z očí číst. Nebylo v nich nic, hněv, nenávist a dokonce ani strach.
„Dost!" Řekl Arathorn, došel ke svému synovi a vytrhnul mu meč z ruky. Pokynul zbytkum stráží, aby Legolase chytili.
„Je čas, aby zemřel poslední z elfů!" Prohlásil král.
Arathorn zvedl mocnou čepel a potom ji spustil znovu dolů, připraven ukončit život posledního elfa ve Středozemi. Toto byl okamžik, na který Arathorn čekal celé dlouhé roky. Zejména proto, že v elfovi poznal syna Thranduila a Melian, dva elfy, které od srdce nenáviděl a bál se jich více než jiných elfů, které zabil nebo vyhostil.
Legolas pozoroval lesklý kov, který se k němu přibližoval. Nezavřel oči ani nezačal ronit slzy. Díval se pyšně na toho vraha, připravený čelit smrti, která na něho už čekala.
P.S. Tak co myslíte, zabije ho Arathorn??
ČTEŠ
Vězeň
FanfictionPříběh o Legolasovi a Aragornovi, je to překlad a později přidám i stránku odkud překládám. Snad se bude líbit.