Stejně jako Arathornova ruka chtěla elfa o život připravit, tak nějaká zvláštní síla, mu to nedovolila. Když se otočil, zadíval se do očí svého mladého já, do očí svého jediného syna a dědice.
„Co si myslíš, že děláš Aragorne?!" Zařval král Gondoru. „Neříkej mi, že sis k tomuhle stvoření vybudoval soucit. Říkal jsem ti, že toto plemeno musí zmizet." Mračil se na svého syna.
„Ne nevybudoval, sám jste mi říkal, že tato emoce je symbolem slabosti. Je to poslední elf ve Středozemi, tak proč ho zabíjet? Nebyl by to trest pouze na chvíli? Cožpak nechcete, aby trpěl déle?" Vysvětlil Aragorn své jednání.
„Chápu tě synu. Teď přemýšlíš, jako skutečný král. Přinášíš klid mé mysli i mému svědomí, jelikož vím, že až opustím tento svět, budeš mi důstojným dědicem." Usmál se Arathorn, vrátil meč do pochvy a znovu se podíval na hrdého elfího prince, který klečel na zemi před ním. „Elfové nenávidí, když si nemohou dělat, co se jim zlíbí. Souhlasím s tím, co jsi navrhnul Aragorne. Dělej si s ním, co chceš. Dávám ti ho na starosti." S tím se otočil a odešel. Aragorn počkal, než jeho otec odejde a hned jak se za ním zavřely dveře, otočil se k Legolasovi. Princ na něj hleděl se vztekem v očích.
„Takže elfe..." Řekl muž s úsměvem. „...teď patříš mně."
„Nepatřím nikomu." Křikl na něj Legolas a vstal. „A už vůbec ne muži, který přijme roli rozmazleného prince."
„Mohl bych ti nechat vyříznout jazyk elfe!"
„Jmenuji se Legolas!"
„Tak své jméno rychle zapomeň. Tady ho nebudeš potřebovat! Zachránil jsem ti život, tak se podle toho chovej!" Mračil se budoucí král Gondoru.
„Nezachránil! Akorát si prodloužil mé utrpení. Bez svobody zemřu tak jako tak. Ne že by vám na tom záleželo. Tvůj otec tě zbavil všech dobrých vlastností, které se snažila tvá matka v tobě udržet."
Aragorn došel k Legolasovi a tvrdě ho praštil přes tvář tak, že se mu hlava otočila na stranu. Legolas vzhlédl a usmál se otřel si krev z koutku. „Řekl jsem snad něco nevhod, Vaše Výsosti?" posmíval se.
„Už nikdy nemluv o mojí matce! Nic o ni nevíš!" Křikl Aragorn.
„Vím toho více než ty! To je jisté." Legolas měl stále na tváři drzý úsměv.
„Dost!" Dědic Gondorského trůnu to nemohl vydržet. Mávl rukou k elfovi „Odveďte ho do cely!" Přikázal strážím.
P.S. Kratší kapitola, ale jak víte nejsem autor...
ČTEŠ
Vězeň
FanfictionPříběh o Legolasovi a Aragornovi, je to překlad a později přidám i stránku odkud překládám. Snad se bude líbit.