Hastalıkla ilgili bilgi

49 4 1
                                    

Ependimom:

Epen­di­mom­lar Mer­ke­zi si­n­ir sis­temi‎ (MSS) tü­mör‎le­ri­dir. Bun­lar so­lid‎ (ya­ni kis­tik ol­ma­yan) tü­mör­ler­dir; bey­in‎ veya omu­ri­lik‎ için­de­ki hücre‎le­rin kon­trol­den çıkma­ları sonu­cun­da oluşur­lar.

Belirtileri:

Bunun yanısıra büyü­me-ge­lişme ge­cik­me­si, baş ağrıları, bel ağrıları, sa­bahl­arı (aç karnına) kus­ma ve baş dön­me­si görü­le­bi­lir. Ayrıca yürü­me, gör­me, kon­s­an­trasyon, bi­linç ve uy­ku bo­zu­klu­klarına da rast­lana­bi­lir. Epen­di­mom has­ta­larında ayrıca ha­va­le ya­ni kramp nö­bet­le­ri‎ (özel­lik­le büyük bey­in epen­di­mom­larında) ve değişik felç durum­ları (özel­lik­le omu­ri­lik epen­di­mom­larında) görü­le­bi­lir.

Ameliyat:

Epen­di­mom­lu has­talar­da tü­mörün cer­rahi ola­rak ya­ni ame­liyat­la ta­ma­men alına­bil­me­si çok önem­li­dir. İlk cer­ra­hi­nin başarısının, has­tanın son­ra­ki has­talık sey­ri­ni önem­li boyut­ta et­ki­le­diği or­ta­ya çıkmış bu­lun­maktadır: Şayet tü­mör ta­ma­men alına­bi­lir­se, ge­n­el­lik­le has­ta için daha iyi bir pro­gnoz‎ (sağkalım) be­klen­ti­si müm­kün ola­bil­mek­tedir. Bu­na karşın has­talık iler­le­miş bir de­v­re­dey­se ve bu ne­den­le tü­mör an­cak kısmen çıkarıla­bi­lir­se, o ka­dar iyi bir pro­gnoz be­klen­ti­si söz ko­nu­su ola­mamaktadır. Öte yan­dan bazı epen­di­mom­lar­da tü­mörün uy­gun ol­ma­yan bir yer ve ko­n­um­da bu­lun­ması ne­de­niy­le cer­rahi yön­tem­le ta­ma­men alına­bil­me­si - ya­ni tam re­zek­siyon - pek müm­kün ola­mamaktadır.


Çaresiz ÇırpınışlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin