~ Learn to say "no" without explaining yourself.~
POV Emily
Mijn adem schokte, even leek het alsof ik geen lucht meer kreeg.
"Hey, ik ben Jace", de stem klonk oprecht en vriendelijk.
Zoekend naar adem draaide ik langzaam mijn hoofd en keek toen in de warme bruine ogen van Jace. Inderdaad, Jace! De Jace waar ik nog gisteren tegen ben aangelopen, de Jace die alle meisjes harten brak. De Jace die met iedere meisje naar bed ging. Jace... Ja Jace.
Een glimlach was rond zijn lippen te zien. Mijn wangen gingen meteen naar een kersenrood kleurtje terwijl ik hem gapend aan keek.
Goed bezig Emily, goed bezig!
Ik schudde even kort mijn hoofd en nam voor het eerst in een minuut (?) weer adem.
"Euhm,, hoi...?" stamelde ik uiteindelijk terug.
Wat deed nu de grootste player naast mij? Was hij vergeten dat ik nerdje Emily was? Of dat ik nog gisteren tegen hem aanliep?
Gisteren deed hij bot tegen mij en nu doet hij alsof hij mij wilt leren kennen. Misschien was het ook wel een weddenschap om mij te verleiden en in bed te krijgen.
met die gedachte kneep ik mijn ogen tot spleetjes en keek hem onderzoekend aan. ki
Maar zijn oprechte glimlach verdween niet. Zelfs zijn ogen straalden. Zou dit zijn truc zijn waar alle meisjes voor vallen?
"Wat is je naam schoonheid?"
Zijn blik veranderde, waarna zijn ogen gleden over mijn lichaam.
Iew!
Ik ging van beschaamd naar ultra zenuwachtig in één seconden.
Maar voor dat ik het wist antwoordde ik ;"Emily"
Nog steeds gloeiden mijn wangen, daarom bleef ik liever achter mijn boeken hangen. Mijn boeken deden niet zulke dingen met mij.
Ik heb me nog nooit zo zenuwachtig gevoeld. Of ja, als ik een spreekbeurt moet doen... Maar dat is iets anders.
"Zullen we misschien ..."
Mijn ogen werden groot ik wist meteen wat hij wou zeggen en schudde meteen mijn hoofd.
"Sorry mijn vriendin roept mij", loog ik terwijl ik in de menigte zocht naar Kayla.
Snel deed ik de hakken terug rond mijn pijnlijke voeten en snelde onhandig naar de menigte waar ik op zoek ging naar Kayla zonder nog even om te kijken.
POV Jace
Met een geschrokken blik keek ze me aan. Ik kon het niet echt plaatsen.
Was ze verbaasd dat ik iets zei? Of... Ik had geen idee, maar ik was het wel gewoon. Ze was niet de enige.
"Euhmm.. Hoi..?" stamelde ze terug.
Haar wangen kleurden rood en ik kon niet anders dan toegeven dat het best schattig was.
Ik liet mijn ogen de kijk en liet mijn blik goedkeurend over haar lichaam glijden.
Ja, het kon niet anders dan gezellig zijn om samen met haar de nacht te delen.
Ik grinnik even bij de gedachte zelf.
Maar ik moest mijn gedachte er bijhouden zo ver waren we nog niet he."Wat is je naam schoonheid?" vroeg ik glimlachend.
Ik kijk in haar ogen, ze waren blauw. Helder blauw. Bruin, lang, golvend haar en heldere ogen. Perfecte match!
Je kon meteen zien dar ze onzeker werd van mijn vraag. Dat kon ik aflezen van haar ogen.
"Emily" antwoordde ze snel.
Emily.. De naam kwam me bekend voor en als ik haar nu zo bekeek, kwam ze me bekend voor. Maar ik kon het niet goed plaatsen.
" Zullen we misschien..."
" Sorry mijn vriendin roept mij" onderbrak ze me meteen voordat ik mijn zin kon afmaken.
Ik fronste even mijn wenkbrauw en keek haar na.
Mijn kans komt nog wel. Wanneer ik Emily niet meer in de menigte kon zien, stond ik op en ging net als haar richting de menigte waar ik opzoek ging naar een drankje.
Julian was nergens meer te bekennen, dus ik kon al raden wat hij aan het doen was.
Hij had te minsten gescoord, waar ik dus jaloers op was. Ik wou scoren! En ik zou Emily krijgen!
De tijd ging traag voorbij. Het enige waar ik naar opzoek was, was Emily.
Voor de eerste keer hield ik vol bij één meisje. Normaal zou ik haar hebben opgegeven en een nieuw slachtoffer gezocht hebben en zeker en vast gevonden hebben.
Iets verder tussen de menigte zie ik haar staan. Met veel hand- en armgebaren zat ze iets uit te leggen aan haar vriendin. Ik grinnik even wanneer ik een slok nam van mijn pintje.
Dit is misschien je enigste kans Jace!
Ik zette mijn biertje neer en pakte dan twee cocktails die op tafel stonden.
Terwijl ik mij verplaatste richting Emily ontweek ik wat dansende mensen en eventuele ellebogen die de cocktails konden omver duwen.
"Hey, jij weer" zei ik glimlachend tegen Emily.
Verbaasd draaide zich om. Alsof de duivel voor haar ziel kwam.
Haar vriendin die me ook bekend voorkwam keek me glimlachend aan."Ik zie je straks wel" zei ze op een bijna fluisterende, maar toch schreeuwende toon om boven te muziek uit te komen.
Ze gaf Emily en mij nog snel een knipoog en verdween toen weer.
"Ik heb een drankje voor je" zei ik met een glimlach en strekte mijn arm naar haar uit, als teken dat het drankje voor haar was.
"Zullen we anders even gaan zitten waar het rustiger is? Dat is makkelijker praten"
"Nee dank je" was het enige dat ze me nog zei, waarna ze vertrok zonder me nog een waardige blik te gunnen.
Verbouwereerd bleef ik nog alleen achter, met twee koude drankjes in mijn handen. Ze zei gewoon nee, zonder er nog meer woorden aan vuil te maken.
---
Hoi Schatjes,Weer een nieuw hoofdstuk :)
Laat le weten wat jullie er van vinden. Vergeet ook zeker niet te stemmen en te reageren.❤Paradise
JE LEEST
Show Me Love
Romance"Laat me met rust Jace" "Emily wacht!" riep ik waarna ik haar bij haar arm vast nam. "Wat?!" zei ze geërgerd terwijl ze zich los rukte uit mijn greep. "Waarom loop je steeds weg? Van wat loop je weg?" Haar ogen werden waterig en ze had moeite om haa...