"Good things take time"
POV Jace
De motor van de auto zet ik in ene keer uit wanneer ik tot stilstand kwam. Twijfelend kijk ik naar het huis waar voor ik stond. Hier woonde Emily nu.
Kort haalde ik een hand door mijn haren. Ik kon niet ontkennen dat ik het best wel spannend was.
Emily was een uitdaging, dat kon ik zeker niet ontkennen. Ik had wel al vaker met meisjes 'gedatet' maar nooit echt lang hield het stand.
Niet dat ik het echt erg vond, ik kon me gewoon niet echt binden aan een meisje. Mijn langste relatie hield vijf maanden stand, wat dus best veel was voor mij. Nu ja... Ik moet ook toegegeven dat ik het zolang vol hield omdat ze geweldig in bed was.
Als ze er niet achter was gekomen dat ik haar bedrogen had waren we nu waarschijnlijk nog altijd samen. Maar zo is het leven nu eenmaal.
Met Emily ging waarschijnlijk juist hetzelfde zijn. Ik ging voor de jacht, daar hield ik zo van. Als ik haar een keer had, zou ik haar waarschijnlijk toch laten vallen.
Een grijns verscheen rond mijn lippen.
Je bent toch een slecht mens Jace!
Bij haar ging het nog moeilijker worden. Of moest ik zeggen een grotere uitdaging worden? Ik had wat nagevraagd en zo ver iedereen wist was Emily een echte maagd.
En daarmee bedoelde ik op het vlak van relatie. Ze had nog nooit een vriendje. Wat mij toch ergers verbaasde, het is nog altijd een heel mooi meisje. Ze kwam alleen nooit buiten, viel daarom waarschijnlijk ook totaal niet op.
Als Kayla haar niet mee had genomen naar die fuif van Jess, had ik haar ook niet opgemerkt en bleef het bij 'nerdy Emily die altijd vooraan in de klas zat en zich verstopte'.
Afwachtend keek ik naar de gesloten deur van haar huis. Ik maakte me uit de gordel van de auto los e stapte de auto uit en verplaatste mij naar de deur en drukte de bel in. Het geluid van de bel kon je zelfs horen buiten.
Het duurde even voordat de deur openging, maar het was wel de moeite waard.
"Hey" zei ze verlegen.
Haar haar droeg ze los over haar schouders, en gelukkig niet in die saaie staart die ze elke dag naar school droeg. Ze had ook zo goed als geen make up, wat ik eigenlijk niet erg vond, ze zag er zo zonder echt goed uit.
"Ben je klaar om te gaan?" vroeg ik met een kleine glimlach en keek toen over haar schouder. "Kayla" zei ik met een lach.
"Voorzichtig met haar he" riep ze naar me toe.
Emily schudde met haar hoofd en fluisterde dan iets naar Kayla. "Ik bel je straks" zei ze nog tegen haar vriendin en volgde mij dan richting de auto.
***
Wat ongemakkelijk zaten we naast elkaar in de auto, de meeste meisjes stonden de springen om met mij op 'date' te gaan, maar Emily, die wou liever niets van mij weten.
"Heb je er zin in?" vroeg ik en keek haar even aan, waarna ik al snel mijn blik op de weg richtte.
"Om heer eerlijk te zijn, niet" zei ze.
Een glimlach verscheen er op mijn lippen, dit ging echt heel moeilijk worden. "Ik waardeer je eerlijkheid, maar geloof me, je gaat het naar je zin hebben"
***
Hoii, lezertjes,
Eindelijk een nieuw stukje! Ik hoop dat jullie het leuk vinden :) Laat het mij waar weten wat jullie er van vinden.
Ook heb ik een nieuw verhaal: 'Félice', het zou leuk zijn als jullie het zouden willen lezen. oor meer info, zie mijn profiel :p
Paradise ♥
JE LEEST
Show Me Love
Romance"Laat me met rust Jace" "Emily wacht!" riep ik waarna ik haar bij haar arm vast nam. "Wat?!" zei ze geërgerd terwijl ze zich los rukte uit mijn greep. "Waarom loop je steeds weg? Van wat loop je weg?" Haar ogen werden waterig en ze had moeite om haa...