Graduation Party

361 17 6
                                    

April's Perspektiv

Ljuset av lamporna blinkar och musiken pumpar ur högtalarna. Jag tar ännu en klunka av väskan i  min röda mugg. Jag tar mig fram igenom folk massan som hoppar i takt till musiken.

Jag har äntligen klarat av college, nu är jag fri. Dessa fyra åren jag har gått igenom har varit den bästa och sämsta tiden av mitt liv men jag ångrar ingenting. Jag har fått vänner som jag kommer ha för livet. Jag går en våning upp i det stora frathuset. På bordet ser jag Natasha och Melissa dansa på ett bord. Jag springer fram och  ställer mig på bordet med dom och dansar lås.

- Vi är bara bäst! skriker jag för att dom ska höra.

- Ja och nu ska jag ta en till drink och leta upp Luke och njuta av livet! skriker Melissa tillbaka och hoppar ner från bordet.

- Vet du vart Omar och Oscar tog vägen? frågar jag Natasha och hoppar ner från bordet.

- Ja dom är nog på takvåningen och röker säger Natasha.

Vi gå mot hissen som ska ta oss till takvåningen, när hissen öppnar sig står två välkända personer där och rent ut sagt äter upp varandra.

Melissa och Luke.

- Oh shit! säger jag och kollat förvånat på dom, Natasha bryter ut i skratt.

- Vi  ska bara till takvåningen,  men vi kan ta trapporna eftersom det var upptaget här, fnissar jag.

- Nää vi var precis klara,säger Melissa med en rodnad över hela hennes ansiktet och drar ut Luke från hissen.

- Vi går nog hem nu klocka ju rätt så mycket, säger Luke och tittar snabbt på Mel (Melissa).

- Ah vi har typ redan gått  hej då, ses hemma säger Mel och så skyndar dom iväg.

Vi går in i hissen och börjar gapskratta. jag trycker på  fyran. Att vi alltid kommer på varandra i så konstiga situationer. Hissen plingar till och dörrarna öppnas. Vi går genom gen långa hallen med massa dörrar där juniorerna bor. Sen kommmer en glass dör som leder till den stora altanen.Ute på altanen är det lite folk över allt som röker, pratar och strular. Borta bland sol stolarna sitter Omar och Oscar med varsin cigarett mellan läpparna. Vi smyger upp bakom dom och jag rycker tag i Omars axlar och rycker till.

- AHHHH! skriker han skrämt.

- Hahaha där fick du,skrattar jag.

- Vad har jag gjort nu då? frågar han.

- Du bara försvann innan ju säger jag och låsas vara sur.

- Ja men jag var så rök sugen, säger han och ler.

- Så du väljer en cigarett du känt i en minut före mig som du varit kompis med i fyra år? frågar jag och höjer på ögon brynen.

- Ja alla dagar i veckan säger han och ger mig en busig blick.

Jag vänder mig för att gå iväg men Omar tar tag i  min hand  och drar mig ner i hans knä.

- Skoja April, såklart jag väljer dig alla dagar i veckan, du är ju min allra bästa vän ju, viskar han i mitt öra och kramar om mig.

- Trodde väl det, skrattar jag och ger han en puss på kinden.

Jag tag cigarett som Omar hade mellan och sätter den mellan mina och tar två djupa bloss, sen  ger jag tillbaka den till Omar som förvånat tittar på mig.

- Trodde inte du rökte? säger han och tar bloss från cigaretten.

- Det gör jag vist men bara ibland och det vet du, säger jag och putar till hans axel.

Just friends? |O.R|Where stories live. Discover now