Aprils Perspektiv
Jag titta mig i spegeln en sista gång, en svarta lång klänningen klädde min kropp. Mitt ansikte hade jag sminkat men inte värst mycket. På mina fötter hade jag ett par klack skor. Jag studera mig själv i spegeln en stund. Jag har aldrig var den tjejen som fått känslor. Detta är min första dejt, med kärlek då.Inte som en lunch dejt med en kompis. Utan en sån med ljus, röda ros blad och liknade. Jag hör en knackning på min dör.
- Kom in, säger jag tyst.
In genom dörren kommer kommer Oscar men en fundersam blick.Han sätter sig på min säng och tittat på mig.
- Lova att inte såra han April, säger han plötsligt och jag möter hans blick genom spegeln.
- Vad menar du? frågar jag och vänder mig om.
- Han är skjut kär i dig, det har han vart en lång tid nu, säger han.
- och? säger jag.
- Och nu när han fått en chans, tror han att han kommer lyckas få dig på fall och att ni lever lycka i alla era dar, suckar han.
- Jag men jag kommer inte göra nått elakt, säger jag surt och vänder mig om igen.
- April jag känner dig, när nån har känslor för dig, får du panik och fakar ur, säger han.
- Ja men detta är Omar, jag vet inte om jag har känslor, sluta pressa mig, fräser jag.
- Jag finns om du behöver snacka, bara så du, viskar han.
- Ja tack men nu måste jag gå, vi ska på en restaurang, hasplar jag ur mig och går ut ur rummet ner till hallen där Omar väntar.
- Hej min sköna, säger han med låg ton.
- Hej, säger jag och tar på mina fin sandaler.
- Ska vi gå? frågar jag och ler.
- Ja efter dig, säger han och blinkar.
Jag går ut ur dörren med Omar efter mig. Jag tittar upp mot huset och ser Oscar tittar ur mitt fönster från mitt rum med en allvarlig min. Vad är det med han? Han tror ju att jag är helt känslokall, jag kommer ju inte krossa hans hjärta vad tror han om mig? I ett annat fönster ser jag Mel, Nat(Natasha) och Luke vinka glatt. Jag vinkar tillbaka och skrattar tyst. Omar öppnar passagerare dörren och jag hoppar kvickt in. Han springer runt motorhuven och hoppar in på förar sidan.
- Nu kör vi, säger han och startar bilen.
När vi kommer in på restaurangen kommer en servitris fram och frågar om ett namn. Omar säger snabbt Omar Rudberg och hon visat oss till ett två bord, med röda rosblad och ljus. Omar drar ur stolen åt mig innan ha sätter sig på stolen mitt emot mig.
- Vad skulle det vara lov att vara? frågar servitrisen.
- En Kycklings sallad med ett glas vitt, säger jag och tittar frågan det på Omar men han bara ler och nickar.
- Jag tar samma fast med rött, säger han och tittar på mig.
- Okej maten kommer snart, säger servitrisen glatt.
Och så försätter kvällen och plötsligt står vi hemma i hallen igen. Den gick för fort vi hade det så trevligt. I bil resan hem tog han min hand och jag lätt han, det kändes riktigt bra faktiskt. Jag tar av mig skorna och tar Omars hand och börjar gå mot trappan, men Omar stannar plötsligt.
- Jag sover på soffan eller i gäst rummet, jag vill inte tränga mig på, säger han och släpper min hand och går mot soffan.
- Nej Omar, jag vill att du sover med mig, viskar jag och tar hans hand igen.
Vi smyger upp för trappan och in i mitt rum för att inte väcka dom andra som troligen sover. Det går inte så bra då Omar ramlar i trappan man kan ju inte säga att vi är helt nyktra. När jag stängt dörren vänder jag mig om och ser Omar i bar över kropp. Man kan ju inte säga att han är ful, och nu när man vet att han ser mig på ett annat sätt kan jag inte låta bli att kolla på han. Men jag kommer på mig själv att stirra så drar jag av mig klänningen och lägger mig i sängen. I bara bh och trosor liksom han har sett mig så här för så det spelar ju igen roll. Jag känner hur sängens andra sida tyngs ner och Omars lukt når mina näsa.
- Omar? viskar jag tyst.
- Ah April, säger han och vänder sig om.
- Kan du hålla om mig som vanligt, snälla? säger jag.
- Så klart jag kan, säger han mjukt och flyttar sig närmre och lägger sina armar runt mig.
- Jag tycker om dig April, säger han och lämnar en kyss på min axel.
- Jag tycker om dig med Omar, säger jag och kurrar ner mig i hans famn.
__________________________________________________________
YASSS DEN ÄR INTE PAUSAD LÄNGRE UTAN NU KÖR VI OCH DET BLIR KANSKE OMAR OCH APRIL VEM VET MEN IALLAFALL DET ÄR JU JULAFTON IDAG ÄLSKAR JULEN OCH DETTA VAR MIN JULKLAPP KAN MAN SÄGA HOPPAS NI HAR DET BÄST!
ILYSM <3<3<3
ALL THE FOCKING LOVE/ MERMAID
YOU ARE READING
Just friends? |O.R|
FanfictionVi var bästa vänner allt var perfekt, en hel sommar fram för oss. Men allt förstördes av den lilla oskyldiga kyssen. Och jag saknar dig...