April's Perspektiv
Jag slår upp ögonen blixt snabbt. Det känns som jag har kissat på mig. Jag reser mig snabbt ur sängen och tänker inte på att Omar ligger bredvid mig. Ja rusar mot toaletten. När jag sliter upp toalett dörren ser jag en helt naken Oscar så stå och duscha.
- Ops sorry, skrattar jag och vänder mig om.
- Gör inget det är ju inte första gången du ser mig naken, säger han och jag behöver inte ens titta på han för att jag vet att han flinar.
- Nä jag vet, men du och Natasha har ju nått på gång så vill inte se dig naken allt för ofta, säger jag och fnittrar.
- Jaså så? jag är nått att titta på, frågar han och går fram till mig med en handduk runt höfterna.
- Håll käften! fnyser jag.
- Blir April generad nu? säger han med bebis röst.
- Nej det blev jag inte, och du jag har bråttom säger jag och går in på toaletten och låser efter mig. Jag sjunker ner toaletten och märker att min lilla elak, irriterande, röda vän har kommit, rättare sagt min mens. Mitt liv gick från toppen till botten. Varför den ska ju inte komma nu, den ska komma om en vecka! Jag lägger mitt huvud i mina händer och suckar. Varför är aldrig gud med mig? När jag säkert suttit där i en kvart knacka det på dörren.
- April, hur är det frågar Omar's oroliga röst.
- Det är skit, jag vill bara dö! säger jag och sucka högt.
- Ska jag hämta tätningar, och ett par nya trosor? frågar han.
- Ja tack, säger jag och vänta för att han skulle komma tillbaka.
Plötsligt låstes dörren upp utifrån, och en Omar kommer in. I hans han har han ett par av mina trosor och en liten förpackning där jag har mina tätningar som vi kallar det i. Han räcker över det till mig och går ut igen, utan att säga ett pip. Han vet att jag kan få utbrott när jag har min period, som han helst vill undvika. När jag kommer utifrån toan stöter jag ihop med en trött Natasha.
- Godmorgon Beauti, har du lika ont huvudet som jag ? frågar hon och går in på toan.
Nu när jag tänker efter känner jag att mitt huvud dunkar som det är en sparägande bomb. Det blir inte hellre bättre med smärtan i magen.
- Ja, och det blir inte bättre när annan skit hälsar på, säger jag.
- Period? frågar hon.
- Yes, suckar jag.
- Då vet jag vad vi gör, alla huset ses klockan nio i finrummet, så kör vi movie night med pizza och godis och läsk, säger hon och ger mig en uppmuntrande leende.
- Ja, det blir perfekt! säger jag excellerat.
- Men då fixar jag så att dom andra kommer , men du kan väl säga till Omar? frågar hon.
- Vist, ses då. säger jag och går tillbaka till mitt rum.
När jag öppnar dörren möts jag av massa tända ljus. I sägen ligger en Marabou choklad kaka, två Ben& Jerry glassar, två koppar varm choklad och ett glas med vatten och en brus tablett i. På sägen sitter Omar med min dator i knät.
- Omar vad fint du har gjort, säger jag och hoppar ner jämte han.
- Eftersom jag in vill vara med om ett av dina utbrott så fixa jag allt som botar det, säger han och ler.
- Förresten så är det Movie Night i kväll i finrummet klockan nio, säger jag och dricker lite av min varma choklad.
- Okej men klockan är sju nu så, två timmars teen wolf och mys blir det nu, säger han och sätter på säsong ett av Teen Wolf.
- Du är bäst det vet du va? säger jag och tar hans hand.
- Ah det vet jag, svarar han och ler glatt mot mig.
Omar är som mina bröder, han tar hand om mig och får mig att må bra.
Han gör så jag skrattar när jag absolut inte vill.
Två timmar senare.
Jag rusar ner för trappan med Omar efter mig. Vi slänger oss ner mer får fyra blängande ögon mot oss.
- Ni är tio minuter sena, säger Natasha surt.
- Ja vet förlåt men vi typ somna, säger jag ursäktande.
- Okej men vilken film blir det? frågar Luke som kommer in med Sex pizza kartonger stapplade i sin famn.
- Jag har tagit med lite filmer säger Mel och lägger ut en bunt filmer på det stora finrums bordet.
- Jag har Love Rosie, Captain Of Caribbean, Titanic, If I Stay, The Mortal Instrument, rabblar hon upp.
- Viken röstar du på? frågar jag Oscar.
- Love Rosie.
- Luke?
- Love Rosie.
- Mel?
-Love Rosie.
- Natasha?
- Love Rosie
- Omar?
Captain Of Caribbean
- Och jag väljer också Love Rosie, så Omar Sorry men du blev ner röstad skrattar jag.
Han Lägger armarna i kors över bröstet och tittar surt ner i golvet innan han roffar åt sig en pizza kartong och en dricka Natasha just kommit in med.
Okej men då blir det, Love Rosie säger jag och tar skivan och sätter in den i dvd spelaren, och hoppar sen ner jämte Omar igen som börjar äta på sin pizza.
- Sluta tjura nu, den är faktiskt riktigt bra, säger jag.
- Okej, suckar han.
När filmen börjar gå mot sitt slut känner jag hur mina ögon går ihop av sig själv och hur nån lyfter upp mig. Plötsligt läggs jag ner i min säng, jag griper tag om person som ligger jämte mig och låter min kropp somna.
Mina ögon flyger upp av den plötsliga skakningen och jag möter två bruna ögon.
- Vakna April, vi ska till kyrkogården.
_____________________________________________________________________________________
God Kväll mina trogna läsare hoppas ni har det toppen! Detta var kapitel 3 som jag skrivit ihop.
Jag har tänkt börja skriva en serie som kommer heta " Let's Talk Some Shit" Eller nått annat men det kommer inte vara någon Fan-fiction utan en liten blogg typ där jag delar med mina tankar till er.
Och så han ni fråga frågor jag kan svara på. Kommentera om det skulle vara något ni skulle tycka om.
Men som man brukar säga Rösta, Kommentera så är ni bror!
- All the love/ Mermaid <3
YOU ARE READING
Just friends? |O.R|
FanfictionVi var bästa vänner allt var perfekt, en hel sommar fram för oss. Men allt förstördes av den lilla oskyldiga kyssen. Och jag saknar dig...