Ráno, když jsem se probudila před odchodem do školy, nebyl už nikdo doma. Byla jsem ráda. Měla jsem radost, že alespoň ráno před testem z biologie nemusím poslouchat, jak se pořád někdo hádá. Nebyl doma už ani Lucas, měl laborky z chemie už od sedmi hodin a tak jsem měla klid. V klidu jsem se nasnídala a chvíli jsem si četla. Pak byla na řadě koupelna, oblékání a šla jsem do školy.
Před hodinou biologie jsem si celá nervózní opakovala témata, která by v testu mohla být.
Po testu jsem si oddychla, že už to mám za sebou a jen jsem doufala, že dostanu alespoň dvojku, abych měla dvojku i na vysvědčení. Vytáhla jsem z tašky krabičku se svačinou a začala jsem jíst.
„Čau ségra, tak co ta bižule?" Objevil se v mé třídě Lucas. Co tu dělá? A jakto, že se o mě zajímá? Už dlouho se mě sám od sebe na nic nezeptal a ani se o mě nezajímal. Docela mě potěšilo, že si na mě vzpomněl a přišel se mě zeptat.
„Co... ehm... co tu děláš?" Vykoktala jsem ze sebe.
„ Zajímám se o svou sestru, vadí?" Usmál se.
„ Ne nevadí, jen mě překvapilo, že se o mě zajímáš." Opětovala jsem mu úsměv.
„ No a jak si teda dopadla?"
„Nevím, ale doufám, že budu mít alespoň dvojku" Jakmile jsem to dořekla, zazvonilo.
„ Tak já jdu, abych neměl problém, zrovna máme Trouphovou, takže by asi nebylo moc dobrý, kdybych přišel pozdě. Tak ať ti to dobře dopadne." Odešel.
Chvíli jsem ještě přemýšlela o tom, proč se o mě začal najednou tak zajímat, ale nic mě nenapadalo. Byl na mě milej jako nikdy a vůbec, začal se mnou normálně mluvit.
Groopová nám testy z biologie přinesla ještě před dějepisem. Nervózně jsem vzala test a šla s ním do své lavice. Test jsem otočila a v tu ránu jsem se celá rozzářila. Dostala jsem jedna mínus, což znamená, že budu mít vyznamenání. Pročetla jsem si, kde jsem dělala chyby a test jsem odnesla zpět učitelce.
Měla jsem takovou radost, že jsem o další přestávce šla zavolat mamce, se kterou jsem neměla moc chuť mluvit, po tom, co jsem včera byla svědkem další rodičovské hádky, ale jelikož jsem měla takovou radost, musela jsem to někomu říct.
„Ahoj mami, představ si, že jsem dostala z té biologie jedna mínus, takže na výzo mám dvojku. Což znamená, že budu mít vyznamenání." Chlubila jsem se jí. Jakmile jsem to ze sebe vyvalila, všechno ze mě spadlo a ulevilo se mi.
„Tak to gratuluji. Mám tu zákazníky, tak budu muset končit. Uvidíme se doma. Pa." Položila telefon.
Hodila jsem mobil do tašky a vytáhla jsem knížku.