//rehat//
Ahli Bts kecuali Jungkook pelik sngt hari ni.Rapmonster,Jin,Jhope,Suga,V dan Jimin memndang Jungkook dan Hana silih berganti.
Hari ni,mereka berdua hnya diam.Malahan duduk pun berjauhan.Selalunya,Jungkook yng tergedik gedik minta suap makanan ke mulut.Tapi,pehal dua sejoli ni?
Rapmon yng berani segera mengajukan soalan.
"Haii Jungkook,Hana.oke ke?"tnya Rapmon.Yng lain jdi pemerhati.
Dua sejoli itu mengeleng."Takkanlah.Meh lah cerita masalah korang."Jin membuka pelawaan.
Namun tiba tiba.Hana berdiri.Dia mengenggam penumbuknya.
"Tolong jauh dari saya!"Hana berkata dlm nada agak marah namun msih terkawal.Jungkook,BTS terkejut betul betul...Mcm nak terpelanting ja Sushi Jhope itu.
"Kenapa ni?awak?sejak hri tu,awak dah berubah tau tak?siapa lelaki tu?"tnya Jungkook biarpun dia tahu siapa lelaki itu dan memandang Hana meminta Jwapan.
Hana terkedu.Tekaknya terasa haus."yelah Hana?awak ada problem ke?ada lelaki kacau hana ke?"tnya Jin lagi.Ahli Bts yng lain risau.
Tetapi....Hana tunduk.Lalu bekal dimeja makan yng dibawanya itu.Hana lempar penuh kemarahan.Warga kantin pelik dan Hana menjadi tumpuan di situ...
"JANGAN DEKAT SAYA LAGI!"hana menjerit mmbuat warga kantin terdiam.Jungkook benar2 terkesima.
Hana berlari ke belakang sekolah meninggalkan yng lain.
"Yahh!!Kookie kejarlah!!"serentak Ahli BTS menjerit.Jungkook yng tersedar terus mengejar Hana.
//Author POV//
Hana berlari sekuat hatinya,lari dri khalayak ramai dan tidak mahu berjumpa dng jungkook.Dia sudah buat hati Jungkook sakit dan menipunya.Dia berharap hari ini berlalu pergi.
Mahu saja Hana ke belakang sekolah.
GEDEBUK!!
Dia telah berlanggar dngn seseorang.Hana menoleh.
Rupanya Minjung.Dia terkaku di situ."Maafkan saya ye---Hana?"pelik Minjung.Hana melihat wajah Minjung.
Dia berasa betul betul sakit.Hatinya ini.Terasa sakit.Airmata yng ditahan tu,akhirnya mengalir keluar dngn laju membasahi pipi Hana.Minjung terkedu.
Hana segera memeluk Minjung erat.Tangisannya menjadi jadi."Minjung,Saya akan mati ni!!!saya tak nak tinggalkan Jungkook!saya syngkan dia Minjung"luah Hana smbil menangis.Nasib hnya mereka berdua saja di situ.Minjung terdiam.Dalam Hana bersdih.Minjung juga sedih kerana hatinya tak mmpu untuk Jungkook.
Tuhan tlh takdirkan mereka berdua..Minjung mengusap belakang Hana.
"Bebaskan kesedihan awak itu Hana"kata Minjung.
"Hati saya iniHati saya!!"hana makin menangis jadinya.Minjung menenangkannya.
"Jngan.Teruskan.Kami ada untuk awak Hana"Minjung berkata.Namun..."Hana?"seseorang memanggil Nama Hana.Hana dan Minjung menoleh.
Betapa terkejutnya mereka ber2 apabila orng itu adalah Jungkook.
Jungkook berdiri dihadapan mereka."Awak ada penyakit hati?btul ke?"kata Jungkook.Air matanya mengalir.Hana memandang Jungkook smbil tersenyum.
"Aniyaaa....Kami ckp pasal patung barbie je tdi tu.Mana adalah.Merepek je"kata Hana berbohong lantas Jungkook memeluk kemas Hana.
Jungkook trut menangis..Hana terdiam dan Minjung jdi pemerhati.
"Sayang jngn bohong lagi.Saya nak jaga awak skrng.Mianhae"ucap Jungkook sedih."Tak palah.sya tak nak awak tnggung ni semua.Maafkan saya.Saya nak awak bahagia saja"kata Hana pula.Minjung turut simpati.
Akhirnya,Hana sendiri memberitahu Jungkook tnpa sengaja tentang hal ini.
"Maafkan saya cinta,Chingu.Mungkin saya boleh bantu.Hati tolong dirinya"
"Tuhan,dengarlah doa ku ini"
-to be countinued-
-mianhae tak best dah tak dah idea;(-
YOU ARE READING
My Heart | jungkook
Fiksi Penggemar❝ Are we still the same ? because i can't feel it anymore ❞ S1 [✔] S2 [ON-GOING] 🍃 All right reserved © sailorjeon-