- Hospital International Seoul -
"Korang igeo!!" Kelihatan Minjung sedang berdiri di depan wad pesakit biasa. Bts segera mempercepatkan langkah.
"Sampai pun korang..hana dia...!" Belum sempat minjung memberi penjelasan,Jungkook sudah memotongnya.
"Mana Hana?! MANA!!" jungkook sedikit menjerit.Dia juga risau kalau terjadi² apa apa pada kekasihnya itu.
"Dalam ni" Minjung menjawab perlahan smbil menunding ke dalam bilik tersebut.Apabila mengetahui itu,Jungkook menolak Minjung ke tepi dan terus seloroh masuk ke dalam wad itu.
"Minjung nan gwenchanayo?" Suga bertnya smbil memegang bahu Minjung.Minjung tersenyum kelat.
"Marilah masuk" Minjung menepis soalan itu dan mereka pon masuk.
- Bilik Wad pesakit biasa -
"Hana...."
Kelihatan Seorang gadis muda terbaring lemah di atas katil.Apabila terdengar seruan itu,Hana terus membuka matanya perlahan.Sebenarnya dia dah sedar.
"Jungkook-sshi" kedengaran Suara serak basah Hana.Sayu je dengar..Tnpa menunggu lagi,terus saja Jungkook memeluk erat tubuh gadis kesayangan nya itu.Sungguh...dia rindu dan khuatir pada gadis itu.Terutamanya sekarang,penyakit hana itu semakin darurat.
"Bogoshipeo" bisik Jungkook smbil mengusap rambut Hana.Hana semakin memperkuatkan pelukannya.Dia juga merindui teman lelakinya itu.
Minjung dan BTS hnya menjadi pemerhati.Turut bersimpati melihat keadaan Hana itu.Semakin hari semakin teruk jadinya.
"Hana-sshi,kite orang dah sampai.Nah..." Jin hyung bersuara dan menghulurkan sejambak bunga ros mekar pada Hana.Jungkook msih tidak meleraikan pelukan itu.
"Hikkss...hiksss"
kedengaran tangisan Jungkook disitu.Dia berasa bersalah kerana kebelakangan ini dia tdk mengambil berat terhadap Hana itu.
"Jungkook..Hana...sabar k." Minjung memberi kata² semangat.
Tapi jauh disudut hati Minjung,dia menyimpan seribu satu perasaan cinta nya pada Jungkook dan kini melihat dia berpelukan,buat dia menyumpah pada dirinya.Terasa bodohnya diri kerana tidak prnh menunjukkan pada Jungkook betapa sayangnya Minjung pada dia.Fuhhh ayat.cliche gile xD.
Namun demi menjaga hubungan Jungkook dan Hana,Minjung snggup menyimpan niat dan perasaan nya itu.Biarkan saja semua terkunci untuk nya.
Tuk-tuk(bunyi pintu diketuk)
(Pintu dibuka)
"Appa" Hana berkata lemah.Kelihatan seorng ahjusshi dalam lingkungan 40-an memasuki bilik itu lantas memeluk Anak perempuannya itu.
Hana menangis teresak².Jungkook melihatnya pon jdi hiba.Mcm nak meleleh aje hingus ni.
Lalu pelukan itu dilepaskan.Ubun² gadis itu dicium.
"Macam mana boleh pengsan ni nak?" Si ayah a.k.a Tuan Kim bertnya.Dia duduk di birai katil itu.Manakala yng lain jadi pemerhati.
"Alaaa appa.Sikit je ni.Hana hnya pening je tu" Hana berkata.Ingin mengurangkan perasaan bersalah tersebut.Tuan Kim merangkul bahu anaknya itu lalu memandang wajah satu² rakan² hana itu termasuk Jungkook,kekasih Hana.
"Kamu semua kawan Hana?"
"Nae ahjushi"jawab bts dan minjung. Cepat² bts dan Minjung menyalam tangan ahjusshi kim itu.Tanda menghormati.Sekali sekala ikut adat melayu xD
"Ahjusshi gembira kamu sudi berkawan dengan Hana dan menjaga dia."Tuan Kim menambah lagi.Mereka tersenyum.
"Tak de hal lah ahjushhi.Kita semua ikhlas nak kawan dngn Hana."Rapmonster membalas.ayat kau monsters .!!
"Ini pula Jungkook.Kekasih anak ahjusshi kan?" Kali ini,Jungkook menjadi perhatian .
Jungkook mengangguk.Mempamerkan senyuman mautnya."Kamu Jungkook.Mehh ikut ahjushhi.Yang lain,tolong temankan hana ye." Tuan Kim memesan sebelum keluar dri wad itu bersama Jungkook.
*******
"Kau rasa,kenapa ahjushhi bawak Jungkook aje?" Secara mengejut,Jimin bertanya smbil berbisik pada Minjung disebelahnya tnpa tidak diketahui yang lain.
Rapmonster,V,Hope,Suga dan Jin sibuk berbual sakan pada Hana.
Minjung menjungkit bahunya.Tanda tidak tahu.
"Eeerrr..korang.."
Semua memandang Minjung.Termasuk Hana sekali.Minjung membetulkan topi dikepalanya itu.
"Aku nak gi tandas jap.Nak melebur dulu~~" bohong Minjung.
"Tak senonoh budak nie" acuh tak acuh Jhope berkata dan dibalas *smirk* dari Minjung...*******
"Tuan,anak tuan perlu penderma hati dalam waktu terdekat ini."
Kata Doktor Oh.Terpampang wajah kerisauan Tuan Kim dan Jungkook sebenarnya."Makin teruk ke sakit dia dok?"Tuan Kim bertanya,Suaranya kedengaran tersedu².
"Ya Tuan.Jadi kite perlukan pendermanya dan lakukan pembedahan secepat mungkin.Jika tiada dlm masa ini,ia semakin parah."sambung Doktor.Oh. macam mahu saja Tuan Kim dan Jungkook pengsan disitu.
"Baiklah doktor kalau macam tu.Kamsahamnida"
"Nae dan kami akan usahakan untuk mencari penderma itu Tuan."
*******
Setelah usai melawat Hana dihospital,Minjung meminta diri untuk pulang dahulu dan ahli BTS akan menemani Hana bersama Tuan Kim.
"Dalam masa terdekat ni? Penderma?" Gumam Minjung smbil berjalan menyusuri jalan ditaman menuju kerumahnya.
"Penderma hati?" Tiba² sebuah suara menerpa telinga Minjung buatkan Minjung melatah smbil melakukan aksi muay tai nya.
Terkejut sngt rasanya.Ramai mata² melihatnya disitu.Difikirkan orang gila .
"Hye Minjung~" Segera Minjung menoleh ke belakangnya.Ingin memukul siapa gerangan mengejutkan dirinya.
"Bacon?!"
(To Be Countinued)
-702 patah perkataan-
YOU ARE READING
My Heart | jungkook
Fanfic❝ Are we still the same ? because i can't feel it anymore ❞ S1 [✔] S2 [ON-GOING] 🍃 All right reserved © sailorjeon-