Part 9

2.4K 291 30
                                    

-kompleks Membeli belah-
(Author POV)

Minjung dan Yerin ingin ke butik untuk membeli gaun bersempena dng party BTS malam ni.Sebenarnya Minjung tidak mahu membeli gaun tapi telah dipaksa oleh Yerin.Agar Minjung lbh cntik malam ni kononnye.Jdi Minjung pegi sajalah dri mendengar bebelan Makcik Yerin ni..

Sedang leka mencari butik pakaian.Minjung terpandang seorang Namja dan Yeoja yng tengah bermesra di kedai aiskrim..

Minjung segera memandang tempat lain.Hatinya mcm nak meletup melihat mereka berdua.Yerin yng pelik akan sikap Minjung itu,segera mencri tempat yng dilihat Minjung tdi.

"Jungkook dan Hana?"pelik Yerin.Dia yng dpt mengesan itu,cepat2 membawa Minjung ke tempatlain.

"Pedulikan je deorang tu.Kau yng "tomboy" pon ade perasaan cinta kan?"kata Yerin lagi..

"Mestilah.Kenapa?takleh ke aku bercinta?"tnya Minjung."rilekslah,kau tetap pompuan kan?dah dah jom masuk"kata Yerin mengajak Minjung.

(Jungkook POV)

Yummy~sedap sngt Aiskrim ni.Lagi2 makan dng buah hati aku ni...hahahah bgi pengetahuan readers yng Kookie sayang.Saya dan Hana dh official sbgai couple tau^^hehe.terima kasih pada Hana yng dah ikhlas nak dngn saya.

Tapikann...Aku dan Minjung?aku masih ingat pesan Rapmon hyung tu...

*flashback*

"Yeah!!!chukae yah Jungkookie"jerit hyung aku serentak.."terima kasih"kataku..

"Untunglah Kookie.Dapat Hana tu"jeles Jhope disertai Angukkan Jimin..

"Hehe kan Kookie cute"kataku smbil buat aegyo depanhyung aku.

"Nahh Kookie,lepas dah Couple ngn Hana.Jng layan sngt Pompuan lain tau.Biarpon kawan.Ingat.Kalau dah tak boleh lupa.Lupakan terus ja"panjang lebar c Rapmon berkata.

Ingatan aku terus ingat pada Minjung?lupa?

"Alahai Hyungni.Nak kookie hentak berkali2 kepala kookie kat dinding ke?"kataku.

"Just want you remember that lah"kata Rapmon.
"Hah?kalu Kookie curang ngan Hana,hyung muatkan Kookie dalam Oven lepas tu putar hingga 100°c .Ingat tu"kata Suga pulak.Ok hyung aku ni Kejam!!!...

"Okey!"kataku smbil tabik hormat ala2 askar pada hyung aku.. Kami menyambung kembali memakan pizza hut yng ditempah Jimin tdi.

*end flashback*

Boleh ka?aku taknak lupakan Minjung.Dia bff aku!!..

(Author POV)(7PM)

Yerin dan Minjung siap berdandan di saloon.Sekarang mereka menunggu Suga untuk menjemput mereka.

Itupon suga yng mau menjemput mereka.Minjung simple ja pada malam itu.Dress biru separas lutut dan Rambut hitamnya yng pendek dilepaskan.Dia cuma mengenakan bedak pada mukanya,dia jugak berkasut Vans berwarna hitam..and finishh..

Yerin pulak,takpayah nak kata.Memang cntik bila dipandang.Makeup pun boleh tahan.perfectlah..

Minjung agak kekok bile pakai gaun bagaini.Alah kalu omma dia belikan gaun pon bukan dia pakai.Dah bertimbun2 Gaun cntik didalam almari dia tu.Semua tak dia pakai...Membazir kan...

Suga pon sampai dngn kereta BMW hitamnya.Dia keluar dngn memakai tuxedo hitam.Kacak dipandang mereka tau.

"Jomlah masuk"suga membuka pintu hadapan untuk Minjung tpi Minjung malahan menolak Yerin ke depan pulak."ahh masuklah Yerin,kau kat depanlah."kata Minjung lntas dia masuk ke dalam tmpat duduk penumpang dibelakang.Dia cuma tidak mahu duduk depan bersama Suga.Nnti macm2 ditanyanya pulak.

My Heart | jungkookWhere stories live. Discover now