Part 4

2.4K 315 32
                                    

Saturday(Gotong royong)

(Authornim Pov)

Minjung dan Jungkook sudah sampai ke sekolah lbh awal..Mereka mengenakan baju pendidikan jasmani sekolah mereka kan sbb ni aktiviti sekolah...

Jungkook yng nikmat dngn sarapan nya itu,tiba2 pelik akan perangai Minjung tu..

"Hye Minjung?kau okey?"tnya Jungkook.Bekas polistirena diletakkan ke tepi..

Minjung hnya mengangguk..Sibuk dia melayan perasaan nya itu..

"Kau ni dah kenapa Minjung?sakit ke?"tnya Jungkook lgi dan kali ini dahi Minjung disentuhnya..Tak panas pon..

"Kau nak makan ka?aku belikan kau makanan?nak?"pelawa Jungkook.

"X yahlah"minjung berkata malas dia nak bercakap.

"Hmm aku makan dulu eh"kata Jungkook dan menyambung kembali..

"Selamat pagi korang"seseorang berkata dihadapan Minjung dan Jungkook...

Jungkook&Minjung berpaling kedepan dan...

"Pfffttttt"

Makanan dalam mulut jungkook tersembur keluar..Nasib Hana dan BTS dapat elak..

"Euww pengotor nya kau kookie ah"kata Jhope smbil menutup mulutnya..

"Neomu kyeopta"kata Jungkook.Matanya tertancap pada susuk tubuh yng cntik iaitu Hana.

"Siapa?aku ke?"tiba2 Minjung bertanya...

"Aniyy.Hana lah"kata Jungkook.Minjung buat mukanya.Malu pon ade..

Hana hnya tersenyum.Dia just wear sukan tshirt jelah.

"Kamsahamnida Jungkook"kata Hana...

V dan Jimin buat muka.Jeles lah tue xD.

"Dah jom.pegi makan dulu.Hyung dah lapar ni"kata Namjoon meninggalkan yng lain dibelakang.

"JOM!"jerit mereka kecuali Minjung.Mereka membuntuti Namjoon di belakang..

"X nak ikut ke Minjung?"tnya Jhope.Dia terhenti sekejap..

"X lah,pegilah"kata Minjung memberi senyuman kpada Jhope.

"Okey.kalu lapar hyung boleh belikan makanan."kata Jhope..

"Its okey Hoseok sshi"tolak Minjung..Jhope hnya tersenyum....

>fast forward

Seperti yng diarahkan semua team.Mereka semua mesti membersihkan tempat yng sudah ditetapkan..

Stor sekolah ni bukannya kecik,besar dohh.mcm besar kelas sudah...

BTS,Minjung dan Hana mengmbil kesemua keperluan untuk pembersihan ini...

Dan Start you work guys~

Hana dan BTS seronok benar membersihkan stor itu smbil berbual2.Selalunya BTS akan cabut lari dri lakukan kerja ni.Tapi harini lain,semua mereka semangat melakukan tugas itu.

Ditempat Minjung.Minjung diam seribu bahasa.

Dia berasa dirinya dipulaukan disitu.Diselangi gelak ketawa mereka.dirinya hnya berdiam dan fokus menyapu habuk didalam stor itu....

Selalunya Jungkook lah akan teman dia membersihkan stor atau ape je..Jungkook lah yng mulakan perbualan tu.Tapi semua dah berubah..

Mungkin Jungkook suka pada Hana?

Tiba2,Bahu Minjung ditepuk.Minjung berpaling..

"Jomlah minum dengan kita orang"ajak Suga.

Minjung tak perasaan smpai mereka dah rehat.

"Hmm ok-"kata Minjung namun dipotong Jin..

"Alah hyung.minuman tin ni ade lapan je.Lupa nak belikan Hana"kata Jin...

"Bagi jelah Hana.Boleh kan Minjung?"tersembur keluar ayat Jungkook..

"Boleh ke Minjung?"tnya Hana pulak.

"Ah?ohh boleh je"kata Minjung tersenyum fake...

Cepat2 Minjung keluar dri situ,Bts dan Hana hnya pelik melihatnya...

(Belakang sekolah)

Minjung agak sedih dngn perubahan Jungkook itu..Namun dia cuba menguatkan hatinya untuk tidak bersedih dihadapan mereka...

Minjung menenangkan fikirannya sejenak...

Namun,seseorang duduk disisinya membuatkan Minjung sedikit terkejut...

"Nah"dia menghulurkan tin minuman kearah Minjung.

"Eh?Jhope hyung?"pelik Minjung.

"Jin lupa beli je tu.Jngnlah sedih"kata Jhope lntas memandang lngit pagi itu.

Minjung mengambil tin itu..

"Gomawo hyung"kata Minjung.

A/N:kan Minjung mcm lelaki sikit.tu yng Jhope dia pnggil "hyung".Back to story.

"Cheonma."kata Jhope..."kau ade masalah ke ni?"tnya Jhope

Minjung kaku.Lidahnya mnjdi pahit dan kelat untuk menyatakan perkara itu..

"Mana ada lah "kata Minjung.Menyorokkan perkara sebenar.

"Yekeni?aku ni ade sixthsense tau"kata Hoseok..Kononnye ade sixthsense..

Tpi mcm betul je kan..

"Tak delah kau ni"kata Minjung.kali ni.dia tersenyum.cuba tersenyum.

"Hmmm yelah minjung.Tapi kalau kau ade masalah ke kan.Bgitahu je aku.kot aku boleh bantu"kata Jhope lagi..

Minjung mengangguk...Lalu Jhope menarik tngn Minjung untuk kembali ke stor. Memandangkan kerja blum hbis.

"Aku kena kuat.Hwaiting Minjung"

To be countinued

Happy Reading semua and please vote yaa^^//XOXO

[#] Jungkook&Baekhyun

My Heart | jungkookWhere stories live. Discover now