.26

4.7K 167 17
                                    

*Milie POV*

Ik kijk hem vragend aan omdat ik niet begrijp waarom hij nu 'boos' is. Ik ga langs hem naar binnen, zet mijn handtas op de salon tafel en ga in de zettel zitten. Chaime komt achter me aangelopen en gaat ook naast me zitten. Ik wil hem een kus geven maar hij houd me tegen.

"Nee, ik wil eerst een uitleg" zegt hij vervolgens.

"Een uitleg voor wat, waarom ik met een jongen meerijd in een auto?" Vraag ik sarcastisch.

"Nee, waarom kus je hem?" Vraagt hij proberend kalm te blijven.

"Dat was gewoon een kus op de wang om hem te bedanken, wat is daar mis mee?" Vraag ik eigenlijk niet echt wachtend op een antwoord.

"Niet veel maar in het vervolg als je een jongen wilt bedanken zeg dan gewoon dankje tegen hun zonder een kus" zegt hij waardoor hij wel een klein kind lijkt omdat hij echt zo hebberig is.

"Oke dan" zeg ik mijn schouders opheffend.

"Krijg ik nu dan een kus?" Vraagt hij vervolgens.

"Ik weet niet, mag dat wel?" Zeg ik nog voor ik rechtsta en de trap op loop.

Ik hoor hem zuchten maar blijf gewoon door lopen, smijt de deur van mijn kamer zo hard mogelijk toe en ga in mijn zeteltje zitten. Na nog maar een minuut of 2 hoor ik al geklop op mijn deur en zie ik daarna de deur open gaan. Chaime komt traag binnen gestapt en gaat op de leuning van de zetel zitten.

"Zo bedoelde ik het niet" zegt hij stil.

"Hoe bedoelde je het dan wel?! Want nu lijkt het gewoon of ik je bezit ben!" zeg ik boos.

"Maar ik ben gewoon zo en ik ben gewoon zo bang dat je me zult laten vallen" zegt hij alsof hij die zin al bij honderden meisjes gebruikt heeft maar toch doet het me iets.

"Ik zal je niet laten vallen" verzeker ik hem terwijl ik rechtsta en hem vervolgens en zoen geef.

Hij glimlacht naar me en we lopen hand in hand terug de trap af naar beneden.

"Weet jij waar Mathias is?" Vraag ik aan hem als we naar de voordeur lopen.

"Ja, ik was hier bij hem maar toen hij zag dat ik boos werd is hij naar zijn kamer gevlucht" zegt hij normaal.

"Oke dan" zeg ik terwijl hij de deur open doet.

"Tot morgen" zegt hij nadat hij me nog een kus geeft.

"Ga je al weg?" Vraag ik daarop.

"Ja...euhm, ik heb nog wat klusjes te doen" zegt hij en zeg ik dus ook 'tot morgen'.

Ik loop de trap op naar boven en klop 2 keer op Mathias zijn deur.

"Milie?" hoor ik hem van binnen in roepen.

"Ja" roep ik terug.

"Ja kom maar binnen hoor" roept hij terug.

Ik open de deur en zie Mathias naar TV kijken terwijl hij op zijn bed ligt en Jai in een mand naast mijn bed.

"Ben je een mand gaan kopen?" vraag ik dus ook meten.

"Ja, snel na school" antwoord hij daar op.

"Dankje" zeg ik terwijl ik naar hem toe loop en hem vervolgens een kus op de wang geef.

Ik ga op mijn bed liggen en neem mijn GSM maar merk dat Mathias me blijft aan kijken.

"Wat?" vraag ik hem als hij maar blijft staren.

"Het is al 17 uur 30" zegt hij stil.

"Ja en?" vraag ik niet begrijpend wat mij het zou uitmaken dat het al 17 uur 30 is.

"Ik heb honger" zegt hij vervolgens met een pruillipje.

"Dus je kan ook gewoon zeggen dat je wilt dat ik ga eten maken" zeg ik terwijl ik al terug naar de deur stap.

"Uhum" antwoord hij ongeinteresseerd zonder me aan te kijken.

Nog voor ik de deur kan toe doen glipt Jai tussen de deur spleet. ik loop de trap af naar beneden op de hielen gevolgt door Jai. Ik loop de keuken in en Jai begint meteen van zijn bakje met water te drinken. Ik neem de friteuse uit de kast en zet die naast het fornuis. Ik zet de friteuseal aan zodat die kan opwarmen en neem een pan, doe er een beetje boter in en zet die op het vuur. Vervolgens neem ik vis uit de frigo en frietjes uit de diepvries. Als alles is opgewarmd leg ik de vis in de pan en smijt ik de frietjes in de friteuse en doe meteen een stap naar achteren omdat er een paar druppels vet uit spetten. Als alles aan het bakken is snij ik: tomaten, komkommer, sla en ajuin. Ik doe wat honden brokken in een ander eet bakje van Jai en hij begint ook meteen te eten. Als alles klaar is dresseer ik de borden en zet die op tafel. Ik stuur een SMS naar Mathias omdat ik te lui ben om naar boven te gaan en hem te gaan halen en geen zin heb om te roepen. Ik leg ook al vast bestek op tafel en neem Mathias zijn favoriete BBQ saus omdat ik toch al weet dat hij die perse gaat moeten hebben. Nog maar een paar seconden later komt Mathias van de trap gelopen en de keuken binnen lopen.

"Kunnen we niet gewoon in de zetel eten?" vraagt hij vind ik schattig als hij ziet dat ik de tafel al had gedekt.

"Goed idee" zeg ik terwijl ik mijn bord en bestek al neem en de living in loop.

"Neem jij het drinken mee?" roep ik van uit de living terwijl ik mijn brod op de salon tafel zet en me neer zet in de zetel.

Ik zie Mathias nogal klungelig de kamer in komen lopen met veel te veel dingen in zijn handen en sta meteen recht om de glazen van hem over te nemen. Mathias zet zich ook neer en zet de TV op, op voetbal. Ik neem de afstandsbediening meteen van hem af en zet een film op met Leonardo Di Caprio waarop ik hem ook meteen hoor zuchten.

"Waarom kan jij nooit iets leuk vinden wat ik leuk vind?" vraag ik hem wat zagerig.

"Omdat ik alleen leuke dingen leuk vind zoals voetbal" zegt hij nogal opgetogen.

Ik negeer hem gewoon en we eten allebei verder...

*****************************************************************************************************

SOOOOOORRRRYYYYYY dat het zo een klein hoofdstukje is ma we hebben op school veel toetsen enz dus ja..

Wie wil kan mij volgen op:

Snapchat: brentpopper

Instagram: brent de boeck

wie weet follow for follow

hou te veel van jullie xxxxx

MY BROTHER'S BEST FRIENDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu