P.O.V Link
Ik ren zo snel ik kan naar Joost huis. Erwin rent achter me aan. We zijn er in een klein kwartiertje. Als we er zijn klim ik zo snel al ik kan op het dak. Joost slaap op zolder maar gelukkig is zijn dak niet heel stijl. Het raam staat open ik spring er meteen in. Erwin kijkt angstig om hem heen. Ik hoor meteen voet stappen naar boven komen. 'Ik zweer dat ik wat hoorde ma,!' Hoor ik het zusje van Joost zeggen. 'Je boor spoken!' Hoor ik dan de vader van Joost zeggen. Dan hoor ik de voet stappen veder lopen n dan hoor ik het niet meer. Ik zie overal brieven liggen en vreemde dingen. Dit is mij nooit opgemerkt ik Joost zijn kamer. WoW zo raar. Op de brieven staat allemaal rare tekens. Ik kan het niet lezen. Er lagen ook tekeningen van vreemde wezens. Om precies te zijn rode wegens met grote horen op hun hoofd, vuur rode ogen, een rivier van bloed met mensen er boven. Maar dat zijn niet zomaar mensen. Ik zie mezelf, ik zie Erwin, ik zie Harm, Jer , Mila ,Sanne. Wat is dit voor vreemd. Erwin komt er bij staan en kijkt heel verbaast. Ik wil deze tekening mee nemen maar hoe? Ik spring op de vensterbank en leg de tekening daar. Soms is het zo moeilijk om iets mee te nemen als kat. Maar ik ga het proberen. We lopen nog een paar rondjes maar vinden niks apart meer. Erwin en ik besluiten om de tekening in onze monden mee te nemen en dan te gaan slapen. Samen met de tekening lopen we naar huis. Zo voorzichtig mogelijk. Ik wil dit laten zien! Aan Sanne! Kijken wat zij denk. De tekening is zo raar. Na een half uur gewoon lopen komen we bij mij huis aan en leg ik de tekening in een la van me kastje. Dan kruip ik me bed in.
Volgende ochtend
Ik word wakker van me telefoon. Ik word gebeld door roos dus ik neem op.
L: met link
R: Hey link ik heb een vraagje!
L: wat is er?
R: weet jij misschien waar Harm is?
L: in het ziekenhuis.
R: wat waarom?
L: weet je dat niet dan!
R: nee onze ouder zijn deze week weg dus dacht dat hij bij een vriend was. Maar waarom in het ziekenhuis?
L: Mila ligt in het ziekenhuis door Joost.
R: Joost?
L: ja (leg hele verhaal uit)
R: wat een eikel!
L: ja! Anders kom ik nu naar jou toe en gaan we samen naar Harm.
R: ja is goed.
Zo dat duurde lang. Maar ja ik moet het verhaal wel vertellen. Anders is het een beetje lullig. Ik kleed me snel om en eet wat en ga dan op de fiets naar roos. We gaan samen naar het ziekenhuis. Ze wil Harm graag zien. Als ik bij het huis aan komen staat roos al klaar en fietsen we snel naar het ziekenhuis. Onderweg praten we niet. Het is nog vroeg. Als we bij het ziekenhuis aan komen weet ik de weg nog van gister en loop er heen. Ik zien Harm in de gang zitten. 'Hey Harm!' Zeg ik. Hij kijkt verbaast op. 'Hey link en roos wat doen jullie om deze tijd hier?' Vraag hij. 'Ik wist niet waar je was dus ik bel link! Die heeft alles vertelt! Maar hoe gaat het met jou? Je ziet er moe uit!' Zegt ze. 'Het gaat heel goed met mij en ik ben helemaal niet moe!' Zegt Harm boos. 'Kom gewoon naar huis! Kan je lekker douche en slapen Mila vind het heus niet erg!' Zegt roos. 'Straks word ze wakker ik wil daar bij zijn!' Zegt Harm. ' Harm ga met je zusje me! Ik blijf wel hier!' Zeg ik. 'Oke maar als er dan ook iets is bel je me!' Zegt Harm. Ik knik. En Harm loop met roos het ziekenhuis uit. Ik ga Mila haar kamer in. Ze ziet witter als gister. Het ziet er eng uit. Gister leek het nog alsof ze sliep maar nu kan ze nog eerder mee doen in een zombie film. Te bedenken dat het nu pas half 9 is en ik in het ziekenhuis zit. Me ouders waren net nog niet eens wakker. Dat roos Harm heeft mee gekregen. Eerst wou hij echt niet maar hij is toch mee gegaan. Maar goed ook! Het is niet goed als hij hier de hele dag zit! Ik denk dat Mila dat ook had gezegd. Ik zie haar hand bewegen. Hij trilt een beetje. Zou ze wakker worden? Ik ga Harm nu nog niet bellen hoor. 'Mila blijf me rustig slapen!' Zeg ik. Ik denk niet dat ze me kan horen maar dat maakt niet uit. Ze begint ook met haar hoofd te bewegen. De apparaten beginnen ineens te piepen. Er komt een dokter binnen en stuur me weg. Moet ik nu Harm bellen? Hij is net een kwartier weg. Ik app roos ff.
L: jo roos staat Harm al onder de douch?
R: ja hij is al bijna klaar hoezo?
L: het gaat hier niet zo goed. Mila begon met haar hand te trillen en haar hoofd te bewegen. En ineens gingen er apparaten te piepen en kom er een dokter binnen.
R: nou ik zeg het zo wel. Oh nee bel jij hem maar hij is net klaar.
L: oke thnx.
Ik typ Harms nummer in
H: link ik kom er meteen aan! Ik weet niet wat er is maar ik kom er aan!
Hij heeft al opgehangen. Man die is snel. Nou ja ik hoop dat er niks ergs aan de hand is. Harm is er al na 5 min. 'Wat is er link?' Vraagt hij hijgend. Als ik het wil gaan zeggen komt er een dokter na ons toe. 'Ze is wakker! Daarom gingen er allemaal apparaten af!' Zegt de dokter rustig. Harm is nu echt heel blij. Van de dokter mogen we naar binnen. Als we binnen komen kijk Mila ons. Ik lach om hoe ze kijkt. ' ben je weer helemaal wakker?' Vraag ik lachen. Ze knikt ' heb je nog iets over Joost gehoord?' Vraagt ze. 'Ja ik heb een rare tekening gevonden maar ik snap niet wat er mee bedoelt word!' Zeg ik. 'Raar zou het misschien met...........Hallo!
Sorry dat ik zo lang niet heb geschreven! Ik heb het nogal druk met school enzo! Ik probeer zo veel mogelijk ste schrijven maar het lukt niet helemaal! Maar ja alsnog bedankt voor het lezen! Bye bye
JE LEEST
Link de katachtige
FanfictionLink is niet zomaar een jongen, maar link veranderd elke avond om 11 uur in een kat, en niemand van ze mensen vrienden die het weer.Dan Gata hij altijd met ze katten vrienden katten dingen doen. Maar op een dag besluit link om eens een kijkje te nem...