18

178 15 17
                                    

P.O.V Link
Het is Jeremy. Ik ren naar hem toe en zie dat hij is ze buik is geraakt. Ik hoor achter me al de sirenes komen. Jeremy heeft ze ogen dicht maar ze hart klopt nog. Uit de ambulance komen meerder meewerkend. Ze doen Jeremy in de ambulance en rijden weg. Niemand mocht mee. Ook de policitie komt aan gereden. 'Wie schoot er?' Vraagt hij. 'Dunya! Die is al weg gerend!mik kan we het adres geven!' Zegt Sanne. Meer hoor ik niet. Is eindelijk Mila uit het ziekenhuis komt Jeremy in het ziekenhuis. De tranen lopen over me wangen. Ik voel een hand op me schouder. Het is Joost. Ik draai me om een begin te huilen in zijn armen. Joost heeft veel gedaan maar ik ben niet meer boos! Hij heeft al zo vaak sorry gezegd! En ik kan niet zonder Joost! Hij is en blijft me beste vriend! Ik wist helemaal niet wat hij had! Maar gelukkig gaat het nu al beter met hem! Ik hoorde Mila gister ook zeggen dat hij in therapie zat. 'Link het komt goed!' Zegt Joost gerust stellend! Wat is hij ju toch lief. Ik heb hem echt gemist! Hij is nu weer zoals ik hem ken! Sanne komt terug en kijkt jaloers naar Joost. Oeps! Misschien Okee nee dat kan niet.... 'Zal ik je naar het ziekenhuis brengen? Ben op de scooter!' Zegt Joost. Ik knik en zeg de rest gedacht en loop achter Joost aan. Hij heeft me een helm en ik stap bij hem achter op. Ik sla me armen om ze middel en hij rijd weg. Dit is toch ff genieten! Lekker bij Joost achter op! Met me armen om hem heen! Wat heb ik hem gemist! Klink echt raar met wat hij heeft gedaan maar hij heeft nieuwe pillen en zit in therapie! Hij is leuk! Huh wat zeg ik nu? Hij stopt bij het ziekenhuis. Ik stap met moeite af en geef Joost de helm. 'Ik ga niet mee! Ik denk dat Jeremy nog boos op me is!' zegt hij. Ik knik en geef hem een knuffel. 'Bedankt voor het brengen. Ik wil weg lopen maar Joost pakt me hand. 'Het spijt me zo erg! Ik had het nooit moeten doen!' Zegt hij met tranen in ze ogen. 'Joost, je doet je best! Met je therapie en nieuwe pillen! Wil je me alleen beloven dat je die pillen blijft slikken en naar therapie blijft gaan!' Zeg ik. 'Ja daarom ga ik nu ook ik heb therapie!' Zegt hij trots. Ik geef hem nog een knuffel en ga het ziekenhuis binnen. 'Ik ik kom voor Jeremy Frieser!' Zeg ik aan de balie. 'Die word nu geopereerd! U kunt wachten in de wacht kamer! Ik zal u zeggen wanneer hij terug is!' Zegt de vrouw. 'Dank u!' Zeg ik. Ik neem plaats in de wachtkamer en pak me telefoon. Ik zie berichten van Sanne en Harm.

S: link hou ons op de hoogte plss!
L: tuurlijk doen ik dat! Hij word nu geopereerd!

H: joh link, Sanne doet heel raar! Ze lijkt heel jaloers ofzo! Maar verder hoe gaat het met Jer? Ik maak me zorgen
L: hij word geopereerd! Vertel wel als ik hem zie!

Wat Sanne jaloers? Ach zal wel! Ik weet niet of ik nog wat voor haar voel... Het is misschien lullig maar ja! Ik kan er niks aan doen denk ik! Ja wat kan ik er aan doen dat ik Joost leuk vind? Wacht wat? Wat zeg ik? Joost leuk vinden? Ik weet het niet hoor?hij is lief geworden,maar toch zit het me nog dwars wat hij heeft gedaan! Ik bedoel zo iets doen je niet! Maar ja hij is ook niet helemaal goed in ze hoofd dus moet ik het hem echt kwalijk nemen? Hij heeft wel therapie en heeft beloofd dat hij er heen blijft gaan! Dus plus puntje! Maar ja en als ik Joost leuk vind vind hij me echt niet leuk! Ik bedoel hij had met roos en Britt dan valt hij echt niet op jongens! Of zo verbergt hij het dat kan ook! Waarom denk ik dat? Tuurlijk is hij niet gay of bi! Ik wist van me zelf al dat ik bi ben maar ma niemand anders weet het! 'Meneer? U mag naar Jeremy toe!' Zegt de zuster en wijst naar de kamer recht voor me! Ik bedank de vrouw en loop de kamer in. Daar zit Jeremy, wit maar hij lacht wel naar me. 'Gaat ie?' Vraag ik. 'Ja eigenlijk gaat het wel goed! Maar wil je me wat vertellen?' Vraagt Jeremy. 'Natuurlijk wat is er?' Vraag ik. 'Hoe hoe is het ju met Joost? Is hij vrij? Heeft hij therapieën?' Vraagt Jeremy. 'Hij is vrij en heeft therapie en pillen! Het gaat een stuk beter met hem!' Lach ik met een brede lach. 'Ben je nog boos op hem?' Vraagt Jeremy. 'Nee ik zie aan hem dat hij weer echt zich zelf is! Boos zijn heeft geen nut! Hij heeft me ook naar het ziekenhuis gebracht!' Zeg ik weer met een lach. 'Link? Vind jij Joost zeg maar leuk.' Vraagt Jeremy met een lach. Ik voel dat ik bloos maar schud me hoofd. 'Je liegt ik zie het aan je kop! Dus je bent zeg maar bi?' Vraagt hij. Ik knik. 'Hoe ga je het aan Sanne vertellen? Je kan haar niet in een waan laten dat je haar leuk vind!' Zegt hij. Ik knik. 'Ik weet het Jer! Ik weet niet wat ik moet! En Joost vind mij niet leuk!' Zeg ik vast besloten. 'Dat weet ik niet zo zeker! Hij was zo blij toen jij hem vergaf! Hij keek zo blij en verliefd achtig!' Lacht Jeremy. Dan geeft me telefoon licht omdat ik een bericht heb.
J: klaar met therapie vandaag! Moet ik je ophalen van het ziekenhuis? Kunnen we nog wat drinken!
Ik laat het bericht aan Jer lezen. 'Doe doe! Ik red me wel! Amber vroeg of ze langs mocht komen! En tuurlijk mag dat!' Zegt Jer met een lach. Ik app Joost terug.
L: ja kom me maar ophalen! Zie je zo!
'Jer ben jij nog boos op Joost?' Vraag ik. 'Nee zoals jij zei hij doet ze best om beter te worden! Dus boos worden heeft geen zin!' zeg hij. Wat ben ik blij omdat te horen! 'Ga jij nou maar gouw suk! Hup hup hup!' Lacht jeremy en duw me weg. Ik zwaai en loop de deur uit. Wat lief van Jer! En Amber komt bij hem langs wat een FIXER! Als ik naar buiten loop zie ik Joost al wachten op ze scootertje! Ik grinnik en kijk hem lachend aan. 'Hey linky! Waar wil je wat drinken?' Vraagt hij met een lach en geeft me een helm. ' Uh zeg jij het maar ik weet het niet!' Zeg ik en stap op. Hij rijd weg en ik sla me armen weer om ze middel. Ik hoor hem grinniken en leg me hoofd op zijn rug. Wat is hij toch leuk!

Geen cliffhanger WOOP WOOP! Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden! Ik heb een klein beetje meer inspiratie! Wat vinden jullie er van dat de jongens Joost vergeven? Xoxo

Link de katachtigeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu